Samen bijbellezen ofzo in verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 11:07

MissF schreef:
rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Ik zat er ook heel erg mee. We spreken wel samen over de preek, wat het inhoud en wat het voor ons betekent... maar omdat ik alleenstaand woont en hij nog bij zijn ouders zien we elkaar elk weekend en dan nog 1x door-de-weeks. Soms ook niet eens 's avonds. Ik vind het dan ook echt moeilijk om een geschikt tijdstip te vinden om een stukje uit de Bijbel te lezen of een dagboek.

Dan trek je je even terug in zijn kamer, of als je bij jou bent is het makkelijker toch?

Ik wil geen roet in het eten gooien, en vind het echt een goed idee, maar lang niet alle stelletjes mogen samen op 1 kamer zijn hoor...
Een vriendin van mij mag gewoon niet samen zijn, in het huis van haar ouders. En bij hem alleen af en toe. Tja, dan kies je gewoon de auto ofzo, als je die hebt, maar als je bijbel wilt lezen is een kamer fijner :)

Ah kom op... Wat moet je dan? Samen bijbellezen en praten waar je ouders bij zijn!?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2007 11:46

rosalie83 schreef:
MissF schreef:
rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Ik zat er ook heel erg mee. We spreken wel samen over de preek, wat het inhoud en wat het voor ons betekent... maar omdat ik alleenstaand woont en hij nog bij zijn ouders zien we elkaar elk weekend en dan nog 1x door-de-weeks. Soms ook niet eens 's avonds. Ik vind het dan ook echt moeilijk om een geschikt tijdstip te vinden om een stukje uit de Bijbel te lezen of een dagboek.

Dan trek je je even terug in zijn kamer, of als je bij jou bent is het makkelijker toch?

Ik wil geen roet in het eten gooien, en vind het echt een goed idee, maar lang niet alle stelletjes mogen samen op 1 kamer zijn hoor...
Een vriendin van mij mag gewoon niet samen zijn, in het huis van haar ouders. En bij hem alleen af en toe. Tja, dan kies je gewoon de auto ofzo, als je die hebt, maar als je bijbel wilt lezen is een kamer fijner :)

Ah kom op... Wat moet je dan? Samen bijbellezen en praten waar je ouders bij zijn!?

Ja, dat vind ik ook, maar als het nou niet mag van je ouders.....Het blijft hun huis, waar zij hun regels hebben...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 11:50

Ik begrijp dat echt totaal niet. Dan vertrouw je toch je kinderen ook niet? Alsof je trouwens met elkaar naar bed gaat terwijl je ouders beneden zitten :?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 feb 2007 12:02

Haha inderdaad. Zulk ouderlijk gedrag leidt uiteindelijk alleen maar tot stiekemigheid.
(ik zie het al voor me, wordt een stel betrapt door ouders: 'ehm ja mam, we keken even of het allemaal klopte wat in Hooglied staat' :P)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2007 12:20

rosalie83 schreef:Ik begrijp dat echt totaal niet. Dan vertrouw je toch je kinderen ook niet? Alsof je trouwens met elkaar naar bed gaat terwijl je ouders beneden zitten :?

Waarom niet?
Mijn vriend en ik zijn veel op onze eigen kamers, samen en dat mag allemaal best van mijn ouders.
Op zondag gaan mijn ouders vaak op tijd naar hun bed, mijn vriend en ik blijven dan tot twee uur snachts ofzo in mijn kamer kletsen en lezen enzo, als we zouden willen krijgen we kansen zat hoor!
Het is dat we het zelf niet willen....

Aan de ene kant vind ik wel dat je als ouders je kind vrij moet laten in haar of zijn keus. Als zij nou wel gemeenschap willen voor ze trouwen, dan is dat hun keus. Maar bij een zoon of dochter die amper 17 is, heb je daar als oiuders liever wat zicht op denk ik.

Ik vind het soms vreemd dat mijn ouders of mijn schoonouders nooit eens vragen: wat voeren jullie allemaal uit, al die avonden op elkaars kamer?
Onze ouders vertrouwen ons volkomen, en wij zijn ook erg open over de grenzen die wij houden.
Maargoed, dit wijkt af van het onderwerp ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2007 12:51

rosalie83 schreef:
MissF schreef:
rosalie83 schreef:

En samen bidden... maar niet met z'n 2-en op een kamertje? Bah... wat dit soort verhalen word ik misselijk. Dat ouders zo achterlijk kunnen doen zeg.

Overigens, je kan ook met je vriendin hier op Refoweb bijbelstudie doen :roll: :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 13:02

Jo'tje schreef:Haha inderdaad. Zulk ouderlijk gedrag leidt uiteindelijk alleen maar tot stiekemigheid.
(ik zie het al voor me, wordt een stel betrapt door ouders: 'ehm ja mam, we keken even of het allemaal klopte wat in Hooglied staat' :P)

Hahahaaa grijnssss!!! :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 13:05

MissF schreef:
rosalie83 schreef:Ik begrijp dat echt totaal niet. Dan vertrouw je toch je kinderen ook niet? Alsof je trouwens met elkaar naar bed gaat terwijl je ouders beneden zitten :?

Waarom niet?

Waarom je niet met elkaar naar bed gaat terwijl je ouders beneden zitten? Omdat je dat niet wilt doen terwijl zij in hetzelfde huis zijn?

MissF schreef:Mijn vriend en ik zijn veel op onze eigen kamers, samen en dat mag allemaal best van mijn ouders.
Op zondag gaan mijn ouders vaak op tijd naar hun bed, mijn vriend en ik blijven dan tot twee uur snachts ofzo in mijn kamer kletsen en lezen enzo, als we zouden willen krijgen we kansen zat hoor!

Het gaat niet om de kansen die je hebt. Als je wilt kan je altijd met elkaar naar bed. Ik bedoel, je rijdt ergens heen, je zet de auto ergens in een bos en huppa :|

Maargoed, het gaat hier over samen bijbellezen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2007 13:15

rosalie83 schreef:
MissF schreef:

Waarom niet?

Waarom je niet met elkaar naar bed gaat terwijl je ouders beneden zitten? Omdat je dat niet wilt doen terwijl zij in hetzelfde huis zijn?

Ik denk dat dat niet echt uitmaakt. Beetje plat gezegd maar andersom gebeurt het toch ook?

MissF schreef:Mijn vriend en ik zijn veel op onze eigen kamers, samen en dat mag allemaal best van mijn ouders.

Het gaat niet om de kansen die je hebt. Als je wilt kan je altijd met elkaar naar bed. Ik bedoel, je rijdt ergens heen, je zet de auto ergens in een bos en huppa :|

Maargoed, het gaat hier over samen bijbellezen.[/quote]

Idd, maar ik snap wel dat je als ouders een beetje het idee hebt er controle over te houden als je verbiedt samen op een kamer te zijn

(en begrijp me niet verkeerd: ik ben het ook niet met deze ouders eens, maar ik begrijp ze zeker wel!)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 feb 2007 13:28

Overigens, je kan ook met je vriendin hier op Refoweb bijbelstudie doen

Ja, eeeeenig is dat.

Of je je kind vertrouwt of niet, je bent je eigen kinderen toch ook wel wát privacy verschuldigd?
Als ik thuis een vriendin aan de telefoon krijg loop ik ook de kamer uit. Dat mag toch ook gewoon? Ze hoeven nou eenmaal niet alles precies te horen.

En idd, samen bidden waar je ouders bij zijn, hmm ik zou me daar totaaaal niet bij op m'n gemak voelen.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2007 15:08

MissF schreef:
rosalie83 schreef:
MissF schreef:

Waarom niet?

Ik denk dat dat niet echt uitmaakt. Beetje plat gezegd maar andersom gebeurt het toch ook?

Maargoed, het gaat hier over samen bijbellezen.

Idd, maar ik snap wel dat je als ouders een beetje het idee hebt er controle over te houden als je verbiedt samen op een kamer te zijn

(en begrijp me niet verkeerd: ik ben het ook niet met deze ouders eens, maar ik begrijp ze zeker wel!)[/quote]

Ik begrijp het ook wel... En het is totaal niet goed voor hun kinderen. Dus het blijft dom.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 15:09

Marnix schreef:Ik begrijp het ook wel... En het is totaal niet goed voor hun kinderen. Dus het blijft dom.

Wat is totaal niet goed voor hun kinderen? Wat blijft dom?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 feb 2007 16:37

Ze verbieden samen op een kamer te zijn om samen bijbel te lezen en te bidden.
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 feb 2007 17:25

Jo'tje schreef:Als ik thuis een vriendin aan de telefoon krijg loop ik ook de kamer uit. Dat mag toch ook gewoon? Ze hoeven nou eenmaal niet alles precies te horen.

Ik ken dus ook mensen, die niet weg mogen lopen als er gebeld wordt. Ze hebben zelfs weer een telefoon aan een draadje genomen, toen er toch weggelopen werd.
Maar goed, das een heel ander verhaal.

Als je gewoon aan je ouders uitlegt dat je graag samen wil bidden en bijbel lezen, moeten ouders daar niets op tegen hebben lijkt me. Wees open naar elkaar toe over wat je gaat doen op je kamer, en waarom je alleen wil zijn.
Maarr...je hebt idd ouders :roll:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 10:40

Funlover schreef:Als je gewoon aan je ouders uitlegt dat je graag samen wil bidden en bijbel lezen, moeten ouders daar niets op tegen hebben lijkt me. Wees open naar elkaar toe over wat je gaat doen op je kamer, en waarom je alleen wil zijn.

Ik denk inderdaad dat dat heel belangrijk is! Open en eerlijk met elkaar communiceren!

Terug naar “Archief”