hermanmulder schreef:Sterkte ermee!
Maar wat voor therapie krijg je nu? Of bestaat er geen therapie voor?
Afwachten. Ik weet het nu 2 dagen. Voor mijn vrouw en voor mezelf staat het vast. Alle symptomen kloppen. Maar ik moet nog naar de huisarts.
Moderator: Moderafo's
hermanmulder schreef:Sterkte ermee!
Maar wat voor therapie krijg je nu? Of bestaat er geen therapie voor?
Jort schreef:JialiKelly schreef:Jort schreef:Sterkte ermee!
Al moet ik erbij zeggen dat ik weleens het nut van allerlei diagnoses betwijfel. Ik ken zelf iemand die heel erg gepest is enzo vroeger, sociaal altijd moeilijk, weinig vrienden, 'gek' reageren op dingen, etc. diagnose: lichte vorm van Asperger syndroom (een soort autisme alleen dan in subtiele vorm als ik het goed begreep). Maar nu als volwassene komt die persoon helemaal ten bloei, in niets te onderscheiden van anderen, werk, studie, contacten. Terwijl iemand zoals ik die altijd geestelijk gezond (of iets wat daarop leek) was niet altijd makkelijk contact maak
Blijkbaar zijn er ook trauma's die zoiets kunnen veroorzaken of héél erg versterken.
Maar ieder geval is anders natuurlijk! Bij jou is het blijkbaar in die mate dat er een biologische oorzaak blijkt te zijn. Veel sterkte ermee! Dat je meer van jezelf kan plaatsen is iig fijn! En dan heb je iets om aan te werken! Zoals ieder mens dat heeft, alleen iedereen weer iets anders!
Heb je ook van die persoon zelf gehoord dat hij in alle opzichten tot bloei is gekomen? Bij Asperger kun je soms aan de buitenkant niet zien hoe moeilijk mensen het hebben met dingen als contacten, of hoe lang ze na hebben moeten denken om bijvoorbeeld naar een verjaardag te gaan.
Soms is het misschien ook het nadoen van gedrag van andere, zogezegd 'normale' mensen, omdat ze weten dat dat gedrag geaccepteerd is en ze zodoende niet opvallen.
Maar goed, ik ken de persoon niet over wie je het hebt
Ja, die persoon ken ik erg goed en al heel lang!! En sindsdien twijfel ik best wel een beetje aan diagnoses. Want bij die persoon was het juist zo dat de betreffende diagnose hem eerder 'naar beneden haalde' dan dat het een steek verder hielp. Het zelfvertrouwen daalde alleen maar en het gevoel van 'anders' en 'stom' zijn werd erdoor versterkt.
Maar gelukkig is dat bij de topicstarter totaal anders. God zegene je!
Gerdien B. schreef:Ik wardeer en heb veel bewondering voor je openheid hier Stylus!
Persoonlijk vind ik het fijn om te horen hoe mensen het ervaren om syndroom van Aspergen te hebben, omdat ik werk met verstandelijk gehandicapten die autistisch zijn of het syndroom van Aspergen hebben. Zij kunnen het ons helaas niet vertellen. Maar om ze beter te proberen te begrijpen hoor ik het graag van mensen die het wel kunnen verwoorden.
Nu maar hopen dat je baas je niet kan ontslaan en jou je functie laat behouden.
Heel veel sterkte!
Joke schreef:Zucht....mijn man heeft Asperger, zoooo moeilijk, hij ziet niet wanneer ik verdrietig of blij bent. Zegt nooit: Kan ik je ergens mee helpen, vat grapjes letterlijk op, en mensen die hem niet begrijpen zijn in zijn ogen niet betrouwbaar...............ik dus! Wie heeft tips voor mij?
Gerdien B. schreef:syndroom van Asperger en autisme hebben zeer zeker raak vlakken. Ik bedoel met het grote verschil op:
Het is totaal anders of je er 4x per week gemiddeld 8 uur lang bij ze bent of dat je een man hebt die syndroom van Asperger heeft. Mij lijkt dat loodzwaar/ Als ik zie hoe afgemat ik al kan zijn na 5 diensten (dus maar 8 uur op en dag en geen 24 uur), Dan kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk en zwaar is als iemand met Asperger in je eigen huis woont en ook je eigen man is.
Dreamster schreef:Ze hebben wel maskers, en goede ook!
Hippieblijhoofd schreef:Dreamster schreef:Ze hebben wel maskers, en goede ook!
Of ik nu iemand elke dag op school zie, of GerdienB ziet iemand 8 uur wanneer ze werkt, dat maakt toch niet zó veel verschil? Natuurlijk hebben ze maskers, iedereen heeft wel eens een masker op. Maar ik denk dat er toch echt wel verschil zit tussen iemand met het syndroom van Asperger die opgenomen is, of iemand die normaal functioneert..
Johanne schreef:Ach, er zit wel iets in.. met mij wil je iig niet heel graag 24 uur per dag opgescheept zitten.. volgens mij kan ik erg vermoeiend voor anderen zijn..
Hippieblijhoofd schreef:Dreamster schreef:Ze hebben wel maskers, en goede ook!
Of ik nu iemand elke dag op school zie, of GerdienB ziet iemand 8 uur wanneer ze werkt, dat maakt toch niet zó veel verschil? Natuurlijk hebben ze maskers, iedereen heeft wel eens een masker op. Maar ik denk dat er toch echt wel verschil zit tussen iemand met het syndroom van Asperger die opgenomen is, of iemand die normaal functioneert..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten