relatie met broer(tjes)/zus(jes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 apr 2007 17:49

Ik heb een broer van 22. Vroeger konden we niet met en niet zonder elkaar. We hadden altijd ruzie. Nu gaat het heel goed tussen ons, hoewel ik hem niet vaak zie.
Dan heb ik nog een zus van 19. Met haar kan ik heel goed opschieten: samen shoppen, goeie gesprekken voeren, beautydagjes, enz.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2007 19:23

ik ben zelf de 5e in de rij van 7.

Ik kan opzich wel redelijk goed met m'n broers/zussen.

Met mijn jongere zusje (20 jaar) heb ik veel meer een band dan met m'n andere zussen. Dat komt omdat wij heel veel met elkaar hebben opgetrokken vroeger. En dat begint nu ook weer een beter te worden.

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 11 apr 2007 20:32

Ik kom uit een gezin van zes kinderen, daarbij heb ik drie 'soorten' broers en een zusje. Ik heb twee oudere eigen broers (24 en 21). Met de broer boven me scheel ik niet zoveel qua leeftijd, maar qua gedachtengang wel. Ik kan ook niet zo met z'n vriendin overweg. Bij m'n oudere broer is dat wel het geval. Die is getrouwd en daar kom ik nog wel regelmatig!
Vroeger kon ik wel beter met m'n 2e broer overweg, maar situaties zijn veranderd en daarmee het contact ook!

Onder mij heb ik een stiefbroertje (17) en een stiefzusje (14). Daar heb ik dus bijna niets mee, zie het meer als irritante pubers, maar dat ligt ook wel aan mijn opstelling binnen het gezin... Daarnaast is het niet eigen, dat scheelt ook!

Als laatste heb ik nog een halfbroertje van drie, dat is echt een schatje. Ze zeggen wel eens dat ik z'n 2e moeder ben, maar ja dat heb je als je zelf 20 bent! Nu ik op kamers zit zal dat contact ook wel minder worden denk ik!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2007 20:38

Ik heb een zus van 25, en een broertje van 21. Mijn broertje en ik schelen maar 16 maanden en dat is denk ik de reden waarom ik vroeger meer met hem optrok dan met mijn zus. Nu ik in het buitenland woon zien we elkaar minder, maar we spreken elkaar wel vaak. En gek genoeg lijkt het alsof vooral de relatie met mijn zus beter geworden is nu we niet meer in bij elkaar in de buurt wonen. En als we elkaar zien is het wel meteen weer heel vertrouwd en leuk.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 apr 2007 20:55

ik ben de 11e in een reeks van 13. Heb met niemand slecht contact ofzo. Met de een wel sneller ruzie dan de ander....maar zo heel vaak heb ik dan ook geen ruzie :wink: Met ee paas heb ik dan een hele goede band.
Iedereen ziet elkaar regelmatig en dat scheelt ook wel.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Laughy

Berichtdoor Laughy » 11 apr 2007 21:10

nonno schreef:Ik heb een 'zussenrelatie' met mijn zusjes en zus :).
Net zoals hierboven ook al genoemd is heb ik ook met de één meer als met de ander. Ik doe met ze allemaal op zn tijd even dom, heb ook goede gesprekken, van alles wat eigenlijk. Het meest doe ik dingen met het enajongste zusje (hahah dát klint jóng ;))
Maar goed, 2 zussen zijn het huis uit. Je merkt dan dat iedereen een eigen leven krijgt, en soms heb je elkaar dan niet zoveel te vertellen. Het contact wordt wel anders.
De eerste 4 verschillen steeds 2 jaar. De jonste is ook een soort van nakomertje. (maarja, wanneer spreek je van een nakomer).
Ahja, houd van ze allemaal!
Ik had wel heeel graag een broer willen hebben, hoe dan de broer/zus relatie zou zijn. Maar het is niet zo, dus denk er niet al te lang en vaak over na.

Identiek :mrgreen:
Ik ben de vierde van vijf..
Behalve dan dat ik de meeste dingen doe met mijn enaoudste zus (dat klinkt oud! ;))
Eerder kon ik het best opschieten met de zus die boven mij zit, maar sinds zij uit huis is, is dit heel anders.. je krijgt idd ieder een eigen leven, en je krijgt veel minder mee van het leven van een ander. een avond langs gaan bij iemand is toch anders dan bij elkaar in huis wonen.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 11 apr 2007 21:14

Teuntje schreef:
Dat zou ook kunnen, maar met de een heb je toch echt wel iets meer dan met de ander, als je uit een groot gezin komt dan kun je niet met allemaal de zelfde band hebben, tenminsten zo denk ik er over.

Tja als je uit een heel groot gezin komt kan ik met ook voorstellen! Enne dan kan je misschien ook wat 'kiezen' bij mij is dat niet het geval...dus moet ik roeien met de zussen die ik heb!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2007 23:11

jamillah schreef:Daar wil ik het niet over hebben. [-( :mrgreen:

Hebben wij überhaubt een relatie? :mrgreen: Tòch hou ik van je en je haat ook veel van mij. 8)

We hebben ook nog een fantastische broeder, mèt internet :clown:

Met hem kan ik wel goed overweg. Jaren geleden ging hij met z'n vrienden naar Scheveningen ofzo en dan mocht ik vaak mee, terwijl we toch 9 jaar schelen :) Nu is hij getrouwd en heeft 2 kids. Het scheelt wel dat hij niet zo 'burgelijk' is. Hij is eigenlijk niet echt veranderd ofzo. Ik kom er standaard ieder weekend, evenals bij zuslief. :wink:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 11 apr 2007 23:26

Tja, moeilijk punt is dit. Ik heb op dit moment een goede relatie met mn broers (21 en 18 ) en mijn zusje (8 ). Vroeger was dat heel anders, toen was ik de grote klojo en mijn broers hebben daar best onder geleden. Nu we volwassener zijn is de "haat" wel verdwenen, al zijn de verschillen groot. Mijn broer van 21 en ik hebben qua interesse weinig gemeen, maar ik hou van m, dat is de grootste winst die ik voor mezelf heb geboekt de laatste tijd. Met mijn broer van 18 had ik sowieso al veel gemeen. Mijn zusje is gewoon een schat. Soms niet, dan is ze stronteigenwijs, maar ja, je moet constant tegen 3 broers opbeuken, dus ze zal wel moeten. Zo slecht is dat overigens niet :mrgreen:

Wees blij als je altijd al een goede band hebt gehad. Ik ervaar het nu als een gemis. Soms baal ik van mezelf dat ik zo ben geweest vroeger, ik trek het naar mezelf toe. Waar ik dat eerst niet inzag, zie ik het nu wel, dus wordt het voor ons ook tijd om die band hechter te maken. Ik heb daar het volste vertrouwen in, maar dat het überhaupt nodig is, is vervelend. Het kost moeite, en ja ook tranen (bij iedereen), maar het dode punt hebben we gehad, en ik zie het al beter worden. Gelukkig maar...
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

André

Berichtdoor André » 11 apr 2007 23:53

Eens kijken, wat heb ik zoal. 8)
Een broer '65, een broer '70 en een zus van '72
Ooja, ik ben de oudste '63
Ik kan het wel vinden met ze, ieder heeft zo z'n karakter, zo ook ik, 1 broer woont een beetje uit de buurt. (andere kant van het land)
De andere broer en ook zus wonen hier zelfs in de stad, familie toko heh 8)
Ik zie ze niet super vaak thuis, kom ze wel eens tegen bij hun werk.
Kom vaker bij m'n ouders, die moet je een beetje eren heb ik wel eens ergens gelezen. :P

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2007 23:55

Smurffie schreef:

Hebben wij überhaubt een relatie? :mrgreen: Tòch hou ik van je en je haat ook veel van mij. 8)

Met hem kan ik wel goed overweg. Jaren geleden ging hij met z'n vrienden naar Scheveningen ofzo en dan mocht ik vaak mee, terwijl we toch 9 jaar schelen :) Nu is hij getrouwd en heeft 2 kids. Het scheelt wel dat hij niet zo 'burgelijk' is. Hij is eigenlijk niet echt veranderd ofzo. Ik kom er standaard ieder weekend, evenals bij zuslief. :wink:

Meer bij hem dan bij mij want wij hebben geen leptop :clown:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 apr 2007 00:41

Ik heb 4 broers, ben het enige meisje en de jongste.
Mijn broers zijn helden 8). Bovendien zoeken ze leuke vrouwen uit, met wie ze lieve kinderen krijgen :).
Eigenlijk zou ik niets liever willen dan dit, ik mis het hebben van een zus niet. En de jongste zijn is soms vervelend maar ook niet heel erg. Ik hou van allevier evenveel, trek niet meer naar de een dan naar de ander (alhoewel ik niet veel omga met broer nr 3, maar die woont dan ook in Zuid-Afrika).

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 00:58

jamillah schreef:
Smurffie schreef:

Nietwaar! Ik probeer m'n aandacht altijd netjes te verdelen :P

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 12 apr 2007 08:02

Ik heb 4 zussen en 3 broers. Met mijn broers heb ik een hele goede band. We hebben allemaal ongeveer hetzelfde karakter, humor en drinken graag een biertje. Vooral met mijn jongste broertje (15) kan ik het erg goed vinden. Mijn oudste twee broers wonen niet echt dichtbij maar ik spreek ze geregeld, en af en toe ga ik eens een weekendje langs. Met mijn zussen heb ik ook wel een goede band maar met de een beter dan de ander.
Auf Wiedersehen!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 apr 2007 09:34

Smurffie schreef:
jamillah schreef:
Smurffie schreef:

Nietwaar! Ik probeer m'n aandacht altijd netjes te verdelen :P

Wellus. 8)

Terug naar “Archief”