bekeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 10:50

Maranatha schreef:
Ikke21 schreef:Wil je hiermee zeggen dat jij jezelf wel kan bekeren? Op jou manier en wanneer het jou uitkomt??

Ik wil jullie best geloven, maar op welke schrift delen baseren jullie je theorien?

Dat is niet een antwoord op mn vraag!

Ik vraag of jij denkt dat je jezelf kan bekeren?

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:06

Ikke21 schreef:
Maranatha schreef:
Ikke21 schreef:Wil je hiermee zeggen dat jij jezelf wel kan bekeren? Op jou manier en wanneer het jou uitkomt??

Ik wil jullie best geloven, maar op welke schrift delen baseren jullie je theorien?

Dat is niet een antwoord op mn vraag!

Ik vraag of jij denkt dat je jezelf kan bekeren?

Klopt, want dit was al een vraag die ik eerder gesteld heb dan jouw vraag. En van jouw heb ik ook nog geen antwoord gekregen.
Romeien 7:21-25
21 Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig;
22 want naar de inwendige mens verlustig ik mij in de wet Gods,
23 maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij tot krijgsgevangene maakt van de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik, ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods ?
25 Gode zij dank door Jezus Christus , onze Here! Derhalve ben ik zelf met mijn verstand dienstbaar aan de wet Gods, maar met mijn vlees aan de wet der zonde.

Het is noodzakelijk om je iedere dag te bekeren, want iedere dag wordt je weer verleidt tot zonden en vaak tuin je er weer in. Maar via Yeshua kom je weer in het reine met God. Het is niet op mij manier of wanneer, maar bittere noodzaak om een levend geloof te behouden.

Als je tot geloof bent gekomen is de Geest God's al veel langer in je werkzaam dan je denkt. Het feit dat mensen er over nadenken is al een aanwijzing dat de Geest actief is. En ja ik kan mezelf nu bekeren, omdat de Geest God's in mij woont.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 11:10

Door de Geest Gods kan jij je nu zelf bekeren, maar je wordt er toch ook iedere keer weer bij bepaald dat we het zelf helemaal niet kunnen en dat we God er bij nodig hebben!??

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:22

Ikke21 schreef:Door de Geest Gods kan jij je nu zelf bekeren, maar je wordt er toch ook iedere keer weer bij bepaald dat we het zelf helemaal niet kunnen en dat we God er bij nodig hebben!??

Daar denk ik al niet meer eens overna, gedaan is gedaan. Ik kan je het nog sterker vertellen ik put er juist kracht uit uit die wetenschap, want nu hoef ik niets meer te doen, want Yeshua heeft het al voor mij gedoen.

Live with God is migthy.

Zo nu jij nog met schriftplaatsen die jouw theorie maatstaven.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2003 11:23

want nu hoef ik niets meer te doen

hoe bedoel je dit? hoef je niks meer te doen omdat je er al bent?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2003 11:40

Maranatha schreef:
hijwel schreef:Ben ik het mee eens bekering is een opdracht... dat heb je mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is.
Maar kan jij je eigen bekeren? Ik niet ik heb daar God voor nodig.

Ja, want iedere dag, loop ik weer tegende lamp en iedere dag moet ik weer terug keren naar God. Geef eens aan op welke delen uit de schrift jij je baseer, want ik kan da niet terugvinden in de bijbel.

Eigenlijk hoef ik me niet eens te baseren op texten. Want als het goed is ben je er zelf wel achter gekomen, dat je niet met je eigen krachten je kan bekeren.

Maar voor jou zal'k ff een duidelijk voorbeeld opzoeken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 11:48

Maranatha schreef:
Ikke21 schreef: want nu hoef ik niets meer te doen, want Yeshua heeft het al voor mij gedoen.

O en moeten wij niet iedere keer weer opnieuw bekeerd worden!! Dus wij moeten blijven bidden, het is echt niet zo ik ben er en nu kan ik gaan zitten want God doet de rest en ik hoef niks meer te doen!!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:51

johannes1 schreef:
want nu hoef ik niets meer te doen

hoe bedoel je dit? hoef je niks meer te doen omdat je er al bent?

Ja, wat zou ik nog meer in de weegschaal kunnen brengen., goede werken? Is Yeshua voor niks gestorven? Nee Hij heeft alles voor mij gedaan aan het kruis. Ik ben hem juist zeer dankbaar en het geeft mij altijd weer vrijheid als ik weer bij Hem ben teruggekeerd.

God vraagt niet van mij om in zak en as te zitten over de zonden die mij vergeven zijn. Want daarmee zou ik het werk van Yeshua loochenen.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:53

hijwel schreef:
Maranatha schreef:
hijwel schreef:Ben ik het mee eens bekering is een opdracht... dat heb je mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is.
Maar kan jij je eigen bekeren? Ik niet ik heb daar God voor nodig.

Ja, want iedere dag, loop ik weer tegende lamp en iedere dag moet ik weer terug keren naar God. Geef eens aan op welke delen uit de schrift jij je baseer, want ik kan da niet terugvinden in de bijbel.

Eigenlijk hoef ik me niet eens te baseren op texten. Want als het goed is ben je er zelf wel achter gekomen, dat je niet met je eigen krachten je kan bekeren.

Maar voor jou zal'k ff een duidelijk voorbeeld opzoeken.
Laatst gewijzigd door Maranatha op 07 apr 2003 11:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 11:54

Wat is er nu zwak?

Sorry maar ik vind dat je rare instelling heb, jij gaat dus nu lekker verder met je leventje, want je hoort erbij (om het in jou taal te zeggen).
Klopt dat tegenover God? Wij moeten iedere keer opnieuw bekeerd worden en dat kunnen wij niet alleen!!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:56

Ikke21 schreef:Wat is er nu zwak?

Sorry maar ik vind dat je rare instelling heb, jij gaat dus nu lekker verder met je leventje, want je hoort erbij (om het in jou taal te zeggen).
Klopt dat tegenover God? Wij moeten iedere keer opnieuw bekeerd worden en dat kunnen wij niet alleen!!

Ja ik heb het al weggehaald. Ik was iets te snel sorry!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2003 11:57

lees deze meditatie maar eens door: http://home-1.filternet.nl/~fn005227/Ja%20maar.doc.

Hier staat duidelijk in dat je van nature niet wil. Maar dat je hier nooit en dan ook nooit achter verschuilen moet. Maar God moet zoeken tot dat je hem gevonden hebt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 11:57

maakt niet uit!!! Het is je vergeven :P

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 12:05

hijwel schreef:lees deze meditatie maar eens door: http://home-1.filternet.nl/~fn005227/Ja%20maar.doc.

Hier staat duidelijk in dat je van nature niet wil. Maar dat je hier nooit en dan ook nooit achter verschuilen moet. Maar God moet zoeken tot dat je hem gevonden hebt.

Ja dat staat in dat stuk, maar nu concreet waar zijn de schriftplaatsen die jij bedoeld.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 07 apr 2003 12:10

wat is het nut van het vaststellen dat je van nature wel of niet wil? Waarom zouden mensen die het willen (of dat van nature is of niet) zichzelf daarmee kwellen? Dat ze de behoefte voelen is veel belangrijker.

Geloof moet je eerst doen, en daarna kun je eventueel gaan filosoferen.

Terug naar “Archief”