Moderator: Moderafo's
Precies, geen vlechten meer dus.Saskia schreef:nee, je komt er niet mee bij Jezus, dat weten we ook allemaal wel. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die je niet zalig kunnen maken, maar waarvan wel in de Bijbel staat dat je er aan moet houden. Geloven in God is toch ook willen doen wat in Zijn Woord staat?
Machiavelli schreef:Precies, geen vlechten meer dus.Saskia schreef:nee, je komt er niet mee bij Jezus, dat weten we ook allemaal wel. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die je niet zalig kunnen maken, maar waarvan wel in de Bijbel staat dat je er aan moet houden. Geloven in God is toch ook willen doen wat in Zijn Woord staat?
L'être extraterrestre schreef:Oh, nou, dan zijn de 10 geboden ook cultuurgebonden. Lang leve de vrijheid, de Bijbel is toch maar een oud boek. Waardeloos.rosalie83 schreef:L'être extraterrestre schreef:Wie bepaald dat?rosalie83 schreef:Maar dat van die sluiers dat was ook gewoon de cultuur van daar en de tijd van toen.
Iedereen.
Jah, maar dan heb je het over de sóórt mode. Hier gaat het om hoofdbedekking. Dus dat ze van een sluier een hoed hebben gemaakt kan ik me voorstellen, maar het is en blijft hoofdbedekking.rosalie83 schreef:L'être extraterrestre schreef:Oh, nou, dan zijn de 10 geboden ook cultuurgebonden. Lang leve de vrijheid, de Bijbel is toch maar een oud boek. Waardeloos.rosalie83 schreef:L'être extraterrestre schreef:Wie bepaald dat?rosalie83 schreef:Maar dat van die sluiers dat was ook gewoon de cultuur van daar en de tijd van toen.
Iedereen.
Kom op zeg, dat zeg ik niet! Maar 40 jaar geleden waren de badpakken ook anders dan nu. 60 jaar geleden droegen de meeste vrouwen als het regent een waterkapje. Kapsels zijn nu ook anders dan eerder. En ga zo maar door. Alles is aan tijd gebonden.
Over sommige dingen is de Bijbel gewoon heel duidelijk. Maar er zijn ook teksten die niet zo helder zijn en die iedereen anders ziet.
L'être extraterrestre schreef:In de Bijbel staat niets over hoeden. Wel over sluiers, dat we zodra we tot god komen een sluier moeten dragen. Maar we doen het alleen in de kerkHoe bedoel je selsctief lezen... Eigenlijk zou het ook moeten als we bidden.
rosalie83 schreef:Altijd een hoed gedragen omdat het zo hoorde. Maar nu ga ik naar een gemeente waar het wel mag, maar niet hoeft. Dus ik doe er niet meer aan. Ik vind het echt onzin! Voor mezelf dan hè. Als iemand anders zich er fijn bij voelt moet ze het gewoon doen. Maar het gaat nergens over. Je komt er echt niet mee bij Jezus of zo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten