Zet jij een film af, als er wordt gevloekt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 10 okt 2006 08:24

Raido schreef:Wat is de definitie van een vloek. Ik heb laatst City of God gezien, dat gaat over de gangs in Rio de Janairo de 'f*ck''zijn niet van de lucht om van de kogels maar niet te spreken..

|:)|

Cidade de Deus . . . idd. Deze film heb ik niet afgezet. Maar drie keer opnieuw bekeken. Anyaway, deze film gaat over de harde werkelijkheid, die kunnen we niet mooier maken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 okt 2006 09:28

Tsja, ik erger me mateloos aan gevloek in programma's/films! Films gaan er sowieso uit en bij programma's waarin het niet ophoudt gaat de tv uit.

Ik kijk graag ONM, maar daarin wordt ook zooo ontzettend veel gevloekt dat ik dacht 'laat ik een mailtje sturen naar de redactie'. Kreeg ik dit antwoord: "Een soap is bedoeld als een uitvergroting van het werkelijke leven. En net als er mensen zijn in het echte leven die vloeken, is dit in ONM ook het geval. We proberen het echter wel tot een minimum, te beperken en het is zeker niet bedoeld om mensen te kwetsen." Jaaaaja.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 okt 2006 11:15

Ik heb een aantal films gezien die ik als zeer belangrijke documentatie beschouw, maar er werd af en toe wel in gevloekt, op momenten dat het ook historisch zo was.

Ik heb de film dus wel uitgekeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 okt 2006 11:27

Als het gewone speelfilms zijn gaan ze idd af en er zijn er daarom ook verschillende in de prullenbak beland. Al vind ik het bij sommige films die meer waarde hebben dan alleen maar een verhaal het moeilijk om hem uit te zetten. Ik doe het dan vaak ook niet of het moet wel erg gaan overheersen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 okt 2006 12:57

Ik vind echt dat we er te makkelijk over doen. Het gaat niet alleen om de vloek, moeten wij ons als christen ook niet onderscheiden van andere mensejn? Ervoor zorgen dat anderen niet gekwetst raken? Dus, de tv uitzetten als er word gescholden, ga je in het dagelijks leven ook om met mensen die zich gedragen zoals in onm? Mensen die constant vreemdgaan etcetc... Ja, maar dit is een soap. In mijn ogen: niets jamaar. Er word gescholden, en ik vind dat wij dat verre van ons moeten houden.

En nu niet komen met, nou, dan kun je de hele tv wel wegdoen, want dat is onzin. Er zijn ook genoeg leuke programma's waarin de vloeken je niet om de oren vliegen.

Technico

Berichtdoor Technico » 10 okt 2006 13:16

Tv wegdoen is toch ook wel een mooie optie? Lekker monopoly gaan spelen ofzo 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 okt 2006 13:30

grappig :D en dan mekaar afgunstig aankijken als jij per ongeluk een groot hotel heb op de kalverstraat......

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 okt 2006 16:56

Technico schreef:Tv wegdoen is toch ook wel een mooie optie? Lekker monopoly gaan spelen ofzo 8)
Vergaderd u geen schatten op de aarde, dus ook geen spellen die kapitalisme in de hand werken..

Gewoon lekker Kwistet dus :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 okt 2006 18:35

Ik zou films als The Lord of the Rings (geen vloeken!) en Sometimes in April absoluut niet willen missen in mijn DVD-collectie (die overigens nog vrij klein is).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 10 okt 2006 18:52

Tja...goede vraag ook verder, nee ik zet em niet uit, dat komt ook vooral omdat ik niet echt snel tegen mn vriendin ga zeggen dat ze hem uit moet zetten enzo. (Oei, dat klinkt erg afschuiverig :o , ik neem alle schuld op me hoor!)

Gelukkig komt het heel weinig voor, ik kijk natuurlijk allemaal van die zoetsappige meidenfilms waarin alleen wordt gescholden met b*tch...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 10 okt 2006 23:29

2 Films zonder vloeken: The Bourne Identity en The Bourne Supremacy. En het zijn goeie films!

(Ik kan er een vloek naast zitten, maar het viel me iig wel op.)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 okt 2006 09:51

Technico schreef:Tv wegdoen is toch ook wel een mooie optie? Lekker monopoly gaan spelen ofzo 8)

Jaja, en dan vloeken als je verliest 8)

Vloeken opzich is gewoon een kwestie van geen normen of waarden kennen. En dat hoeft nog niet per sé de christelijke normen en waarden te zijn. Veel mensen die niet gelovig zijn vloeken ook bewust niet, puur omdat ze het 'schuttingtaal' of 'bouwvakkerstaal' vinden. Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen wat ze zeggen. Een collega van mij gooit er praktisch na elke zin een gvd achteraan. In het begin schrok ik ervan en zei ik er iets van, maar ik meet eerlijk bekennen dat ik het nu amper meer hoor. Mijn baas zegt nog altijd 'sorry' als hem iets ontglipt.

Maargoed, ik zet nooit een film af vanwege vloeken. Eigenlijk zijn dergelijke films vaak de meest goede films, hoe stom dat ook klinkt (ik denk vooral aan maffiafilms nu, bijv.) En niet echt vloeken..het is vooral 'f*ck'. Zit je een romantische comedie te kijken, vallen de vloeken ook veel meer op. Je verwacht het minder snel in een dergelijke film.

Misschien is het ook een kwestie van wennen. In het begin schrik je, en nu hoor ik het niet eens meer. In boeken lees ik er vaak overheen, zonder dat het me opvalt. Leest mijn moeder later hetzelfde boek, zegt ze; ''nou zeg! Op de eerste bladzijde al een vloek, dit lees ik dus niet''. Dan zit ik stomverbaasd te kijken van; Is dat zo? :o

Ik moet wel zeggen dat je aan sommige dingen beter niet kunt wennen..

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 okt 2006 11:44

dat van die boeken, dat is echt herkenbaar. Ik mocht altijd bijna alle boeken lezen van mijn ouders, mijn nichtje mocht dat niet. Als ze dan bij ons een boek las, kwam ze vaak in de eerste 3 boeken een vloek tegen, en de 4e was dan vloekloos. Terwijl ik ze allemaal had gelezen zonder dat ik in de gaten had dat er in gevloekt werd ;).

Ik zet de tv uit als het een voluit gvd is, en het is niet nodig in het verhaal ('zomaar' een gvd, vind ik echt erg om aan te horen, als het nu in het verhaal past, iemand is heel boos en agressief bezig.. dan vind ik het een ander verhaal. )

In het engels vind ik het altijd een stuk minder erg klinken.

Ik vind het trouwens ook erg kunstmatig over komen als in films nooit gevloekt werd en al het taalgebruik lief zou zijn...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 okt 2006 12:11

best gek, een engelse vloek is een minder "erge" vloek als een nederlandse. :?

reaktie in de VS: tjonge, toch klinkt in het nederlands die vloek niet zo erg als in het engels

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 okt 2006 12:55

pol schreef:best gek, een engelse vloek is een minder "erge" vloek als een nederlandse. :?

reaktie in de VS: tjonge, toch klinkt in het nederlands die vloek niet zo erg als in het engels

ik zeg niet dat het minder erg ís he ;)
Het is idd raar.. maar gevoelsmatig is het voor mij anders :).

Terug naar “Archief”