Hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 okt 2006 15:05

nee, je komt er niet mee bij Jezus, dat weten we ook allemaal wel. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die je niet zalig kunnen maken, maar waarvan wel in de Bijbel staat dat je er aan moet houden. Geloven in God is toch ook willen doen wat in Zijn Woord staat?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:09

Ja, eens. Maar in de bijbel staat niet dat wij hoeden in de kerk moeten dragen. Sommige interpreteren bepaalde teksten zo dat ze dat eruit op maken. Dat is wat anders.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 okt 2006 15:11

Saskia schreef:nee, je komt er niet mee bij Jezus, dat weten we ook allemaal wel. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die je niet zalig kunnen maken, maar waarvan wel in de Bijbel staat dat je er aan moet houden. Geloven in God is toch ook willen doen wat in Zijn Woord staat?
Precies, geen vlechten meer dus.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:12

Machiavelli schreef:
Saskia schreef:nee, je komt er niet mee bij Jezus, dat weten we ook allemaal wel. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die je niet zalig kunnen maken, maar waarvan wel in de Bijbel staat dat je er aan moet houden. Geloven in God is toch ook willen doen wat in Zijn Woord staat?
Precies, geen vlechten meer dus.

Dat lukt ook niet eens, want mijn haar is te kort ;)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:13

In de Bijbel staat niets over hoeden. Wel over sluiers, dat we zodra we tot god komen een sluier moeten dragen. Maar we doen het alleen in de kerk :? Hoe bedoel je selsctief lezen... Eigenlijk zou het ook moeten als we bidden.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:16

Maar dat van die sluiers dat was ook gewoon de cultuur van daar en de tijd van toen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:20

rosalie83 schreef:Maar dat van die sluiers dat was ook gewoon de cultuur van daar en de tijd van toen.
Wie bepaald dat?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:20

L'être extraterrestre schreef:
rosalie83 schreef:Maar dat van die sluiers dat was ook gewoon de cultuur van daar en de tijd van toen.
Wie bepaald dat?

Iedereen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:23

rosalie83 schreef:
Wie bepaald dat?

Iedereen.
Oh, nou, dan zijn de 10 geboden ook cultuurgebonden. Lang leve de vrijheid, de Bijbel is toch maar een oud boek. Waardeloos.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:25

rosalie83 schreef:
Wie bepaald dat?

Iedereen.
Oh, nou, dan zijn de 10 geboden ook cultuurgebonden. Lang leve de vrijheid, de Bijbel is toch maar een oud boek. Waardeloos.

Kom op zeg, dat zeg ik niet! Maar 40 jaar geleden waren de badpakken ook anders dan nu. 60 jaar geleden droegen de meeste vrouwen als het regent een waterkapje. Kapsels zijn nu ook anders dan eerder. En ga zo maar door. Alles is aan tijd gebonden.

Over sommige dingen is de Bijbel gewoon heel duidelijk. Maar er zijn ook teksten die niet zo helder zijn en die iedereen anders ziet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:31

rosalie83 schreef:
rosalie83 schreef:
Wie bepaald dat?

Iedereen.

Kom op zeg, dat zeg ik niet! Maar 40 jaar geleden waren de badpakken ook anders dan nu. 60 jaar geleden droegen de meeste vrouwen als het regent een waterkapje. Kapsels zijn nu ook anders dan eerder. En ga zo maar door. Alles is aan tijd gebonden.

Over sommige dingen is de Bijbel gewoon heel duidelijk. Maar er zijn ook teksten die niet zo helder zijn en die iedereen anders ziet.
Jah, maar dan heb je het over de sóórt mode. Hier gaat het om hoofdbedekking. Dus dat ze van een sluier een hoed hebben gemaakt kan ik me voorstellen, maar het is en blijft hoofdbedekking.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:34

En waar staat dat dan?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 okt 2006 15:58

L'être extraterrestre schreef:In de Bijbel staat niets over hoeden. Wel over sluiers, dat we zodra we tot god komen een sluier moeten dragen. Maar we doen het alleen in de kerk :? Hoe bedoel je selsctief lezen... Eigenlijk zou het ook moeten als we bidden.

In de Oekraïne zijn er idd mensen die tijdens elk gebed een hoofddoek op hun hoofd doen. Zelfs in een restaurant. In het begin dacht ik: is dat niet overdreven, maar als je dit gedeelte letterlijk wil volgen moet je ook consquent wezen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 okt 2006 17:52

waarom ik het niet bij elk gebed doe? Omdat het in de bijbel tussen 2 gedeeltes ove rhet HA staat. Daaruit concludeer ik het thuishoort in een eredienst. En ook dat het niet cultuur gebonden is.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 okt 2006 17:57

rosalie83 schreef:Altijd een hoed gedragen omdat het zo hoorde. Maar nu ga ik naar een gemeente waar het wel mag, maar niet hoeft. Dus ik doe er niet meer aan. Ik vind het echt onzin! Voor mezelf dan hè. Als iemand anders zich er fijn bij voelt moet ze het gewoon doen. Maar het gaat nergens over. Je komt er echt niet mee bij Jezus of zo.

tja die mening heb ik ook. Vroeger moest ik ook zon karrewiel op mn hoofd, maar sinds ik hier naar de kerk gaat ligt het nog ergens in de kast, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan die verandering. Ik ben wat "veroordeeld" hierover.
"Jouw geloof is niet echt, want anders ging je Gods wil wel doen en nu zondig je" enz. enz enz

Terug naar “Archief”