sela schreef:misschien snapt aragorn het als je het zo formuleert:
'ja, ik geloof in God, so what? leve geloven in God!'

Ik heb overigens niet echt de indruk dat ik haar niet begrijp hoor, maar als dat wel zo is hoor ik het graag natuurlijk.

Moderator: Moderafo's
Misschien betaald predikantschap wel heel goedAragorn schreef:Ja, dat vraag ik me dus ook af. Als predikant heb je meestal toch een soort drive om De Waarheid te verkondigen enzo, niet om met de gemeente lekker te filosoferen over een god die niet bestaat. Dan kan natuurlijk best leuk zijn, maar daar zijn toch andere banen in te vinden lijkt me.
Aragorn schreef:sela schreef:misschien snapt aragorn het als je het zo formuleert:
'ja, ik geloof in God, so what? leve geloven in God!'
![]()
Ik heb overigens niet echt de indruk dat ik haar niet begrijp hoor, maar als dat wel zo is hoor ik het graag natuurlijk.
Maar niet elke kerk hanteert een kadaverdiscipline die vergelijkbaar is met het leger. Bij sommige kerken worden eigen inzichten en ideeën zelfs op prijs gesteld.Jort schreef:Die valse leraar behoort onder de tucht en indien hij zich niet bekeert, afgesneden te worden van de gemeente. Een kerk die de tucht niet meer hanteert is ten dode opgeschreven.
Cisca schreef:Inderdaad, dat is op zich al in tegenspraak met elkaar, je geloofd ergens in of niet, beide lijkt me vrijwel onmogelijk
Jort schreef:Die valse leraar behoort onder de tucht en indien hij zich niet bekeert, afgesneden te worden van de gemeente. Een kerk die de tucht niet meer hanteert is ten dode opgeschreven.
MrSokkie schreef:Jort schreef:Die valse leraar behoort onder de tucht en indien hij zich niet bekeert, afgesneden te worden van de gemeente. Een kerk die de tucht niet meer hanteert is ten dode opgeschreven.
En waarom zou deze meneer niet over de Bijbel kunnen vertellen? Daar heeft hij toch voor gestudeerd? Een hoogleraar hoeft toch ook niet in een bepaalde theorie te geloven om hem te kunnen onderwijzen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten