tweetietwee schreef:\Smurffie schreef:Marnix schreef:Veel mensen verantwoorden het door er niet teveel over na te denken... ze doen het gewoon en negeren hun geweten![]()
Tja, ik vind zelf dat we ook niet te wettisch moeten zijn op dit punt. Dat is de overheid namelijk ook niet. Een schuurtje bouwen of zo moet kunnen toch... zwartwerken is natuurlijk een ander verhaal.
Hm, ik werk op de markt en voor de helft zwart. Dat is omdat mijn baas zich anders scheel betaalt. Stel dat hij alles opgeeft aan de belasting (en dus mijn gehele salaris stort) verdien ik echt achterlijk weinig. Daarvoor ga ik geen 12 uur per dag in regen en wind staan..Eerst kreeg ik alles zwart, maar als ik dan ziek ben krijg ik niets..en met de vaste lasten van de laatste maanden zou ik dus niet rondkomen![]()
Anyway, ik heb er geen schuldgevoel over.
dit is niet jouw probleem , maar dat van je baas! .. zich anders scheel betaalt... dat is dan jammer. Mijn baas betaalt zich uiteraard ook scheel en ik krijg gewoon een netjes salaris. Kun j ehet niet maken om 100% wit te vragen? Of staat je baan dan figuurlijk op de tocht? (letterlijk zal het al wel zo zijn op de markt!)
Dan ga ik aanzienlijk minder verdienen. Ik vertik het om voor 4,5 euro per uur om 4 uur 's nachts mn bed uit te komen en 's avonds om 5 uur thuis te zijn. Ze moesten maar eens een markt-CAO opstellen oid..