Moderator: Moderafo's
L'être extraterrestre schreef:Je wilt niet erkennen dat je een probleem hebt, waarom dan hulp zoeken?
Het is ergens ook trots denk ik. Je wilt niet toegeven dat je hulp nodig hebt, en dus in zekere zin zwak bent.MrSokkie schreef:mystery schreef:Hoe komt het dat de drempel naar professionele hulp zo hoog is?
Dat schijnt één van de symptomen van depressie te zijn, de patient wil geen hulp. Dat maakt het behandelen zo lastig.
L'être extraterrestre schreef:Volgens een goede vriend, en psychologystudent, ben ik depressief. Ik vind alleen van niet.
Ikzelf vind, zoals ik al zei, dat ik me aanstel.
Ik heb geen depressie, ik heb dit topic ook niet voor mezelf geopend, maar om er meer over te weten te komen, omdat depressie een opkomend 'fenomeen' lijkt te zijn in onze moderne, drukke, wereld.
windekind schreef:Het is ergens ook trots denk ik. Je wilt niet toegeven dat je hulp nodig hebt, en dus in zekere zin zwak bent.
L'être extraterrestre schreef:Maar, nergens is een echte en duidelijke omschrijving te vinden van depressie. Vind ik dan. Vaak zijn het kenmerken die veel mensen hebben.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten