Bij God horen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 26 apr 2003 22:23

mOoi gezegd, Edge! lEven met God is wandelen met GOd, gewoon over de weggetjes die je altijd al liep.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Bij God horen

Berichtdoor Maranatha » 27 apr 2003 14:58

anna schreef:Vanavond toen wij uit de Bijbel lazen en ik het stukje uit het dagboek las, kwam bij de vraag naar boven: Wanneer weet je nou echt zeker dat je bij God voor eeuwig mag zijn???

Misschien is het wel een hele persoonlijke vraag.

Misschien kan iemand mij een antwoord geven?

Als God zegt: allen die geloven die hebben eeuwig leven, zal Hij daarvan dan afwijken? Als er staat er is maar 1 weg en dat is via Gods heilsplan, aangegeven door de Thenach, de profeten en geopenbaard in Yeshua?

Hoelang ga je al naar de kerk? Uit je reacties neem ik op van af je geboorte. Naar de tijd gezien had je dit station allang gepasserd moeten zijn. Dit zijn fundamentele vragen. Is het niet gewoon ronduit ongeloof dat je nog met deze vragen zit? Dat je God niet op Zijn Woord neemt en denkt: ja, maar?
Jakobus 4:
1 Waaruit komt bij u strijden en vechten voort? Is het niet hieruit uit uw hartstochten, die in uw leden zich ten strijde toerusten?
2 Gij begeert, doch gij hebt niet ; gij zijt moorddadig en naijverig en gij kunt er niets mede verkrijgen ; gij vecht en gij strijdt. Gij hebt niets, omdat gij niet bidt.
3 Of,gij bidt wel, maar gij ontvangt niet, doordat gij verkeerd bidt, om het in uw hartstochten door te brengen.

Werkelijk geloof is als een kind aannemen en vertrouwen. Vertrouwen op Adonai de God van Abraham, Isaac en Israel. Als Hij zegt dat A de weg is, zeg dan zelf niet dat het weg B is.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Terug naar “Archief”