Marnix schreef:MrSokkie, wel interessant, zou daar al eens onderzoek naar zijn gedaan? Ik ben wel benieuwd of christenen nou meer geld geven aan goede doelen en of ze gemiddeld meer tijd steken in het helpen van anderen
Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en altijd weer komt eruit dat kerkmensen zeer vrijgevig zijn en altijd nog bereid een klusje hier en daar te doen, oftewel veel vrijwilligerswerk doen.
Optimatus schreef:Maar nee, die linkse ketters lieten hun rode oortjes hangen naar het spaarvarkentje Gerrit Zalm van de VVD, terwijl er in 1998 een unieke kans was op een centrum-links kabinet (PvdA, CDA en GroenLinks) - het CDA had een uitgesproken sociaal programma (Samenleven doe je niet alleen) en GroenLinks was groot genoeg voor deze kombinatie. Maar de linkse ketters van de PvdA schurkten gezellig tegen Frits Bolkestein et al. aan en paarsden rustig verder met de opkomst van een homoseksuele narcist als gevolg...
Ik kán mij een laatste periode van vier jaar herinneren met drie kabinetten Balkenende, waarbij ene heer Zalm precies vertelde wat er moest gebeuren. Ik kan mij ook nog herinneren dat de geachte CDA domweg niet met de PvdA wilde regeren in 2002, toen de uitslag overduidelijk was. Kortom: je vult het wel allemaal heel eenzijdig in, wat betreft het CDA.
En Machiavelli, ik vind dat Atje wel degelijk een punt heeft. Het gaat om dingen als de zorg voor de absolute minima, om alles wat verkocht is aan de marktwerking, waar vooral de absolute minima het slachtoffer van zijn. Iets als de no-claimkorting in de ziektekosten bv. Of je het normaal gesproken in de hand hebt, of je ziek wordt of niet. Ik heb een dochter die er alles voor over zou hebben om niet naar een dokter te hoeven. Maar wat doe je als je chronisch ziek bent? Juist, dan word je dus ook gestraft met een verloren no-claim, om maar wat te noemen. Christelijk? Laat me niet lachen...