Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:De meeste tijd van het schooljaar hangt er hier een briefje bij de kleuteringang van school: er heerst Rode Hond.
Ja wat doe je daarmee? Maandenlang je kind niet op school brengen als je geen Rode Hond hebt gehad en je niet ingeent bent of wilt laten enten? Meest is het zo bij die mensen die zich niet in laten enten ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Die zien wel hoe het loopt. (en die komen ook bijna nooit bij school want een ouder broertje of zusje neemt de kleuter wel mee)
Annerieke schreef:Inmiddels heb ik mijn enting gekregen en is het wachten tot begin november...... :? Maar ik vind het nog altijd de juiste beslissing hoor!
*Annet* schreef:En vanaf november wachten wij vol spanning of Annerieke post dat ze zwanger is!
Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of ik anti stoffen had. Ben ik naïef? Weet ook echt niet of ik er op gecontroleerd ben of ik ze wel of niet heb. Is het soms niet een beetje zo dat we alles maar in de hand willen hebben door alles tevoren zo na te gaan of we "risico" lopen op een gehandicapt kind? Bedoel dit voor niemand persoonlijk maar soms vraag ik me dit wel eens af.
Peter L schreef:*Annet* schreef:En vanaf november wachten wij vol spanning of Annerieke post dat ze zwanger is!
Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of ik anti stoffen had. Ben ik naïef? Weet ook echt niet of ik er op gecontroleerd ben of ik ze wel of niet heb. Is het soms niet een beetje zo dat we alles maar in de hand willen hebben door alles tevoren zo na te gaan of we "risico" lopen op een gehandicapt kind? Bedoel dit voor niemand persoonlijk maar soms vraag ik me dit wel eens af.
Wat is er op tegen om alles eraan te doen om te voorkomen dat een gezond kindje a.g.v. R.H. zwaar gehandicapt wordt of zelfs niet levensvatbaar zal zijn? Het risico is klein, omdat de kans op R.H. heel klein is, maar áls het gebeurt kunnen de gevolgen zeer ernstig zijn (o.m. zware hartafwijkingen, waardoor het kind geen redelijke levenskansen heeft.
tweetietwee schreef:een maand voor de geboorte worden er geen zwangerschappen beëindigt, maar in het uiterste geval een bevalling opgewekt... Dat lijkt me een heel ander verhaal.
Zo lijkt het me ook dat je het nagaan of je wel of geen rode hind hebt gehad kunt scharen in het rijtje: geen rauw vlees, rauwe kaas, niet roken, niet bij gevaarlijke infectieziekten in de buurt, niet te veel straling etc.... Gewoon alles wat je voor je kindje over hebt.........en niet in het rijtje van vruchtwaterpunctie, aub.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten