Alles hebben... en nog niet vrolijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 sep 2006 21:53

Anna-Catharina schreef:Andere vraag aan refowebbers: zijn er hier mensen die (ook) enig kind zijn en waarop ook de (toekomstige) mantelzorg voor de ouder(s) neerkomt? Hoe combineren jullie dit met werk? Uit ervaring weet ik dat een oudere het nauwelijks meer redt zonder mantelzorg, maar het lijkt me een immens grote taak om zoiets naast je werk te doen.
Graag hoor ik jullie mening hier over.

ik ben zker niet enigst kind, maar kwil wel met je delen.
Ik kom uit een gezin van 13 kinderen. Hiervan zijn er 4 verstandelijk gehandicapt en 1 psychisch ziek. 2 wonen er buiten mijn woonplaats dus die kunnen we helaas al niet bij de directe zorg betrekken. Bij de andere 3 is er ook een reden waardoor ze niet kunnen zorgen voor ouders en broer/zussen.
Dat betekend als mijn ouders zorg nodig hebben, en neit meer voor mijn broer/zussen kunnen zorgen dat de directe zorg neer komt op mn zus en mij.
Dus 2 personen voor de zorg voor 7 personen. Ik vind dat erg heftig.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Anna-Catharina
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anna-Catharina » 05 sep 2006 06:53

mw schreef:ik ben zker niet enigst kind, maar kwil wel met je delen.
Ik kom uit een gezin van 13 kinderen. Hiervan zijn er 4 verstandelijk gehandicapt en 1 psychisch ziek. 2 wonen er buiten mijn woonplaats dus die kunnen we helaas al niet bij de directe zorg betrekken. Bij de andere 3 is er ook een reden waardoor ze niet kunnen zorgen voor ouders en broer/zussen.
Dat betekend als mijn ouders zorg nodig hebben, en neit meer voor mijn broer/zussen kunnen zorgen dat de directe zorg neer komt op mn zus en mij.
Dus 2 personen voor de zorg voor 7 personen. Ik vind dat erg heftig.

Oei, mw, dat zijn geen prettige dingen om te horen! Hebben je broer/zussen intensieve zorg nodig? Het is zeker heftig om voor 7 personen te zorgen met zo weinig mensen! Ik zag dat bij m'n moeder die ongeveer in d'r eentje zorgde voor 3 personen, dat viel ook niet mee. Wat ik bij zoiets vooral vind is dat het psychisch zo zwaar is, nog niet eens het lichamelijke werk. Komt denk ik doordat er geen vooruitgang meer in zit; het wordt alleen maar minder. Kun je wel goed met die ene zus opschieten, zodat je dingen in overleg zou kunnen doen?

groetjes,
Nina

Terug naar “Archief”