Je vriendin gaat (vreemt)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 20:55

Dat heb ik der deels ook wel duidelijk gemaakt en heeft zo ook tegen die jongen gezecht dat ze het niet meer wil. Ze heeft me ook belooft dat ze er mee zou stoppen. maarja het ligt denk ik wel gevoelig bij haar net zoals met die eetbuien die ze soms heeft. daar weet ze ook van dat het niet goed is. Het is een soort van verslaving waarvan je weet dat je er uiteindelijk er alleen ongelukkiger er van wordt en toch doe je het toch tegen beter weten en je wil in en ga je puur op je gevoel af die je op die momenten hebt. Het zal voor haar dan denk ik ook erg moeilijk worden.

Zoals lalage net zij er zijn inderdaad grenzen. Ik weet niet of ik bij de volgende keer het haar wel of niet zal vergeven. Maar daar zal ik zeker niet eeuwig mee door blijven gaan. Zo wil ik later ook geen huwelijk hebben.

Verder nog sugesties, tips (om het anders aan te pakken of er mee om te gaan) of vragen?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2007 21:23

Als je werkelijk van iemand houdt, diegene er ook voor je is, zoals jij, dan gaat het naar mijn idee alle grenzen te buiten om naar een ander te gaan, blijkbaar niet eens in eerste instantie om begrip, maar om lichamelijk contact, daar zou ik geen vertrouwen meer in kunnen hebben, denk ik.
Dit zal je echt erg kwetsen, heel veel sterke!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 21:38

Het gaat inderdaad meer lichamelijk contact wat haar weer ff opkrikt om verder te gaan en het nare gevoel voor haar tijdelijk weg neemt. Teminste als ik haar goed begrepen hebt.

wat je net zegt komt wel een beetje hard aan maar helpt mij wel om alles goed te relativeren en weet ik ook een beetje hoe een ander zou reageren in mijn situatie. Wat ik toch ook wel graag zou willen weten. Je hoeft voor mij jezelf niet in te houden wat dat betrefd. Ik zelf ben ook wel wat gewent en kan het voor de rest wel hebben hoor :-)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2007 21:58

janneman83 schreef:Het gaat inderdaad meer lichamelijk contact wat haar weer ff opkrikt om verder te gaan en het nare gevoel voor haar tijdelijk weg neemt. Teminste als ik haar goed begrepen hebt.

wat je net zegt komt wel een beetje hard aan maar helpt mij wel om alles goed te relativeren en weet ik ook een beetje hoe een ander zou reageren in mijn situatie. Wat ik toch ook wel graag zou willen weten. Je hoeft voor mij jezelf niet in te houden wat dat betrefd. Ik zelf ben ook wel wat gewent en kan het voor de rest wel hebben hoor :-)

Ja, naar mijn idee moet het een hard gelag voor je zijn, als je dat dan zo leest, komt het natuurlijk nog eens extra hard op je over, dat spijt me echt.
Denk verder ook echt aan jezelf, en laat je niet voor de gek houden, dan zit je later misschien met nog meer ellende :?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 22:06

daarom blijf ik zelf voor de rest ook wel nadenken over wat ik wel of niet doe hoor :D

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2007 22:18

Prima plan, het betreft wel je hele leven :wink:

André

Berichtdoor André » 17 mar 2007 23:40

Mmm, ik weet niet of je vriendin het nodig vind, maar ik zou haar vragen of ze dit 'onderwerp' ook eens met een psycholoog wil 'doornemen'..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2007 23:41

Wellicht mist ze op het lichamelijke vlak iets in jullie relatie?

Dat het haar een soort oppepper geeft is wel begrijpelijk, seks is toch een uitgelezen manier om elkaar aandacht te geven, te ontspannen en de hoeveelheid serotonine (=gelukkig makend stofje) in je hersens te verhogen. Dat ze zich er achteraf schuldig over voelt is ook vrij logisch, aangezien het niet echt gebruikelijk is om dat bij een ander te halen als je een relatie hebt (to say the least). Een voor de hand liggende oplossing lijkt me om zelf iets meer te investeren in de fysieke liefde. Hoe je dat precies invult is afhankelijk van je eigen ideeën en principes hieromtrent. :)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 18 mar 2007 09:59

hmm Al denk ik niet dat dat het geval is aragon. Maar ik doe er denk ik wel goed aan om daar duidelijkheid er over te krijgen. mocht het deels aan mij liggen dan kom ik dat graag te weten zodat ik me daar van bewust ben en er wat mee kan doen.

afgelopen (nacht) ben ik er achter gekomen dat ze het meerdere jongens heeft gedaan. 1 jongen die ik afgelopen week en de aankomende week zal tegen komen op me werk heeft daar waarschijnlijk aan mee gewerkt en ze heeft me nog net wel verteld dat er verder nog 1 is die ik in iedergeval ken. Ik heb geprobeert aan der te vragen wie het waren en al me andere vragen die ik heb. Ik krijg vrij weinig bij der los. Ze durft het me gewoon niet te vertellen om mij niet nog meer te kwetsen als ik haar teminste goed aan voel. Ik ga straks nog proberen om wat antwoorden los te krijgen bij haar zonder dat ik daar zelf achter moet komen om het allemaal een plekje te kunnen geven en weer door te kunnen gaan met me leven zonder dat al die vragen in me hoofd rond blijven spoken. Als ze niks prijs wil blijven geven dan ga ik denk daar maar geen verdere ruzie maken zodat we als nog uit elkaar zullen gaan om zo iets stoms. :-( ik weet niet of dit jullie wat extra informatie geeft waar jullie wat aan hebben maar ik moest het ff kwijt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 mar 2007 10:58

Pff, het is dus nog erger dan je dacht, wat ontzettend voor je zeg, tja mijn reactie is vrij direct, en komt denk ik ook wel hard over, juist omdat je van haar houdt.
Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.
Daarom denk ik dat ze niet voldoende van je houdt, waarom weet ik natuurlijk niet, misschien is het wel belangrijk voor je om te weten wat ze bij je mist, het lijkt me toch wel dat je daar recht op hebt, ze verwacht kennelijk meer dan je weet, door zo te reageren als zij doet, kun je naar mijn idee geen voldoende vertrouwen meer in haar hebben, dat dit nu zal stoppen, en het in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Hoe moeilijk je het er ook mee zult hebben, maak het uit, beter nu, dan dat je toch doorzet en trouwt, haar karakter verandert echt niet, en wat dan, dat ze haar eigen leven op deze manier verknoeid is erg, maar het is niet nodig dat jouw leven daardoor ook helemaal verknoeid wordt.
Het is erg moeilijk voor je allemaal, maar beter nu alleen, dan later gescheiden toch :?
Heel veel sterkte, 'k zal aan je denken :wink:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 18 mar 2007 11:12

tja ik weet het niet. ik wil der de kans geven en in het goede in haar blijven geloven. ik kijk wel hoe ze zich vertegen me opsteld en aan de hand daar van of ik nog durf te geloven in haar. Ik blijf stiekem toch hopen dat alles weer goed zal komen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2007 11:17

Je mag wel blijven hopen, maar laat het niet te lang duren. Let ook op jezelf! Een relatie is geven en nemen, dat hoeft niet voortdurend in balans te zijn, maar op lange termijn wel.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 18 mar 2007 11:30

Tjeu, dat is wel heftig allemaal. Janneman, ik zou duidelijk zijn naar haar toe. Of je nu wel of niet van haar houdt, dit kan gewoon niet. Blijkbaar zoekt ze intimiteit bij andere jongens, terwijl het volstrekt logisch is dat ze dat bij jou moet zoeken. Dat is namelijk een heel belangrijk punt in een relatie. Dat ze meerdere keren in de fout is gegaan zegt genoeg over haar.

Ik zou het heel knap van je vinden als je het haar oprecht kunt vergeven, maar weet waar je aan begint. Als je met elkaar verder gaat is er wel iets afgebrokkeld. Je kunt haar op dit moment niet meer voor 100% vertrouwen, dat moet langzaam weer groeien.

Probeer in te zien óf en zo ja, hoeveel je van haar houdt. Liefde maakt soms ontzettend blind. Je vergeeft je geliefde sneller dingen dan ieder ander. Dat is normaal, ik zou dat ook doen, maar er is natuurlijk een grens. Let wel; het moet van twee kanten komen. Mis je een fundamenteel stuk bij de ander, dan zou ik nog eens heel goed nadenken waar je je gevoelens dan op bouwt.

En het is echt waar: Als het spaak loopt is het beter dat het nu gebeurt dan over een jaar. Op dat moment heb je al zoveel gedeeld dat afscheid nemen een stuk pijnlijker wordt waarvan de nasleep ervan nog een flinke tijd in beslag zal nemen.

Heel veel succes en wijsheid.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 18 mar 2007 12:50

Kap die realtie af. aLTHANS in ieder geval tot zij weet wat ze wil. Op deze manier wordt je gebruikt. Als er werkelijk van haar kant liefde is wil ze je dit niet aandoen.
Dit liijkt op profiteren van de realtie.
Is het je dat waard??

En later als jullie getrouwd zijn en missch kinderen hebben??

hoe moet jij dan verklaren dat mama nu even bij de buurman is om te knuffelen??

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2007 13:04

Dat vind ik te ver gaan moppie.

Dat ze het heeft toegegeven en verteld geeft aan dat zij het erg vind en er uit wil komen met hem.
Ze hebben nu geen kinderen dus betrek die er ook niet bij. Wie zegt dat dit in de toekomst weer gaat gebeuren.
Als ik het verhaal zo lees wil zij er uit komen met hem en wil zij er ook mee stoppen omdat ze weet dat dit niet de manier is om van haar problemen af te komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”