En nog een vraag!!! (Vaders,moeders..geef es raad)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 18:20

Waar is de vader in dit verhaal?, niet om lulig te doen, maar misschien dat hij ook iets voor haar betekenen, en is er misschien nog verdere familie?

Vindt dit heel supper wat je doet, dit noem ik nu echt naaste liefde d:)b
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 18:51

Teuntje schreef:Waar is de vader in dit verhaal?, niet om lulig te doen, maar misschien dat hij ook iets voor haar betekenen, en is er misschien nog verdere familie?

Vader is onbekend...
Moeder heeft nog moeder, maar heeft hetzelfde probleem, maar dan met alcohol. En zit overigens ook op de Antillen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mar 2007 18:53

Tjonge, wat een verhaal zeg! Ik heb weinig toe te voegen aan de rest, alleen wel enórm veel respect voor wat je doet voor dat meisje d:)b

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 18:56

Dank u voor alle positieve reacties..wordt er bijna flegen van.. :oops:
Dacht eigenlijk eh..datk dit voor mezelf moest houden,maar ben blij het op Refoweb gedeelt te hebben.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 18:57

Rock-G schreef:Vader is onbekend...
Moeder heeft nog moeder, maar heeft hetzelfde probleem, maar dan met alcohol. En zit overigens ook op de Antillen.

Ja dan wordt het moeilijk, blijf voor haar zorgen, kan dit echt waarderen.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 mar 2007 20:10

@ gevondenzoon

Het zou wel fatsoenlijk zijn om te antwoorden op mijn reactie, in plaats van te doen of hij er niet staat 8)

gevondenzoon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gevondenzoon » 23 mar 2007 20:28

Cisca schreef:@ gevondenzoon

Het zou wel fatsoenlijk zijn om te antwoorden op mijn reactie, in plaats van te doen of hij er niet staat 8)

In de bijbel lees ik iets anders Cisca, en dit had ook niet te maken met het verhaal van Rock-G die met ons zijn zorgen en vragen uit over hoe om te gaan met een meisje van 11 jaar.
Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 mar 2007 20:32

gevondenzoon schreef:

In de bijbel lees ik iets anders Cisca, en dit had ook niet te maken met het verhaal van Rock-G die met ons zijn zorgen en vragen uit over hoe om te gaan met een meisje van 11 jaar.

Dat is geen antwoord op mijn reactie :!:

gevondenzoon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gevondenzoon » 23 mar 2007 20:36

Cisca schreef:
gevondenzoon schreef:

Ok, dan ga ik je heel expliciet antwoord geven ; Ja, ook in onze kringen komt het voor dat jongens en meisjes moeten trouwen omdat ze zich bezondigd hebben aan seksuele gemeenschap voordat ze in het huwelijk getreden zijn. Toch komt dat vele malen minder voor dan in andere kringen. En feit blijft dat dit niets te maken heeft met dit onderwerp.

gevondenzoon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gevondenzoon » 23 mar 2007 20:43

Overigens moet ik bij deze ook wel een beetje mijn zorgen uiten over Rock-G. Heel goed wat je doet voor dit meiske, maar je gaf te kennen dat je zelf 15 was toen je je maagdelijkheid verloor.
Ik hoop dat je hier ondertussen spijt van hebt en dit idee geenzins op Delya gaat overbrengen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 mar 2007 20:44

gevondenzoon schreef:
Cisca schreef:
gevondenzoon schreef:

Ok, dan ga ik je heel expliciet antwoord geven ; Ja, ook in onze kringen komt het voor dat jongens en meisjes moeten trouwen omdat ze zich bezondigd hebben aan seksuele gemeenschap voordat ze in het huwelijk getreden zijn. Toch komt dat vele malen minder voor dan in andere kringen. En feit blijft dat dit niets te maken heeft met dit onderwerp.

Wat onderwerp betreft heb je gelijk, maar jij was degene die dat zo stellig als 100% vaststaand zijnde stelde, terwijl dat uiteraard niet zo is, vandaar dat ik het graag door je beantwoord zag.
Of het op zich in mindere mate voorkomt valt trouwens ook wel degelijk te betwijfelen, gezien het gebruik van de pil, die toch ook in jullie kringen gebruikt wordt.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 20:51

gevondenzoon schreef:Overigens moet ik bij deze ook wel een beetje mijn zorgen uiten over Rock-G. Heel goed wat je doet voor dit meiske, maar je gaf te kennen dat je zelf 15 was toen je je maagdelijkheid verloor.
Ik hoop dat je hier ondertussen spijt van hebt en dit idee geenzins op Delya gaat overbrengen.

:lol: :lol: :lol: Nu moet je stoppen hoor ! Ik lig dubbel hier.
Luister gevonden vriend, ik sta open voor heel veel dingen, ik probeer zo onbevooroordeelt te leven en alles uit het leven te halen aangezien ik niet zo sterk in reincarnatie geloof en ik dus maar 1 keer leef. Ik was zo stoned als een kanarie die eerste keer, dat was dus dubbel fout van me, maar dat meisje wou door niemand anders als door mij ontmaagd worden, en daar ben je wat extra ontvankelijk voor als je onder invloed van de groene plant bent. Daarnaast begint het mij wat te bevreemden dat elke reactie die je tot nu toe gegeven hebt in relatie stond tot sex en sexuele aangelegenheden, en ik had het hier over mijn relatie tot een 11 jarig meisje die steeds vaker bij mij over de vloer komt, en dat begin ik een beetje een vervelend onderwerp te vinden. Ik probeer voor dat meisje te zorgen, waarom nou iedere keer vragen over sex, dat heeft er toch niets mee te maken wat denk je wel...

