Gerdien B. schreef:Zodra ik eigen en adoptie kinderen in 1 huis zou rondlopen dan zijn ze allemaal mij even dierbaar.
Dit gaat over mijn wens
OK duidelijk

Ik denk inderdaad dat dat dan niet uitmaakt!
Moderator: Moderafo's
Poesje schreef:Eh..dat merk je als buitenstaander ook niet op, denk ik.
Maar voor jezelf, als ouder van zo'n kind wel.
Het is niet je eigen kind, en dat word het ook nooit..
(Ik weet het uit verhalen van enkele adoptieouders, en ik merkte ook dat ze daar niet eerlijk en open over 'durven' te zijn. Omdat ze denken dat het 'vreemd' is als ze 'dat' op die manier voelen..)
MissF schreef:Het is wel zo het een feit is dat veel adoptiekinderen later, in de pubertijd, of nog later, problemen krijgt, psychisch. Ik heb een aantal meisjes in mijn omgeving van hun ''thuis' los zien raken, omdat ze toch voelden 'dit is mijn thuis niet, en terug kan ik ook niet'. Best moeilijk.
Mijn vriend en ik willen supergraag kinderen. Maar als we ze niet kunnen krijgen, is er denk ik een erg grote kans dat, vooral ik, zeg: geen adoptiekinderen, omdat het gewoon echt problemen kan geven. En die kunnen eigen kinderen je ook wel geven, maar het is toch heel anders dan. Je bent wel de biologische ouders van het kind in dat geval.
Ik zou veel liever dan pleegouders worden, met eigen kinderen trouwens ook, als het goed zou gaan in mijn gezin
rosalie83 schreef:MissF schreef:Het is wel zo het een feit is dat veel adoptiekinderen later, in de pubertijd, of nog later, problemen krijgt, psychisch. Ik heb een aantal meisjes in mijn omgeving van hun ''thuis' los zien raken, omdat ze toch voelden 'dit is mijn thuis niet, en terug kan ik ook niet'. Best moeilijk.
Mijn vriend en ik willen supergraag kinderen. Maar als we ze niet kunnen krijgen, is er denk ik een erg grote kans dat, vooral ik, zeg: geen adoptiekinderen, omdat het gewoon echt problemen kan geven. En die kunnen eigen kinderen je ook wel geven, maar het is toch heel anders dan. Je bent wel de biologische ouders van het kind in dat geval.
Ik zou veel liever dan pleegouders worden, met eigen kinderen trouwens ook, als het goed zou gaan in mijn gezin
Pleegouders worden is ook mooi! Maar nog veel moeilijker dan adopteren... Want die kinderen zijn vaak al wat ouder en hebben nog veeeel meer meegemaakt!
Gerdien B. schreef:Pleeggezin worden lijkt mij ook erg mooi!
Dat is ook echt iets wat ik zeker wil gaan overwegen later.
Een poleegkind kan om het weekend is 2 dagen komen, maar het kan ook gebeuren dat een kind 18 jaar lang bij je in huis woont. Ik denk dat het voor gevoel dan niet anders is dan adopteren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten