Zwanger willen worden maar geen Rode Hond gehad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 05 aug 2006 10:26

Inmiddels heb ik mijn enting gekregen en is het wachten tot begin november...... :? Maar ik vind het nog altijd de juiste beslissing hoor!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2006 19:47

De meeste tijd van het schooljaar hangt er hier een briefje bij de kleuteringang van school: er heerst Rode Hond.

Ja wat doe je daarmee? Maandenlang je kind niet op school brengen als je geen Rode Hond hebt gehad en je niet ingeent bent of wilt laten enten? Meest is het zo bij die mensen die zich niet in laten enten ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Die zien wel hoe het loopt. (en die komen ook bijna nooit bij school want een ouder broertje of zusje neemt de kleuter wel mee :mrgreen: )
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 aug 2006 20:48

*Annet* schreef:De meeste tijd van het schooljaar hangt er hier een briefje bij de kleuteringang van school: er heerst Rode Hond.

Ja wat doe je daarmee? Maandenlang je kind niet op school brengen als je geen Rode Hond hebt gehad en je niet ingeent bent of wilt laten enten? Meest is het zo bij die mensen die zich niet in laten enten ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Die zien wel hoe het loopt. (en die komen ook bijna nooit bij school want een ouder broertje of zusje neemt de kleuter wel mee :mrgreen: )

dan mogen ze dat briefje nu wel weghalen, want in 2006 is er nog geen rode hond bevestingd.........

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 aug 2006 15:48

Hoe ist nou Annerieke?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 aug 2006 19:34

rosekapje schreef:Hoe ist nou Annerieke?

ik denk nog steeds wachten want het is nog steeds geen november.........

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 10:26

Heet jij ook Annerieke? :mrgreen:

Annerieke, wat vind je man van dit alles?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 18 aug 2006 10:50

Annerieke schreef:Inmiddels heb ik mijn enting gekregen en is het wachten tot begin november...... :? Maar ik vind het nog altijd de juiste beslissing hoor!

Ik raad je wel aan eerst te laten testen, of er inderdaad antistoffen aanwezig zijn. Mijn vrouw is als kind ingeënt, maar bij de eerste controle van haar eerste zwangerschap bleek dat ze geen antistoffen had. De inenting slaat dus niet altijd aan - alhoewel de kans daarop natuurlijk klein is. We hebben toen afgewacht en gebeden en we hebben een gezonde dochter gekregen. Na haar geboorte is mijn vrouw toen opnieuw ingeënt en we hebben toen nog eens een extra bloedtest laten doen. Toen had ze wel antistoffen, dus voor de tweede zwangerschap was er geen risico meer.
The Lord is the Potter, not Harry!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2006 14:28

En vanaf november wachten wij vol spanning of Annerieke post dat ze zwanger is!

Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of ik anti stoffen had. Ben ik naïef? Weet ook echt niet of ik er op gecontroleerd ben of ik ze wel of niet heb. Is het soms niet een beetje zo dat we alles maar in de hand willen hebben door alles tevoren zo na te gaan of we "risico" lopen op een gehandicapt kind? Bedoel dit voor niemand persoonlijk maar soms vraag ik me dit wel eens af.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 15:24

Bij de eerste controle bij de verloskundige wordt er wat bloed geprikt en opgestuurd naar een lab. Ze kijken dan oa of je genoeg antistoffen hebt tegen rode hond. Als je er genoeg hebt, hoor je (in de meeste gevallen) niks. Anders wordt het wel vermeld.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 21 aug 2006 08:18

*Annet* schreef:En vanaf november wachten wij vol spanning of Annerieke post dat ze zwanger is!

Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of ik anti stoffen had. Ben ik naïef? Weet ook echt niet of ik er op gecontroleerd ben of ik ze wel of niet heb. Is het soms niet een beetje zo dat we alles maar in de hand willen hebben door alles tevoren zo na te gaan of we "risico" lopen op een gehandicapt kind? Bedoel dit voor niemand persoonlijk maar soms vraag ik me dit wel eens af.

Wat is er op tegen om alles eraan te doen om te voorkomen dat een gezond kindje a.g.v. R.H. zwaar gehandicapt wordt of zelfs niet levensvatbaar zal zijn? Het risico is klein, omdat de kans op R.H. heel klein is, maar áls het gebeurt kunnen de gevolgen zeer ernstig zijn (o.m. zware hartafwijkingen, waardoor het kind geen redelijke levenskansen heeft.
The Lord is the Potter, not Harry!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 aug 2006 14:00

Peter L schreef:
*Annet* schreef:En vanaf november wachten wij vol spanning of Annerieke post dat ze zwanger is!

Wat is er op tegen om alles eraan te doen om te voorkomen dat een gezond kindje a.g.v. R.H. zwaar gehandicapt wordt of zelfs niet levensvatbaar zal zijn? Het risico is klein, omdat de kans op R.H. heel klein is, maar áls het gebeurt kunnen de gevolgen zeer ernstig zijn (o.m. zware hartafwijkingen, waardoor het kind geen redelijke levenskansen heeft.

Ik bedoel hiermee eigenlijk meer op vruchtwaterpuncties en dat soort dingen. Lees regelmatig in bladen dat men dat laat doen. En als er dan een gehandicapt kindje uit de zwangerschap zal voortkomen laten ze het weghalen. Wij kunnen niet alles uitsluiten dat weet jij ook.

Gezin hier wat verder op in de straat zou een aantal jaren geleden een zwaar gehandicapt kindje krijgen, wat na de geboorte direct zou overlijden. Dit wisten ze ongeveer een maand voor de geboorte. De ouders moesten maar een datum prikken waarop de artsen de zwangerschap zouden beëindigen. Dit hebben ze niet gedaan. Het kindje was inderdaad gehandicapt. Had Trisomie 18, dit is een chromosoom afwijking. Toch heeft ze nog 2,5 jaar geleefd. Het was een zware zorg voor de ouders maar ze hadden er alles voor over.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 22 aug 2006 14:11

een maand voor de geboorte worden er geen zwangerschappen beëindigt, maar in het uiterste geval een bevalling opgewekt... Dat lijkt me een heel ander verhaal.

Zo lijkt het me ook dat je het nagaan of je wel of geen rode hind hebt gehad kunt scharen in het rijtje: geen rauw vlees, rauwe kaas, niet roken, niet bij gevaarlijke infectieziekten in de buurt, niet te veel straling etc.... Gewoon alles wat je voor je kindje over hebt.........en niet in het rijtje van vruchtwaterpunctie, aub.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 aug 2006 14:16

tweetietwee schreef:een maand voor de geboorte worden er geen zwangerschappen beëindigt, maar in het uiterste geval een bevalling opgewekt... Dat lijkt me een heel ander verhaal.

Zo lijkt het me ook dat je het nagaan of je wel of geen rode hind hebt gehad kunt scharen in het rijtje: geen rauw vlees, rauwe kaas, niet roken, niet bij gevaarlijke infectieziekten in de buurt, niet te veel straling etc.... Gewoon alles wat je voor je kindje over hebt.........en niet in het rijtje van vruchtwaterpunctie, aub.

EENS

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 aug 2006 14:26

tweetietwee schreef:geen rauw vlees, rauwe kaas

rauwe kaas???

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 aug 2006 14:45

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:geen rauw vlees, rauwe kaas

rauwe kaas???

Ja, rauwmelkse kazen, kazen van niet-gepasteuriseerde melk. Zoals brie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”