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 23 mar 2007 20:58

Rock-G schreef:Dank u voor alle positieve reacties..wordt er bijna flegen van.. :oops:
Dacht eigenlijk eh..datk dit voor mezelf moest houden,maar ben blij het op Refoweb gedeelt te hebben.
`

Dat je het hier deelt is alleen maar goed, de wijsheid van 5000 refoweppers is allicht meer dan jou eigen wijsheid (met spatie uiteraard!!)

twee gedachten:
- het is goed dat jij je inlaat met dit meisje
- of je echter voor dagen en nachten of permanent voor haar kan zorgen betwijfel ik, en wel om twee redenen:
1) is dat verantwoord, één man met een meisje in een huis? jij bent integer in je handelen, maar er staat ook geschreven in de Bijbel: hoedt u voor de SCHIJN van het kwaad.
2) over een klein aantal jaar komt dat meisje op een leeftijd dat ze verliefd kan worden. De kans op rivaliteit van haar kant ten op zichte van je vriendin is heel groot, juist omdat je haar zoveel geborgenheid, sturing e.d..
Dit betekent niet dat ik vind dat je direct moet stoppen met het bieden van zorg en steun aan dit meisje.

misschien dat je eigen ouders, je vriendin, of je aanstaande schoonouders bij kunnen dragen aan een meer permanente oplossing van dit probleem?

heel veel sterkte en wijsheid bij het zoeken van oplossingen voor de problemen van moeder en dochter.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 21:07

Dirk schreef:twee gedachten:
- het is goed dat jij je inlaat met dit meisje
- of je echter voor dagen en nachten of permanent voor haar kan zorgen betwijfel ik, en wel om twee redenen:
1) is dat verantwoord, één man met een meisje in een huis? jij bent integer in je handelen, maar er staat ook geschreven in de Bijbel: hoedt u voor de SCHIJN van het kwaad.
2) over een klein aantal jaar komt dat meisje op een leeftijd dat ze verliefd kan worden. De kans op rivaliteit van haar kant ten op zichte van je vriendin is heel groot, juist omdat je haar zoveel geborgenheid, sturing e.d..

Hm, je maakt hier iederdaad wel een punt ja. Zover in de toekomst met betrekking daartoe had ik nog niet echt nagedacht. Verantwoord is het wel, zou niet weten waarom niet. Nu merk ik inderdaad..ik ging vorige week even boodschappen doen, en ze wilde mee, en we liepen met z'n 2en door de supermarkt..je wordt door sommige mensen dan wel wat raar aangekeken ja. Ze ziet er niet uit als 11, meer als 9, maar m'n biologische dochter zou het nog niet echt kunnen zijn.(plus dat ze een iets ander kleurtje heeft :) )
Maar over die rivaliteit, tja, daar heb je veel kans van. Dat zou misschien zelfs nu al verklaren dat ze een beetje teruggetrokken doet t.o mijn vriendin.

2 goeie punten Dirk.

gevondenzoon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gevondenzoon » 23 mar 2007 21:50

Rock-G schreef:
gevondenzoon schreef:Overigens moet ik bij deze ook wel een beetje mijn zorgen uiten over Rock-G. Heel goed wat je doet voor dit meiske, maar je gaf te kennen dat je zelf 15 was toen je je maagdelijkheid verloor.

:lol: :lol: :lol: Nu moet je stoppen hoor ! Ik lig dubbel hier.
Luister gevonden vriend, ik sta open voor heel veel dingen, ik probeer zo onbevooroordeelt te leven en alles uit het leven te halen aangezien ik niet zo sterk in reincarnatie geloof en ik dus maar 1 keer leef. Ik was zo stoned als een kanarie die eerste keer, dat was dus dubbel fout van me, maar dat meisje wou door niemand anders als door mij ontmaagd worden, en daar ben je wat extra ontvankelijk voor als je onder invloed van de groene plant bent. Daarnaast begint het mij wat te bevreemden dat elke reactie die je tot nu toe gegeven hebt in relatie stond tot sex en sexuele aangelegenheden, en ik had het hier over mijn relatie tot een 11 jarig meisje die steeds vaker bij mij over de vloer komt, en dat begin ik een beetje een vervelend onderwerp te vinden. Ik probeer voor dat meisje te zorgen, waarom nou iedere keer vragen over sex, dat heeft er toch niets mee te maken wat denk je wel...

Dat is niet om te lachen. Ik heb in dit topic inderdaad veel threads gepost over seksualiteit, maar dat is ook hier een groot onderwerp. Het is niet niets als je als 21 jarige jongen een meisje van 11 (in ieder geval gedeeltelijk) onder je hoede krijgt.
Ik twijfel met Dirk geen seconde aan je integriteit, maar je hebt haar al veel keer naakt gezien (toen ze zich nog niet kon douchen) en ze is nu nog jong, maar wat gebeurd er over enkele jaren? Het is toch volstrekt normaal als hetero jongen dat je bent, je aangetrokken te voelen tot een meisje? En niets over buitenlanders, maar Antilliaanse meiskes ontwikkelen zich iets eerder, en hebben vaak een niet te-misverstaan mooi figuur.
Je denkt nu goed te doen, en dat doe je ook, maar over luttele jaren zou ze misschien je relatie wel in gevaar kunnen brengen.

Terug naar “Archief”