Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Er zijn stukken in de Bijbel waar ik de grootste moeite mee heb, om mijn aandacht erbij te houden. Heel de wetgeving zoals in de eerste Bijbelboeken, met alle kleine en grote details - om maar wat te noemen.
jmpauw schreef:Riska schreef:Er zijn stukken in de Bijbel waar ik de grootste moeite mee heb, om mijn aandacht erbij te houden. Heel de wetgeving zoals in de eerste Bijbelboeken, met alle kleine en grote details - om maar wat te noemen.
Dat probleem herken ik. De laatste keer dat ik de hele Bijbel heb doorgewerkt, heb ik gekozen voor de opzet: telkens 2 boeken OT, gevolgd door 1 boek NT, weer 2 boeken OT, 1 boek NT, etc.
Het voordeel hiervan is dat je dan niet lange tijd alleen maar met het OT bezig bent.
man_on_fire schreef:Ook merk ik, dat nu ik de bijbel al zo'n jaar zelf niet meer lees, dat ik er niet meer zo in thuis ben als eerst.
man_on_fire schreef:jmpauw schreef:man_on_fire schreef:Ook merk ik, dat nu ik de bijbel al zo'n jaar zelf niet meer lees, dat ik er niet meer zo in thuis ben als eerst.
Waarom lees je niet meer zelf in de Bijbel?
Geen interesse.
Riska schreef:Er zijn stukken in de Bijbel waar ik de grootste moeite mee heb, om mijn aandacht erbij te houden. Heel de wetgeving zoals in de eerste Bijbelboeken, met alle kleine en grote details - om maar wat te noemen.
Bevlogen schreef:Riska schreef:Er zijn stukken in de Bijbel waar ik de grootste moeite mee heb, om mijn aandacht erbij te houden. Heel de wetgeving zoals in de eerste Bijbelboeken, met alle kleine en grote details - om maar wat te noemen.
Idd... Al blijkt ook met bijv. de spijswetten wel wat aan de hand te zijn. Ze staan er niet voor niets. Het zijn voorschriften om hygiënisch te leven, ziekte enzo terug te dringen. Doordat ze in de Bijbel staan, blijkt dat de Bijbel de wetenschap al zo'n 3500 jaar vooruit was... :D
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten