Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2006 13:39

LeChat schreef:Psychologie Magazine lees ik ook regelmatig, je moet er wel iets meer bij nadenken, maar het leest (als 'pseudo-wetenschappelijk' blad) wel lekker weg.

Psychologie Magazine, dat is toch voor vrouwen die zich te intelligent voelen voor de Libelle? 8)

Ik heb momenteel een 10-nummers-abonnement op Volzin, wel interessante artikelen over spiritualiteit en de maatschappij, maar ik zou er denk ik geen vast abonnement op nemen. Verder krijg ik binnenkort als Amnesty-donateur Wordt Vervolgd, maar ook dat is niet echt een vrouwenblad natuurlijk.

Ik heb trouwens het idee dat veel bladen een vaste cyclus aan onderwerpen/thema's hebben die op gezette tijden in de een of andere vorm weer aan de orde komen. Bij de Viva gaat het dan om borsten, moeder-dochter-relaties en idd de schaamlipcorrecteis, de Men's Health heeft iedere keer weer een ander wonderschema voor een wasbordje, alsmede een beter seksleven in 10 stappen en de laatste gadgets, etc.

Oh, en de OOR lees ik ook af en toe, om een beetje op de hoogte te blijven van de laatste muziekontwikkelingen.

Al met al, een verhaal waar meschianza dus niks aan heeft. 8)

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 13:47

witte raaf, items, rails, metropolis m, etc.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 13:48

Zeg Meschianza, ken jij IS niet eens? Gratis abonnement alhier aan te vragen...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 nov 2006 13:48

Aragorn schreef:
LeChat schreef:Psychologie Magazine lees ik ook regelmatig, je moet er wel iets meer bij nadenken, maar het leest (als 'pseudo-wetenschappelijk' blad) wel lekker weg.

Psychologie Magazine, dat is toch voor vrouwen die zich te intelligent voelen voor de Libelle? 8)

Hehe, waarom zou ik het anders lezen... :mrgreen:

Ik heb trouwens het idee dat veel bladen een vaste cyclus aan onderwerpen/thema's hebben die op gezette tijden in de een of andere vorm weer aan de orde komen. Bij de Viva gaat het dan om borsten, moeder-dochter-relaties en idd de schaamlipcorrecteis, de Men's Health heeft iedere keer weer een ander wonderschema voor een wasbordje, alsmede een beter seksleven in 10 stappen en de laatste gadgets, etc.
Dat denk ik ook. En zeker bij meidenbladen als de Tina kan dat ook heel goed: je bedenkt gewoon een serie onderwerpen die net zo lang duurt als dat een generatie meiden je blad leest. :wink:

Ode is trouwens ook een mooi blad.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2006 13:53

Ik kende het ook niet, maar heb mezelf gelijk maar even geabbonneerd. :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 14:01

Othello schreef:Zeg Meschianza, ken jij IS niet eens? Gratis abonnement alhier aan te vragen...

Ja die ken wel eens lieve Othello zoals ik al aangaf in mijn startposting, ik ben er zelfs abonnee op, fijn altijd een gratis blad.
Ik lees graag: Onze Wereld, IS en OOR.
8>)
Il wil me ook gaan abonneren op een schrijversblad, wie weet daar leuke van? Onze Taal vind ik weer te talerig...liever meer een blad met literatuur en poezie . Maar dan heb ik het weer over een vakblad natuurlijk. Misschien moeten we zelf maar een (christelijk) relaxed maar toch zinnig blad oprichten: Het refowebzine :mrgreen:

Nee, Arargon, aan jou heb ik inderdaad weer niks maar wel leuk dat je jouw favourite tijdschriften met ons gedeeld hebt 8)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 14:05

Heden, heden, Mesch... ik heb er ganschelijk overheen gelezen... :shock: Neem me niet kwalijk.

Afijn, ik wil wel meedoen met dat nieuwe christelijke (jongeren?)magazine!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 14:13

Othello schreef:Heden, heden, Mesch... ik heb er ganschelijk overheen gelezen... :shock: Neem me niet kwalijk.

Afijn, ik wil wel meedoen met dat nieuwe christelijke (jongeren?)magazine!

