Technico schreef:Tv wegdoen is toch ook wel een mooie optie? Lekker monopoly gaan spelen ofzo

Jaja, en dan vloeken als je verliest
Vloeken opzich is gewoon een kwestie van geen normen of waarden kennen. En dat hoeft nog niet per sé de christelijke normen en waarden te zijn. Veel mensen die niet gelovig zijn vloeken ook bewust niet, puur omdat ze het 'schuttingtaal' of 'bouwvakkerstaal' vinden. Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen wat ze zeggen. Een collega van mij gooit er praktisch na elke zin een gvd achteraan. In het begin schrok ik ervan en zei ik er iets van, maar ik meet eerlijk bekennen dat ik het nu amper meer hoor. Mijn baas zegt nog altijd 'sorry' als hem iets ontglipt.
Maargoed, ik zet nooit een film af vanwege vloeken. Eigenlijk zijn dergelijke films vaak de meest goede films, hoe stom dat ook klinkt (ik denk vooral aan maffiafilms nu, bijv.) En niet echt vloeken..het is vooral 'f*ck'. Zit je een romantische comedie te kijken, vallen de vloeken ook veel meer op. Je verwacht het minder snel in een dergelijke film.
Misschien is het ook een kwestie van wennen. In het begin schrik je, en nu hoor ik het niet eens meer. In boeken lees ik er vaak overheen, zonder dat het me opvalt. Leest mijn moeder later hetzelfde boek, zegt ze; ''nou zeg! Op de eerste bladzijde al een vloek, dit lees ik dus niet''. Dan zit ik stomverbaasd te kijken van; Is dat zo?
Ik moet wel zeggen dat je aan sommige dingen beter niet kunt wennen..