Ik ben het niet helemaal eens met het stukje.
Ten eerste ben ik het met de schrijver eens dat je niet in de eerste plaats je antwoorden op discussie fora moet gaan zoeken, maar dat je vraag allereerst naar God brengt, want Hij weet immers de beste antwoorden daarop.
Ten tweede is het feit dat hij zegt dat je op discussie fora alléén maar verwarring vind pure onzin. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar hij deze wijsheid vandaan weet te halen. Ik denk dat je voordat je een vraag stelt in een vragenrubriek of op een discussie forum eerst bij jezelf goed moet nagaan, of het de juiste plaats is waar je de vraag stelt. Je krijgt immers veel verschillende meningen voorgeschoven, en daar moet je dan maar een keuze uit zien te maken. Daarnaast denk ik dat je voordat je een vraag stelt, eerst bij jezelf te rade moet gaan, en of je dus niet het antwoord uit de Bijbel kan halen. Daarbij wil ik nog zeggen, dat de vragen die je dan op het forum stelt ook kan stellen in de vragenrubriek op de website op Refoweb. Dus is het feit dat jongeren zelf vragen stellen op het forum en daar inderdaad verwarring KUNNEN vinden, aan hun zelf. Als je een vast antwoord nodig hebt, stuur je vraag in naar de Vragenrubriek.
Ten derde, daar hij spreekt over, "de vaders in het geloof en de moeders in Israël die vanuit eigen ondervinding met hun kinderen de grote vragen van de eeuwigheid kunnen bespreken" vraag ik het bij mezelf af, of deze beste man zich dan wél mengt met ZIJN juiste inbreng over het zoeken van God (de vraag van Bloemenkind). Ik vind als men zelf zulke kritiek heeft op Refoweb e.d. fora dan verzoek die mensen vriendelijk deel te nemen aan die discussie. Anders vind ik dat de mening van desbetreffende schrijver van het stukje wal nog schip raakt. Het is als het probleem van deze tijd, waarom komen er zo weinig mensen in de kerk. Als men altijd maar kritiek heeft op het feit dat ze niet komen, en het feit dat ze zich er niet interesseren vind ik dat wij als Christenen juist de deur open moeten zetten om die mensen naar de kerk laten komen. En niet eindeloos zeuren op die heidenen etc. Doe dan zelf wat! Neem zelf deel aan de discussies, maar blijf niet op afstand staan roepen dat er veel verwarring is op de fora.
Zo hierbij heb ik mijn mening gegeven, en me tevens aan de drie punten gehouden;)