Gebedsmomenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 05 apr 2003 23:21

mooi om te zien hoe iedereen op een eigen manier vorm geeft aan zijn relatie met God. ik bidt voor en na het avondeten, meestal soort van kringgebed of gebed-met-aanvullingen-door-anderen. Verdervid ik het naar bed gaan een perfect moment om te lezen en te bidden. Biddend in slaapvallen vindtikhet heerlijkst moet ik zeggen.
verder bidt ik veel in de auto onderweg naar alles. Er is zoveel war je voor bidden kunt, eigenlijk wil ik voor iedereen bidden die ik tegenkom op straat! Mensen kijken soms zo verdrietig!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 05 apr 2003 23:34

Toch is het beter om een vasttijdstip te nemen. Yeshua deed dit ook zelfs zeer vroeg in de morgen, als de dag nog vers is, komt Hij tot Zijn Vader.

Iedere volgeling van Yeshua heeft direct contact met God en kan dus op elk moment van de dag met Hem overleggen.

Maar een vast geloof begint met een stevige basis en in een stevige basis zit structuur. Yeshua zei ook dat wie tot Zijn hemelse Vader bidt, ga dan in je binnenkamer en bidt daar tot de GOd, die in het verborgene ziet.
Belangrijk kernpunt is de afzondering. Als je met god wilt praten zonder je dan van de rest af, zodat je niet afgeleidt wordt.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

joris

Berichtdoor joris » 05 apr 2003 23:36

daar geloof ik niet zo in. Volgens mij zei Jezus dat van die binnenkamer in tegenstelling tot wat de huichelaars doen. De binnenkamer, dat is voo rmij de ruimte waarbinnen ik intiem en vertrouwelijk ben met mensen.

Terug naar “Archief”