Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2006 14:29

k vind kokkerellen enzo ook wel leuk.. alleen voor twee personen vind ik er weinig aan!!

er blijft heel veel over.. of je kan zo kleine aantallen nietkopen..

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 25 aug 2006 14:31

paprikameisje2 schreef:k vind kokkerellen enzo ook wel leuk.. alleen voor twee personen vind ik er weinig aan!!

Ik wil wel een keer komen eten hoor.. :mrgreen:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2006 14:38

Poesje schreef:
paprikameisje2 schreef:k vind kokkerellen enzo ook wel leuk.. alleen voor twee personen vind ik er weinig aan!!

Ik wil wel een keer komen eten hoor.. :mrgreen:

haha!!!

k beperk me nu vaak tot twee zielige aardappeltjes in de pan :cry:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 aug 2006 14:43

Poesje schreef:Koken is echt niets voor me, ik kan het niet..en vind er ook niks en dan ook echt niks aan! (arme man die in de toekomst van mijn 'kookkunsten' moet proberen te eten) :mrgreen:
Bakken doe ik ook amper..maar dat gaat me gelukkig wel beter af.. :D

Als je het wat vaker doet, ga je het beter kunnen en wordt het vanzelf leuk!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 25 aug 2006 14:43

ik kook ook voor twee maar de manier waarop ik kook zorg ervoor dat mijn man meestal 3 borden vol eet

dus kook ik nog meer dan mijn zusje met haar man en drie kiddies

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 aug 2006 14:43

mw schreef:ik mag ook graag koken en bakken. Vooral nieuwe dinge uitproberen vind ik leuk, maar ik houd weer niet van aparte dingen. Gewoon eten is nog het lekkerste. Wokgerechten vind ik heerlijk.

Afgelopen week de broodbakmachine uitgeprobeerd. Dat vind ik echt niet leuk. Alles er in doen en verder geen omkijken naar. Geen kneedwerk, niks. Niets voor mij dus.

Wat is gewoon eten?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 aug 2006 14:45

moppie schreef:

ik kook ook voor twee maar de manier waarop ik kook zorg ervoor dat mijn man meestal 3 borden vol eet

dus kook ik nog meer dan mijn zusje met haar man en drie kiddies

Grijnssss, heel herkenbaar!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 aug 2006 15:48

Ik vind koken en bakken ook leuk. Ik moet zeggen nu we een kindje hebben wat met de pot mee eet eten we meer de doorsnee dingen als voorheen. Toen probeerden we nog weleens een receptje uit, nu dus minder. De oven gebruik ik ook veel. Voor een cake of een kruidkoek, verschillende soorten koekjes, ovenschotels, vlees, pasta's etc etc.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 25 aug 2006 15:55

moppie schreef:heb ook in horeca gewerkt en toendertijd paieren gehaald voor restaurantbedrijf ed.

dus als ik wil kan ik ooit nog eens iets voor mezelf beginnen.

Maar dat pas als ik vutter ben vind me baan nog veel teleuk
Als je in de horeca hebt gewerkt dan zul je toch wel weten dat je zoiets niet tot je 75e actief blijft doen, áls je het dan nog zou kunnen? :roll:

topkok

Berichtdoor topkok » 25 aug 2006 22:52

Mariekje88 schreef:
moppie schreef:heb ook in horeca gewerkt en toendertijd paieren gehaald voor restaurantbedrijf ed.

dus als ik wil kan ik ooit nog eens iets voor mezelf beginnen.

Maar dat pas als ik vutter ben vind me baan nog veel teleuk
Als je in de horeca hebt gewerkt dan zul je toch wel weten dat je zoiets niet tot je 75e actief blijft doen, áls je het dan nog zou kunnen? :roll:

Wil jij niet vloeken???
De horeca is het mooiste vak wat er bestaat, alleen de nadelen zijn idd dat je altijd 's avonds aan het werk bent feestdagen weekenden. Ik ben de laatste 3 jaar misschien 1 keer thuis geweest met een feest dag. Maar dat zijn 9 van de 10 keer wel de gezelligste dagen. De laatste kerst bijvoorbeeld 2 dagen 30 uur.

Maar verder ben ik wel een koken en bakken typ, Ik vind het heerlijk om uren in de keuken te staan, en allerlei verschillende gangen te maken, lekkere glaasjes wijn dr bij!!

Koken is helemaal mijn vak!!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 aug 2006 23:01

Blegh, als er iets vervelend is dan is het wel in de horeca werken. Wat ben ik blij dat ik dat achter de rug heb.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2006 23:13

Haha, ik ben juist blij als ik voor twee mensen mag koken en niet alleen voor mezelf alleen, dat is namelijk nog veeeel vervelender!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2006 00:44

Ik kan niet koken en heb de drive om het te leren ook verloren, nu ik zelfs nog geen aardappel normaal kan maken.
Mn schoonmoeder roept nog steeds vrolijk: kom op meid, je leert het wel, voor je getrouwd bent.'
Gelukig vindt mn vriend het leuk om te doen, dus mag hij lekker koken, als ik niet meer bij mn mams woon ;)
Ik vind het best leuk, maar als alles mislukt enzo, en ze thuis gaan zeuren dat het niet naar hun zin is, laat maar dan, ik zoek wel andere hobby''s ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 aug 2006 10:24

rosalie83 schreef:
mw schreef:ik mag ook graag koken en bakken. Vooral nieuwe dinge uitproberen vind ik leuk, maar ik houd weer niet van aparte dingen. Gewoon eten is nog het lekkerste. Wokgerechten vind ik heerlijk.

Afgelopen week de broodbakmachine uitgeprobeerd. Dat vind ik echt niet leuk. Alles er in doen en verder geen omkijken naar. Geen kneedwerk, niks. Niets voor mij dus.

Wat is gewoon eten?

een heerlijke groente, aardappels en een lekker stuk vlees. Lekker hollands.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 26 aug 2006 12:16

mw schreef:
rosalie83 schreef:

Wat is gewoon eten?

een heerlijke groente, aardappels en een lekker stuk vlees. Lekker hollands.

Probeer i.p.v broodbakmachine een kneedmachine. Wij hebben thuis zo'n ding staan, en ze gooien wat je nodig hebt voor brood bakken erin, dat ding kneed het, je moet het volgens mij ook nog n keer zelf doen, om het te laten onggassen (ofzowiets).
Lekker man, eigengemaakt brood
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Terug naar “Archief”