Ik kom uit de Ger. Gem. en ik kan niet zeggen dat ze daar gezegd hebben dat je je zondenbesef zelf kan aanmaken. Mij is altijd gewezen op het feit dat God jou moet bekeren: de uitverkiezing dus. En dat ik me niet uit mn eigen kan bekeren. Dat wil dus zeggen dat de ene mens bekeert word en de ander niet... Dat is Gods liefde voor de mens. Hebben wij het verdient dat God ons bekeert? Nee toch
Hoi Else, ik hoop toch dat je daar meer gehoord heb. Hoor je niet dat je geroepen wordt om te komen? Volgens mij gebruiken ze in de GG een Bijbel van kaft tot kaft, en daar staat bijvoorbeeld Op. 22:17 ook in.
Ik heb me de hele tij din gehouden, maar ik vind dit een bijzonder slechte topic. Lekker schoppen tegen de GG, want dat vind iedereen nu eenmaal leuk. En er dan ook nog een inleiding over willen gaan houden. Bahh.
Ik baal echt van deze topic.
Hoi Maarten, ik denk dat dit niet helemaal de bedoeling van de topic is, maar ik kan je wel enigszins begrijpen. Ik lees vaak onterechte beschuldigingen, en daar ontkom je niet aan met zo'n topic. Anderzijds is de GG een kerkgenootschap, en het volmaakte kerkgenootschap bestaat niet, en dus is terechte kritiek ook mogelijk.
Ik denk dat er tot nu toe niet echt geschopt is, mensen geven enkel het beeld dat ze hebben.