De 'femme fatale'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2006 22:13

Aragorn schreef:Ik denk ook niet dat hij niet makkelijk is, alleen dat hij moeite heeft met het aanvoelen en begrijpen van vrouwen en er teveel over nadenkt. Maarja, dat moet je eigenlijk ook helemaal niet proberen. 8)

Een serieuze denker zijn, heeft zijn voordelen. Maar m.b.t. vrouwen is het inderdaad een kreng van een eigenschap!
Wat dat betreft doet het mij wel plezier, om te kunnen melden, dat ik in dat gesprek met die collega, op verschillende vragen van hem gewoon geen antwoord wist omdat het zaken waren waarover ik niet nadacht, maar dat ik slechts te zeggen had: "O, daar denk ik helemaal niet meer over na. Er zijn bepaalde zaken, waarvan ik zoiets heb van: daar moet je gewoon niet over nadenken. Vroeger was dat anders, en deed ik dat nog wel. Maar nu niet meer." (Nl. omdat het je spontaniteit maar in de weg staat. Je kan dan niet meer gewoon met dames omgaan.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2006 22:13

Oh, dat zou best kunnen, iig iets van die strekking. :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2006 22:21

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Ik denk dat de beste 'methode' is om vrouwen niet als mysterieuze exemplaren van het andere geslacht en potentiele partners te zien, maar gewoon net als mannen in eerste instantie te beschouwen als mensen waar je leuk mee kunt socializen. Als dan blijkt dat je veel overeenkomsten hebt en het wel met elkaar kunt vinden zul je vanzelf een soort vriendschap/band ontwikkelen en dan is het vroeg genoeg om in termen van flirten en verliefd worden te gaan denken. Op dat moment voel je je ook voldoende bij elkaar op je gemak en ken je de ander goed genoeg om niet zo snel missers te maken.

Dat is tenminste wel een beetje mijn ervaring.

Hear hear! =D>

Overigens heb je dit wel eens vaker gezegd, meen ik me te herinneren :)

Ik sta er ook helemaal achter, wat Aragorn zegt. Want het zal niet alleen vaker gezegd zijn, het is precies wat mijn verstand er ook van zegt.
Het vervelende is alleen, dat er altijd wel eens van die lastige gevallen zijn, die je even tekkelen. Iedereen beleeft wel eens een keer iets, wat minder aangenaam is.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2006 22:25

Ja, dat is ook weer waar. Als ik als een donderslag bij heldere hemel opeens verliefd op het eerste gezicht zou worden weet ik ook niet in hoeverre ik dit nog kan praktiseren. 8)

André

Berichtdoor André » 19 dec 2006 22:26

Iedereen beleeft wel eens een keer iets, wat minder aangenaam is.
Bedoel je, verliefd worden zonder dat het iets gaat worden?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2006 22:28

Boekenlezer schreef:
Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Ik denk dat de beste 'methode' is om vrouwen niet als mysterieuze exemplaren van het andere geslacht en potentiele partners te zien, maar gewoon net als mannen in eerste instantie te beschouwen als mensen waar je leuk mee kunt socializen. Als dan blijkt dat je veel overeenkomsten hebt en het wel met elkaar kunt vinden zul je vanzelf een soort vriendschap/band ontwikkelen en dan is het vroeg genoeg om in termen van flirten en verliefd worden te gaan denken. Op dat moment voel je je ook voldoende bij elkaar op je gemak en ken je de ander goed genoeg om niet zo snel missers te maken.

Dat is tenminste wel een beetje mijn ervaring.

Hear hear! =D>

Overigens heb je dit wel eens vaker gezegd, meen ik me te herinneren :)

Ik sta er ook helemaal achter, wat Aragorn zegt. Want het zal niet alleen vaker gezegd zijn, het is precies wat mijn verstand er ook van zegt.
Het vervelende is alleen, dat er altijd wel eens van die lastige gevallen zijn, die je even tekkelen. Iedereen beleeft wel eens een keer iets, wat minder aangenaam is.

Eens. Alleen; Iets persoonlijk onaangenaams? Of iets wat iedereen wellicht overkomt, behalve degenen die meteen de ware tegenkomt?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2006 22:35

André schreef:

Het is vrij algemeen gesteld. Ik bedoel eigenlijk: iets onaangenaams, op zo'n manier, dat het op je zwakke punten inspeelt.
Stel: je bent nogal goed van vertrouwen, maar iemand blijkt daar misbruik van te maken door onbetrouwbaarheid. Je was er niet op bedacht, want je dacht beter van de mensen.
Het is maar een voorbeeld. Er zijn natuurlijk talloze andere voorbeelden van zwakheden te verzinnen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2006 22:40

Aragorn schreef:Ja, dat is ook weer waar. Als ik als een donderslag bij heldere hemel opeens verliefd op het eerste gezicht zou worden weet ik ook niet in hoeverre ik dit nog kan praktiseren. 8)

Precies ja, van die gemene gebeurtenissen, waardoor je net op de zwakke punten gepakt wordt.
Overigens heb ik dan weer zoiets van: als het kan wil ik ook dat onder de knie krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld de laatste tijd wat contact met iemand, die in het verleden ook wel tamelijk fataal voor mij was. Maar ik vind het interessant, niet met het oog daarop om iets te krijgen, want dat is absoluut mijn plan niet met haar. Maar om met datgene om te kunnen gaan wat zij oproept, om dat in bedwang te leren houden. Daarin heb ik een bepaalde koppigheid, een krachtige wil, om die vijand (= mijn zwakheid daarin) te sterk te willen worden.
Dus eigenlijk: om zo'n zelfbeheersing te kweken, dat ik ook dergelijke personen de baas blijf.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2006 22:43

Boekenlezer schreef:
Aragorn schreef:Ja, dat is ook weer waar. Als ik als een donderslag bij heldere hemel opeens verliefd op het eerste gezicht zou worden weet ik ook niet in hoeverre ik dit nog kan praktiseren. 8)

Precies ja, van die gemene gebeurtenissen, waardoor je net op de zwakke punten gepakt wordt.
Overigens heb ik dan weer zoiets van: als het kan wil ik ook dat onder de knie krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld de laatste tijd wat contact met iemand, die in het verleden ook wel tamelijk fataal voor mij was. Maar ik vind het interessant, niet met het oog daarop om iets te krijgen, want dat is absoluut mijn plan niet met haar. Maar om met datgene om te kunnen gaan wat zij oproept, om dat in bedwang te leren houden. Daarin heb ik een bepaalde koppigheid, een krachtige wil, om die vijand (= mijn zwakheid daarin) te sterk te willen worden.
Dus eigenlijk: om zo'n zelfbeheersing te kweken, dat ik ook dergelijke personen de baas blijf.

Help, het lijkt wel of je het over een wereldmacht hebt schaterlach

:wink:

André

Berichtdoor André » 19 dec 2006 22:46

Boekenlezer schreef:
André schreef:

Het is vrij algemeen gesteld. Ik bedoel eigenlijk: iets onaangenaams, op zo'n manier, dat het op je zwakke punten inspeelt.
Stel: je bent nogal goed van vertrouwen, maar iemand blijkt daar misbruik van te maken door onbetrouwbaarheid. Je was er niet op bedacht, want je dacht beter van de mensen.
Het is maar een voorbeeld. Er zijn natuurlijk talloze andere voorbeelden van zwakheden te verzinnen.
Misschien kun je ook zeggen dat je een 'gevoelsmens' bent. Er zijn ook mannen die dat zijn, niets mis mee.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 dec 2006 23:03

Boekenlezer...je klinkt alsof je gewoon weer verliefd bent!!!

Maar door je eerdere gebeurtenissen ben je beschadigd en bang voor een herhaling......

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 20 dec 2006 00:34

Wat betreft de femme fatale (correct uitgesproken BL): Die ervaring heb ik ook. Een ex-collega van me, altijd een zwak voor gehad. Vrienden geworden, regelmatig wat afgesproken voor een borrel en bijkleppen. Uiteindelijk na een reis toch wederom zo'n afspraak. Naar het strand, wijntje erbij en uiteindelijk natuurlijk de hele rest. Heeft me wel even geduurd om daar een beetje overheen te komen, maar heb nog steeds een zwak voor dat meisje. Wat dat betreft: mijn femme fatale.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 20 dec 2006 01:10

essieee schreef:Boekenlezer...je klinkt alsof je gewoon weer verliefd bent!!!

Maar door je eerdere gebeurtenissen ben je beschadigd en bang voor een herhaling......

Ai, zeer herkenbaar feit. Door nare ervaringen, bang te zijn om aan nieuwe ervaringen te beginnen, met de angst dat het natuurlijk wel weer zo zal lopen zoals die vorige keer.

Ik herken het heel erg, natuurlijk zijn nare ervaringen naar, maar als je je door nare ervaringen laat leiden, kom je alleen nog maar naarder uit. Kortom door nieuwe leuke ervaringen op te doen leer je oude ervaringen vergeten. Niet alle relaties, zijn Archie Bunker- Relaties.

En Aragorn ;) over liefde op het eerste gezicht gesproken: Het is heel leuk, heel spannend, maar ontzettend rot mee om te gaan!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 dec 2006 01:26

De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 20 dec 2006 11:30

Is Tineke Huizinga (ChrUnie) niet de "femme fatale"? :lol: :mrgreen: ;)
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Terug naar “Archief”