school

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 30 okt 2006 11:53

Rien67 schreef:Als je toch graag iets bij de politie wilt, dan zou ik als ik jou was dan eerst eens gaan uitzoeken wat er precies mogelijk is en of je dat ook met VMBO kunt bereiken. Als dat haalbaar is zou je kunnen stoppen met de HAVO. En mocht een geschikte loopbaan voor jou bij de politie tot de mogelijkheden behoren, maar alleen met HAVO, dan zou ik denk ik toch maar even doorbijten als ik jou was. En jezelf voor ogen houden dat het maar voor een poosje is, zodat je daarna kunt gaan doen wat je leuk vindt.

ja zo zou ik het ook doen.
Auf Wiedersehen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 12:03

T. Lindeman schreef:
Rien67 schreef:Als je toch graag iets bij de politie wilt, dan zou ik als ik jou was dan eerst eens gaan uitzoeken wat er precies mogelijk is en of je dat ook met VMBO kunt bereiken. Als dat haalbaar is zou je kunnen stoppen met de HAVO. En mocht een geschikte loopbaan voor jou bij de politie tot de mogelijkheden behoren, maar alleen met HAVO, dan zou ik denk ik toch maar even doorbijten als ik jou was. En jezelf voor ogen houden dat het maar voor een poosje is, zodat je daarna kunt gaan doen wat je leuk vindt.

ja zo zou ik het ook doen.
Ik ga toch echt de havo niet afmaken. Als ik niet bij de politie kan omdat ik geen havo heb, vergaat de wereld niet, en sowieso kun je altijd bij de politie terecht, alleen dan een niveautje lager.

En ik vind ruim 1,5 jaar geen poosje hoor, als je het ergens echt niet naar je zin hebt.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 12:26

L'être extraterrestre schreef:Maar wat moet ik nou met de havo? Doorgaan? Nog 1,5 jaar het niet naar mijn zin hebben? Het jaar afmaken terwijl ik waarschijnlijk niet overga?

nou, je geeft dus zelf al het antwoord:
L'être extraterrestre schreef:Ik ga toch echt de havo niet afmaken. Als ik niet bij de politie kan omdat ik geen havo heb, vergaat de wereld niet, en sowieso kun je altijd bij de politie terecht, alleen dan een niveautje lager.

succes dan!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 12:41

Maar jah, verdorie, ik maak ook nooit eens iets normaal af verdikkeme! *faalt weer eens*

Als ik ga werken de komende maanden ga ik misschien wel een cursus klinische psychologie 1 en 2 doen bij het civa. Is gewoon thuis, lijkt me mooi om te doen ondanks dat je er weinig mee kunt.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 12:50

hee, kom op! je hebt het VMBO toch afgemaakt. en met klinkende cijfers nog wel! :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 12:55

Dat is ook niet zo verwonderlijk met een cito advies havo/vwo

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 13:02

wat geeft dat nou. havo/vwo is niet verplicht toch, met vmbo kom je er ook hoor, heb je heus niet meteen gefaald. probeer de lat niet zo hoog te leggen voor jezelf en wees tevreden met wat je wel kunt.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 okt 2006 15:13

L'être extraterrestre schreef:Dat is ook niet zo verwonderlijk met een cito advies havo/vwo

volgens mij is dat een hele prestatie als ik lees dat je lichaam niet altijd doet wat jij wilt! Nogmaals: praat met een decaan oid erover.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 okt 2006 15:24

Als ik jou was zou ik eerst informatie opvragen over de mogelijkheden bij de politie, en daarnaast uitzoeken waar je nog meer in geinteresseerd bent (en wat niet al bij voorbaat afvalt om welke reden dan ook).

Je hebt de volgende mogelijkheden:

Doorgaan
A. Doorgaan op deze school met HAVO
B. Doorgaan op een andere school met HAVO

Stoppen
1. Kijken of je alsnog dit jaar met MBO kunt beginnen
2. Werk zoeken en volgend jaar MBO beginnen
3. Werken

Enfin, er zullen toch nog wel meer middelbare scholen zijn dan die waar je nu op zit? Daarnaast moet je je realiseren dat je in het examenjaar al minder les zult hebben (meer zelfstandig en leren aan je tentamens/examens). Dat jaar is dus relatief snel voorbij.

Wat mijns inziens ook meeweegt, zijn de resultaten die je tot hiertoe behaald hebt. Als je er naast met tegenzin ook ontzettend hard voor moet werken, dan lijkt het me des te meer zaaks om iets anders te gaan ondernemen. Echter, als je het redelijk tot goed aankunt, dan is het ook geen ramp om eens af en toe een dag weg te blijven, en alleen er te zijn als het ook echt móet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 15:36

Ik moet nu gaan knokken om volgende week de toetsweek te halen. Maar, als ik er mee stop zit ik met ene probleem. Ik ben leerplichtig.

Ik heb me aangemeld bij de politie en we zullen zien.

sela

Berichtdoor sela » 30 okt 2006 15:42

gewoon hard leren. iets halen heeft soms een helend effect.
zoals een medaille halen. of een persoonlijk doel. dan voel je opeens niet meer dat je bijv. een marathon achter de rug hebt. echter wel blijdschap.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2006 15:59

ik heb ook een afschuwelijke hekel aan school ik doe de BBL opleiding verzorgende IG dus ik zit om de week 2 dagen op school.
maar ik moet het van mezelf afmaken zal dus ook heel blij zijn als ik over 3 kwart jaar helemaal klaar ben!
maar je moet tegen woordig overal diploma's voor hebben. Ik merk ook dat het veel makkelijker is om te leren als je jong ben.
Probeer het af te maken dan ben je er voor altijd vanaf.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 16:07

Niet vervelend bedoeld, maar jij hebt makkelijk praten met 2 dagen naar schol per 2 weken zeg... :roll:

sela

Berichtdoor sela » 30 okt 2006 16:09

eej, kom op. naar jezelf kijken. alleen daar heb je mee van doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2006 16:20

ja oke 2 dagen maar als je weet hoeveel werkstukken je moet maken en presentaties je moet geven
ik heb me ook verschillende keren ziek gemeld maar daar bereik je echt niks mee.
een opleiding is gewoon ontzettend belangrijk altijd en het leven is niet altijd leuk nee

Terug naar “Archief”