Zwart werken, belastingaangifte doen, etc...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 dec 2006 18:21

tweetietwee schreef:
Smurffie schreef:
Marnix schreef:Veel mensen verantwoorden het door er niet teveel over na te denken... ze doen het gewoon en negeren hun geweten :)

Tja, ik vind zelf dat we ook niet te wettisch moeten zijn op dit punt. Dat is de overheid namelijk ook niet. Een schuurtje bouwen of zo moet kunnen toch... zwartwerken is natuurlijk een ander verhaal.

Hm, ik werk op de markt en voor de helft zwart. Dat is omdat mijn baas zich anders scheel betaalt. Stel dat hij alles opgeeft aan de belasting (en dus mijn gehele salaris stort) verdien ik echt achterlijk weinig. Daarvoor ga ik geen 12 uur per dag in regen en wind staan..Eerst kreeg ik alles zwart, maar als ik dan ziek ben krijg ik niets..en met de vaste lasten van de laatste maanden zou ik dus niet rondkomen :)

Anyway, ik heb er geen schuldgevoel over.
\

dit is niet jouw probleem , maar dat van je baas! .. zich anders scheel betaalt... dat is dan jammer. Mijn baas betaalt zich uiteraard ook scheel en ik krijg gewoon een netjes salaris. Kun j ehet niet maken om 100% wit te vragen? Of staat je baan dan figuurlijk op de tocht? (letterlijk zal het al wel zo zijn op de markt!)

Dan ga ik aanzienlijk minder verdienen. Ik vertik het om voor 4,5 euro per uur om 4 uur 's nachts mn bed uit te komen en 's avonds om 5 uur thuis te zijn. Ze moesten maar eens een markt-CAO opstellen oid..

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 dec 2006 00:13

Smurffie schreef: Ze moesten maar eens een markt-CAO opstellen oid..

nah, moesten ze maar niet doen hé! :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 dec 2006 16:58

columbus schreef:
Smurffie schreef: Ze moesten maar eens een markt-CAO opstellen oid..

nah, moesten ze maar niet doen hé! :wink:

Haha, jij hebt ook personeel? :mrgreen:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 09 dec 2006 16:58

Principes kosten geld, zegt men dan.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 dec 2006 18:51

Daarom heb ik ook geen principes meer....!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 09 dec 2006 19:17

Is het geld dan zo belangrijk voor je geworden?
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 dec 2006 19:20

Volgens goed refo gebruik wel ja.... :wink:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 09 dec 2006 20:05

Smurffie schreef:
Dan ga ik aanzienlijk minder verdienen. Ik vertik het om voor 4,5 euro per uur om 4 uur 's nachts mn bed uit te komen en 's avonds om 5 uur thuis te zijn. Ze moesten maar eens een markt-CAO opstellen oid..
Arme meid, dan moet je mischien ander werk zoeken als je het er zo moeilijk mee hebt. Er is genoeg werk te vinden (zeker voor vrouwen) waar je meer mee verdient en betere werktijden bij hebt. Geen enkele reden om zwart te werken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 dec 2006 20:57

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:
Arme meid, dan moet je mischien ander werk zoeken als je het er zo moeilijk mee hebt. Er is genoeg werk te vinden (zeker voor vrouwen) waar je meer mee verdient en betere werktijden bij hebt. Geen enkele reden om zwart te werken.

Ik werk al tijden op de markt. Eerst alleen de zaterdagen, tegenwoordig als 'oproepkracht'. Ik ben erin gerold en ik kom er ook niet zomaar uit..Wel gesolliciteerd destijds (jaja wit werken, al deed ik het niet dáárom), maar goed, dat was drie keer niets, dus werk ik nog steeds op de markt. In januari begin ik een opleiding, maar daarnaast blijf ik werken. Daar heb ik opzich geen problemen mee, maar niet voor 4,5 euro per uur. En geloof me; Níemand zou dat doen. Ook jij niet.

André

Berichtdoor André » 09 dec 2006 21:14

Smurffie schreef:....maar niet voor 4,5 euro per uur. En geloof me; Níemand zou dat doen. Ook jij niet.
Waarom niet? :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 dec 2006 21:18

André schreef:
Smurffie schreef:....maar niet voor 4,5 euro per uur. En geloof me; Níemand zou dat doen. Ook jij niet.

?

André

Berichtdoor André » 09 dec 2006 21:22

Smurffie schreef:
André schreef:

?
€ 4,50 bruto per/uur schijnt niets mis mee te zijn volgens het SZW voor jou leeftijd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 dec 2006 21:26

André schreef:
Smurffie schreef:
André schreef:

?
€ 4,50 bruto per/uur schijnt niets mis mee te zijn volgens het SZW voor jou leeftijd.

Ow dat. Nah, Als je fatsoenlijke werktijden en normaal werk hebt is dat wel te doen idd :)

André

Berichtdoor André » 09 dec 2006 21:33

Smurffie schreef:
André schreef:
Smurffie schreef:
André schreef:

?

Ow dat. Nah, Als je fatsoenlijke werktijden en normaal werk hebt is dat wel te doen idd :)
Ja maar je baas moet ook 'gewoon' de gewerkte uren betalen en verder dan 8 leren tellen, toch ;/

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 09 dec 2006 23:02

André schreef:
Smurffie schreef:
André schreef:

?

Dat is absoluut te weinig. Ik ben meer dan twee jaar geleden gestopt met een bijbaantje (--achter machine staan in metaaltechniek, doodsaai) en verdiende daar al 8 of 9 euro mee. Als baas dat niet kan betalen voor zwaar werk, is dat zijn probleem en heb jij er weinig mee te maken als hij zwart betaalt. Ik zou ook echt niet voor minder gaan staan omdat jij vroom wilt zijn en je baas niet. En die baas kan ik ook nog wel begrijpen.

Verder durf ik de stelling aan dat "Geeft des keizers" tot op zekere hoogte cultureel bepaald is en gezien de huidige geindividualiseerde samenleving gedateerd is. Alleen in Den Haag schijnt dit niet doorgedrongen te zijn en verdedigt men het crypto-communisme.

Terug naar “Archief”