Ja, en Scape en sela voor de vormgeving, nog een paar goeie refowebfotografen voor de foto's. Een paar refowebbers stellen we verantwoordelijk voor een onderdeel in het magazine: geloof, maatschappij, muziek, kunst, interieur, mode, literatuur, uitgaan/evenementen, fascinerende reportage, ontwikkelingswerk en globalisering,cultuur. Serieuze zaken afwisselen met luchtigheid en gekheid. En uiteraard een paar goeie columnschrijvers. Ik ben voor een christelijke identiteit maar wel een goede weerspiegeling van de realiteit. :shock: leuk! :shock:
Er rijzen hier altijd ideeen maar ze worden nooit uitgevoerd. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door meschianza op 28 nov 2006 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2006 14:13

meschianza schreef:
Marnix schreef:
meschianza schreef:
AikonGirl schreef:Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.
\

ja dat klopt, ik ben wel eens gestrikt door een ex-huisgenoot die daar werkte. Eva vind ik wel leuk, maar voor mijn gevoel meer de christelijke veriant op de Libelle...of heb ik er niet genoeg gelezen.

Wat is daar mis mee? Dat is toch luchtig maar toch ook wel met inhoud?

Zelf lees ik weinig tijdschriften, maar ik kan opinietijdschriften als HP de Tijd en Elsevier wel waarderen. En daarnaastt de Rails en de Visie, dat kost me niks :P

Niks mis mee, ook niet met de Libelle, maar meer betreft doelgroep.

Ehm je zoekt een vrouwenblad en je klaagt nu dat de doelgroep "vrouwen" is. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 14:15

Marnix schreef:

Een doelgroep bestaat meer dan alleen uit geslacht, schatje, ook uit leeftijd, interesse, sociaal kader, opleiding etc.etc.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 28 nov 2006 14:17

En toch Mesch, is jou idee zo gek nog niet.. :)
Misschien nu eens jou idee uitvoeren. Dat lijkt me wel wat.
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:28

Othello schreef:Afijn, ik wil wel meedoen met dat nieuwe christelijke (jongeren?)magazine!

zal ik ook meedoen?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 14:29

meschianza schreef:
Othello schreef:Afijn, ik wil wel meedoen met dat nieuwe christelijke (jongeren?)magazine!

Ja, en Scape en sela voor de vormgeving, nog een paar goeie refowebfotografen voor de foto's. Een paar refowebbers stellen we verantwoordelijk voor een onderdeel in het magazine: geloof, maatschappij, muziek, kunst, interieur, mode, literatuur, uitgaan/evenementen, fascinerende reportage, ontwikkelingswerk en globalisering,cultuur. Serieuze zaken afwisselen met luchtigheid en gekheid. En uiteraard een paar goeie columnschrijvers. Ik ben voor een christelijke identiteit maar wel een goede weerspiegeling van de realiteit. :shock: leuk! :shock:

Nou, misschien moeten we eens met een stel enthousiastelingen bij elkaar komen om verder te brainstormen? Het lijkt me heel gaaf; de vraag is alleen of zo'n idee (commercieel) levensvatbaar is...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 14:31

Othello schreef:
meschianza schreef:

Nou, misschien moeten we eens met een stel enthousiastelingen bij elkaar komen om verder te brainstormen? Het lijkt me heel gaaf; de vraag is alleen of zo'n idee (commercieel) levensvatbaar is...

Als je er een commercieel tiepje bij zet die advertenties kan verkopen...
Laatst gewijzigd door Liarose op 28 nov 2006 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2006 14:31

meschianza schreef:
Marnix schreef:

Een doelgroep bestaat meer dan alleen uit geslacht, schatje, ook uit leeftijd, interesse, sociaal kader, opleiding etc.etc.

Alle vrouwen hebben toch dezelfde interesses? Mode, chocolade, roddels etc? ;)

Maar oke... je zoekt dus een blad voor slimme vrouwen... ik weet niet of die bestaan, de doelgroep is namelijk erg klein. :P

Ik zou serieus niet weten of het bestaat. Specifiek op vrouwen gericht dan he... dan kom je toch bij een blad dat zich niet specifiek op vrouwen richt terecht denk ik.
Laatst gewijzigd door Marnix op 28 nov 2006 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”