Annemieke86 heeft een huis !! :D

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2006 19:32

Annemieke86 schreef:Het is inderdaad erg snel na bijna 9 maanden maar we voelen beide dat dit de juiste keuze is. Ik had gesolliciteerd omdat ik zowiso zijn kant op wilde verhuizen. Toen ik ook nog eens aangenomen werd "moesten" we wel zoeken naar een huis. Maar ik voel dat dit mijn weg is. We zijn alleen nog maar dichter naar elkaar gegroeid gelukkig. En ja, wat is snel? Ik lees wel eens dat ze besluiten na 1 á 2 maanden al besluiten te trouwen. En dat gaat zelfs nog goed! Mijn moeder haar vriendin is na een huwelijk van 30 jaar, een aantal jaar verkering + verloven nog gescheiden! Voor mij betekenen die cijfers eerlijk gezegd niets..

Maar thnx voor de reacties :D :mrgreen: 8)

Na een aantal jaren huwelijk komen wij ook wel eens dingen tegen waarvan we denken: oooo ben jij zo, doe jij zo en vindt ik het wel leuk dat jij dat en zo doet. Dan hebben we weer wat met elkaar te bespreken toch? Ik denk wel eens: als wij 5 jaar verkering hadden gehad was het misschien wel uitgegaan. Had echt geen zin om zolang te wachten (of ben ik ongeduldig? valt wel mee dacht ik) Wanneer wij bonje met elkaar kregen? Toen wij in ons eerste huisje aan het klussen waren. En dat heb ik van wel meer stellen gehoord. Tijdsdruk, tegenslag bij verbouwen, ongevraagde bemoeizucht met je toekomstplannen van deze en gene,
kunnen daarop van invloed zijn.

Succes met je huisje en kies wat jij leuk en mooi vind samen met je vriend en de mening van een ander laat je het ene oor in en het andere oor weer uit gaan!
ja, dat is mijn mening dan he.....

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 aug 2006 19:55

Allereerst: Gefeliciteerd!

Als jij denkt dat jullie klaar zijn om bij elkaar te horen, geloof ik jou. Waarom niet? Weten jullie dat niet zelf het beste? Veel geluk samen!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 aug 2006 20:20

*Annet* schreef:Na een aantal jaren huwelijk komen wij ook wel eens dingen tegen waarvan we denken: oooo ben jij zo, doe jij zo en vindt ik het wel leuk dat jij dat en zo doet. Dan hebben we weer wat met elkaar te bespreken toch? Ik denk wel eens: als wij 5 jaar verkering hadden gehad was het misschien wel uitgegaan. Had echt geen zin om zolang te wachten (of ben ik ongeduldig? valt wel mee dacht ik) Wanneer wij bonje met elkaar kregen? Toen wij in ons eerste huisje aan het klussen waren. En dat heb ik van wel meer stellen gehoord. Tijdsdruk, tegenslag bij verbouwen, ongevraagde bemoeizucht met je toekomstplannen van deze en gene,
kunnen daarop van invloed zijn.

Succes met je huisje en kies wat jij leuk en mooi vind samen met je vriend en de mening van een ander laat je het ene oor in en het andere oor weer uit gaan!
ja precies, zo'n gevoel heb ik ook! Onze beide ouders zeggen: Jullie moeten niet te lang wachten want het gaat zo goed tussen jullie. Je bent niet ongeduldig, ik heb nu precies hetzelfde gevoel!!

Lalage schreef:ja dat klinkt best goed :) Gaan jullie er een hele nieuwe keuken in doen? En euh... jullie werken allebei al?
(tja, wij zijn 24 en 25 jaar en net klaar met studeren, dus erg blij met klein gemeubileerd appartementje... iets kopen kan pas over 1 of 2 jaar)
jep hij werkt al 6 jaar en ik werk ook al een aantal jaren :) Ik weet nog niet of het een hele nieuwe keuken wordt maar de kastjes moeten zowiso even vervangen worden want die liggen schots en scheef!

