Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 25 feb 2007 22:29

uitermate lastig. Ik denk dat het grotendeels in je hoofd zit, en dat het belangrijk is wat jij ermee doet.

Natuurlijk zal het blijven kwetsen, altijd. Denk ik.
Maar het gaat erom dat je het accepteert, dat je het een plaats geeft, en uiteindelijk inderdaad een klein beetje negeert. Kijk een andere kant op.

Helaas, het is niet anders. Jij had het misschien kunnen zijn, die ander. Maar zo is het niet gelopen. Spijtig misschien. Maar ook het leven van je ex gaat door.
Wie weet krijg jij ook wel een nieuwe partner, en misschien heeft je ex daar dan ook moeite mee.

Want het geval is denk dat je je ex nogsteeds als een deel van jezelf ziet. Iets wat van jou is. En dan kan je het niet goed verwerken als je datgene wat jij zo goed kent, wat van jou is, "gebruikt" worden door iemand anders. Misschien een soort jaloezie.
In elk geval een emotie die vreemd is.

Zelf kan ik er nooit goed tegen als ik mensen die ik goed ken klef zie doen met hun partner. Kijk ik liever even een andere kant op.

Maar na verloop van tijd went het denk ik wel. Het gaat erom hoe je het een plaats geeft, hoe je het oppakt, benadert, verwerkt.
what the soul hides, blood tells

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2007 09:04

Bertus87 schreef:Nee, je lost er misschien niets mee op, maar ik vraag me af of je het met tegen hun zeggen wel oplost. Dan moeten hun dus hun liefde voor elkaar lichamelijk onder stoelen of banken steken omdat ik het moeilijk vind.
Ik weet ook niet wat mijn vrienden ervan vonden, die doen daar volgens mij niet zo moeilijk over. Over het algemeen heb ik moeite met kleffe stelletjes, omdat ik op gebied van Relatie&Liefde geen grappige dingen heb meegemaakt. Maar nu het mijn ex betreft vind ik het extra moeilijk. Ik heb niet echt veel respect voor mezelf, omdat het 2 jaar geleden is dat mn relatie uitging, en nu na 2 jaar vind ik het dus nog steeds moeilijk. Dat vind ik niet echt Respect o.i.d. Ik heb liever dat ik dat gewoon fijn kan relativeren, maar helaas.
Je kan ook niet alles hebben, wat je wilt hebben he

Je zal er toch mee moeten leren omgaan... Ze houden van elkaar dus je kan ze moeilijk verbieden dat ook te uiten, of het nou door hand in hand lopen of door zoenen is. Je kan van jou probleem ook niet hun probleem maken. Zo werkt dat met relaties, als en relatie stopt laat je elkaar los en moet je ook accepteren dat die ander een andere weg gaat, op een ander verliefd wordt etc. Daar hoef je overigens geen minderwaardigheidscomplx van te krijgen, blijkbaar pasten jullie niet bij elkaar. Een mooie spijkerbroek en een colbert passen niet bij elkaar, maar daarom zijn de kledingstukken op zich toch nog niet lelijk? Ik denk dat je het een beetje zo moet bekijken... En accepteren dat je ex nu van iemand anders houdt. Dat kan je haar moeilijk verbieding.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 feb 2007 19:19

Het is idd moeilijk voor je ja. Zeker als je deze gevoelens nog steeds hebt, na 2 jaar. Blijkbaar heb je dus nog teveel gevoelens voor je ex, waardoor je het moeilijk kunt accepteren dat zij een ander heeft. Het moeilijke voor jou is wel, dat je hun als stel geregeld tegen komt, omdat ze bij jou in de vriendengroep zitten.
Ik weet niet hoe ik zou reageren. Mijn verkering is nog niet zo lang uit, dus waarschijnlijk zal het nog niet gebeuren, maar ik heb het voordeel dat ik niet in de buurt van mn ex woon, dus ik zal hem dan ook niet zomaar tegenkomen.
Misschien dat je eens voor jezelf op een rijtje kan zetten wat je nog prezies voelt voor je ex?! Misschien ben je wel stik jaloers op die jongen, omdat jij zo graag nog in zijn schoenen had gestaan, als dat zo zou zijn, is het mischien goed om even echt afstand te nemen, zodat jij los kan worden van je ex. Maar dat lijkt me wel erg moeilijk, omdat je bij elkaar in een vriendengroep zit...
Ingewikkeld zeg! Kwil je iig wel veel sterkte wensen!!
*HUG*
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 mar 2007 17:48

Ik heb inmiddels een jaar en 3 maanden een superlieve vriend (broertje van vlinder), daarvoor had ik een relatie van anderhalf jaar met een jongen uit dezelfde woonplaats (inmiddels ben ik verhuisd van Sliedrecht naar Maarssen) dus ik zal hem niet zo vaak meer zien denk ik...

Maar ik heb me nog wel die tijd dat ik vrijgezel was afgevraagd of ik niet enorm jaloers zal zijn als hij een nieuwe vriendin zou krijgen. Ik wist zeker van wel. Voor zover ik weet is hij nog steeds vrijgezel. Nu kan het mij niet meer schelen omdat ik nu heel gelukkig ben en ga trouwen.

In het begin van mijn nieuwe (huidige) relatie met Benjamin zei mijn ex (we werkten toen nog bij dezelfde radio-omroep) "Waarom hem? Wat heeft hij dat ik niet heb?" Gelukkig was dat gauw over. Hij zag in dat we echt van elkaar houden.

Maar ik snap jullie verhalen wel, sterkte iedereen met verwerken :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 mar 2007 00:35

Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad.
Vond het wat apart, maar meer ook niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2007 00:46

Ik heb het een keer meegemaakt, en toen vond ik het niet echt relaxed. Iemand anders neemt dan toch definitief de plaats in die voorheen altijd de jouwe was en dat is wel even wennen.

André

Berichtdoor André » 03 mar 2007 02:40

Bertus87 schreef:Ontwijken is denk ik beter.... of niet?
Ja dat is m.i. de enige manier. Vermijd denk ik ook die vriendengroep waar hun deel vanuit maken. Dit maakt het denk ik 'makkelijker'
En probeer er 'boven' te gaan staan.
Ze was het blijkbaar niet 'waard' om jou vriendin te zijn.
En zoenen zou jij nooit doen in het zwembad waar iedereen bij zit, ze is je typ ook niet eens.
Misschien kun je proberen te denken iets in de trant van: ik laat mn leven niet beheersen door jou!
Is het misschien ook een idee je huisarts te vertellen hoe 'hoog' het bij je zit? (2 jaar is niet niks)
Sterkte gewenst met dit vervelende probleem!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2007 15:47

Bertus87 schreef:Zoals het er nu voorstaat kan ik er nooit aan wennen lijkt het wel. Afgelopen donderdag gingen we met een stel vrienden zwemmen, en daar waren hun ook bij, ze waren erg klef en konden totaal niet van elkaar afblijven. Daar heb ik me ontzettend aan geërgerd, en heb me in moeten houden om gen lullige opmerkingen te maken. Gaat dat gevoel van "het niet kunnen aanzien van dat kleffe gedoe" ook weg? Of blijf je dat altijd houden.

Ik denk dat dat niet aankunnen van dat kleffe gedoe wel weg zal ebben, alleen geen idee hoelang dat bij jou gata duren.... 2 jaar is al erg lang, en menselijkerwijs gesproken zou je er dan al overheen moeten zijn denk ik...

Btw....Hoe gaat het nu eigenlijk met je????
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2007 16:31

Ik snap het wel hoor, dat het lastig hoor. Zelfs nu ik ga trouwen vind ik het nog wel eens lastig. Hij gaat korte tijd voor mij ook trouwen, en dat is aan de ene kant erg fijn, dat we allebei erg gelukkig zijn en dat we allebei duidelijk hebben dat mijn vriend en zijn vriendin voor ons bestemd zijn.
Maar een apart gevoel hou ik er gewoon bij, je hebt toch een hele tijd met zo iemand ''geleefd', met zijn/haar familie, vrienden etc.
Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 21:17

Ik merk ook in je verhaal op dat je nog steeds om haar geeft. Het lijkt me inderdaad een moeilijke situatie waar je in zit. Als het klopt dat je nog steeds wat om haar geeft. Dan lijkt het me ook wel moeilijk om dat gevoel zomaar kwijt te raken.

Dat gevoel kan je mss kwijt raken door aan jezelf te werken. Door je gelukkig te voelen met wat hebt en met wat je bent. Mocht dat werken dan zit je nog steeds met het fijt dat ze voor je ogen klef lopen te doen. Ik weet niet zo zeer hoe de relatie tussen jouw en hen zit. zullen ze het je kwalijk nemen dat je er wat van zegt of niet. Ik zelf zou het niet zo zeer snel in de groep tegen hun dat zeggen. Tenzij de groep ook vindt dat ze te klef doen. Mss kan je ex even alleen spreken en haar het geen vertellen wat je dwars zit. Maarja ik weet voor de rest niet hoe de verhoudingen onderling precies liggen dus gerichte tips kan ik je helaas nog niet geven.

veel sterkte en succes in iedergeval toe gewenst.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 28 mar 2007 13:23

Bertus, ik snap precies hoe jij je voelt....zoiets heb ik ok gehad. We hadden dan nog net geen verkering, na minder dan een maand had hij verkering met een ander. Ik ben indertijd toen keihard geweest voor mezelf....Maar ik moet idd nog steeds slikken als ik hem, of hen samen zie. Het is bijna een jaar geleden.Ik troost me altijd maar met de gedachten dat we toch nooit bij elkaar hadden gepast. Eens had het toch misgegaan. Misschien kan het jou ook helpen. Ik hoop dat het allemaal slijt..maar 2 jaar is idd wel erg lang.
En idd klef doen is vreselijk!! Als je ex het is, is het nog erger. Daarom heb ik er ook een gruwelijke hekel aan om met sommige stelletjes op stap te gaan, zodat ik me letterlijk het 3e wiel aan de wagen voel. Ik zou als ik jou was, het maar een beetje ontlopen. Gewoonje hoofd omdraaien en jezelf even concentreren op wat anders.
Sterkte ermee!!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 15 apr 2007 21:14

Zeer herkenbaar Bertus, heb het zelf ook al een keer meegemaakt , is erg moeilijk . Ze zijn nu inmiddels gelukkig getrouwd en ik gun ze het zeker.
Maar aan het begin was ik om eerlijk te zijn soms stikjaloers, ging me afvragen van : waarom hij wel en ik niet ?
Speelt ook mee denk ik dak zelf (nog) vrijgezel ben.

kan er nu goed mee omgaan , ze zijn getrouwd dus tis afgesloten.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2007 18:59

Hmm....

Tjah...Nu voel ik ook wat het is.... :|
Mijn verkering is inmiddels 4 maanden uit, en ik hoor net dat mn ex gewoon alweer 2 maanden verkering heeft met een ander :o :| :roll:

Ook al zou ik hem niet meer terug willen als partner, ik voel me best rot, om het zo maar te zeggen, nu ik dit weet :?
Ik snap hem werkelijk niet, om na 1,5 jaar verkering, gewoon na 2 maanden weer aan een nieuwe relatie te beginnen. Ik vermoed wel waardoor het komt.... Ik denk zelf dat hij "bang" is om nooit meer een ander meisje te krijgen en vandaar dus nu gelijk weer aan de eerste de beste begint...
Dat gevoel heeft hij namelijk vaker gehad...

Pff....Ik zou nog ff niet aan een nieuwe relatie moeten denken, en ik was juist degene die twijfelde! En hij, die toen het uit ging, nog 100% zeker was in zijn liefde voor mij, heeft gewoon na 2 maanden met een ander :|

Nee....ik kan er ff niet bij met mn gedachte :(

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 jun 2007 19:12

Dippie, ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, ik weet niet goed hoe dit te omschrijven, bedoel het echt niet hard of zo.
Hij is jou gewoon niet waard, als hij zo snel een ander heeft, terwijl hij eerder zei dat hij voor 100% van je hield, blijkbaar is dat niet zo geweest.
Je zult het nu echt wel moeilijk hebben, maar later ben je er waarschijnlijk blij om, want zo iemand is niet te vertrouwen, beter dat je er nu achter komt, dan dat jullie bijvoorbeeld al getrouwd waren.

Heel veel sterkte om je gevoelens weer op peil te krijgen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 19:18

Cisca schreef:Je zult het nu echt wel moeilijk hebben, maar later ben je er waarschijnlijk blij om, want zo iemand is niet te vertrouwen, beter dat je er nu achter komt, dan dat jullie bijvoorbeeld al getrouwd waren.

Zo.. dat zijn me de harde uitspraken wel.

Terug naar “Archief”