@L'être extraterrestre: dank je wel. Voor sommige klinkt het alsof we graag het bed in willen duiken, dat we daarom maar alvast een huis hebben gekocht. Gelukkig weten we van elkaar dat het niet zo is. Thnx voor de positieve reactie! :wink:
Afbeelding

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 aug 2006 20:33

tsja, bij ons ging het de eerste 3 jaar van de verkering ook goed, ben ik blij dat ik ook jaar 4 en 5 heb meegemaakt..........

ik krijg echt rillingen van zulke definitieve stappen, als je een huis koopt loop je gewoon zoveel risico's, brrrrrrr. Verder snap ik ook nooit goed hoe mensen dat financieel doen, rond je 20e een huis kopen, maar dat zal wel aan mij en het studeren liggen.

maare... Annemieke ... dit is helemaal niet persoonlijk. Bij jullie komt vast alles goed! Veel succes!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2006 20:48

jij bent toch getrouwd, tweetietwee?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 aug 2006 20:49

het ligt er ook heel erg aan waar je woon en wat je voor werk doe! mijn vriend en ik hebben een vrijstaand huis op oog met een mega tuin enz enz goed onderhouden. En als we dat willen kopen kan dat met gemak! Ik werk nu 2 jaar en mijn vriend begint over een poos maar die heeft vanaf zijn 16de een hele goede bijbaan waar hij zeker 20 a 30 uur per week werkt. Maar wij wonen in zeeland daar is het veel goedkoper hier koopt elk jong stel een huis dat doe je in utrecht niet is gewoon niet te betalen!!!

Annemiek van harte gefeliciteerd!!! en werkse in je nieuwe huis!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 aug 2006 20:52

Lalage schreef:jij bent toch getrouwd, tweetietwee?

ja gelukkig wel (na 5 jaar in een huurhuis dus)

dacht je na die hopeloze reactie van niet meer?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 aug 2006 20:56

Gefeliciteerd Annemieke! En heel veel succes met al het klussen en de voorbereiding van je huwelijk!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2006 21:05

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:jij bent toch getrouwd, tweetietwee?

ja gelukkig wel (na 5 jaar in een huurhuis dus)

dacht je na die hopeloze reactie van niet meer?

Je maakt me wel nieuwsgierig over wat er dan zo anders was in jaar 4 en 5. Ik heb nu het idee dat we ook wel een jaar geleden hadden kunnen trouwen. Maar misschien denk ik daar over een paar maanden wel anders over hoor ;p

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 aug 2006 21:58

Funlover schreef:
rafaell schreef:En dat allemaal na nog geen 9 maanden een relatie te hebben?

Ik zat idd ook al met open mond.

Maarr goed trouwen blijft een mooi besluit. Gefeliciteerd!!!

Als je zeker van je zaak bent waarom dan langer wachten?
Daarbij komt dat ik een hele lieve schoonzus krijg :mrgreen: :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 aug 2006 21:59

hihi nou vergeet ik je nog te feliciteren :wink:

GEFELICITEERD 8>) ( en ik kom gauw kijken in jullie huisje :mrgreen: )

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 14 aug 2006 22:10

Van harte!

Je vriend is een aantal jaartjes ouder toch? Dat scheelt ongetwijfeld, hij is ook vast wat meer gesetteld en in die zin toe aan trouwen, o.a. omdat hij al redelijk lang werkt.
Of zie ik dat verkeerd?

Zie ik bij vriendinnen van me in elk geval gebeuren, meisjes van 19/20 met vriend van een jaar of vijf ouder, die gaan al redelijk snel samenwonen terwijl ze dat met een vriend van hun leeftijd waarschijnlijk minder snel zouden doen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 15 aug 2006 09:58

Gefelciteerd :P !!

Leuk joh, al vind ik na 9 maanden inderdaad wel snel maar als jij er zeker van bent moet je doen!!

Veel sterkte met opknappen enzo...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2006 10:06

Op zich moet je natuurlijk niet van 9 maanden uitgaan. Mijn zus en a.s. zwager zijn een jaar geleden begonnen met de voorbereidingen voor hun bruiloft, en gaan nu bijna trouwen. Dus stel dat je een jaar ervoor uittrekt, heb je een jaar en 9 maanden verkering, en niet 9 maanden, voor je trouwt. Je moet wel bedenken of je er, op je trouwdag, aan toe bent om te trouwen, niet of je dat nu al bent, denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 aug 2006 10:14

Even een samenvoeging van een paar vragen:

Mijn vriend is 2 jaar ouder als ik. Ik ben 20 en hij is 22. Hij werkt al vanaf zijn 16e en heeft toch aardig kunnen sparen. Ik heb vanaf mijn 16e verschillende bijbaantjes gehad en vakantiewerk gedaan.

Het is niet zo dat we ineens een megahuis kunnen kopen hoor. Het is slechts een benedenwoning (maisonnette ofzoiets :lol: ) en als je goed zoekt zit er best eentje bij die tegen een redelijke prijs te koop is.

Ik snap dat het niet persoonlijk is :) jullie hebben het beste met me voor :lol: toch??? :wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”