Ommekeer in je leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jul 2006 18:03

Idd, blijf werken, al is het maar een dag (deel) in de week.
M'n moeder stopte na dat ze getrouwd was met werken en liep daar na een aantal jaar compleet aan vast. En om -als je er jaren uit bent geweest- weer aan het werk te komen is erg moeilijk.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jul 2006 18:08

Voor mij was de aanloop naar verkering en eigenlijk de verkeringstijd tot nu toe persoonlijk al een ommekeer.
Juist omdat ik angsten moest overwinnen vanuit het verleden. Dingen die ik als een berg tussen ons in zag staan bleken helemaal niet zo groot te zijn.
Daarbij hebben we heel sterk Gods leiding ervaren daar in. Anders weet ik niet of het me ook daad werkelijk gelukt was allemaal.

Als ( :wink: ) we trouwen is er een kans dat we in het huis gaan wonen waar hij nu woont. Ik heb geen idee hoe dat zal zijn. Al wil ik wel voor die tijd probereen daar werk te vinden. Zie het niet zitten om ergens opnieuw te beginnen zonder dat je iets om handen hebt (buiten het huishouden om dan :mrgreen: )
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 jul 2006 18:10

Ik werk ook niet, ik heb altijd gedacht dat ik altijd wel door zou werken als ik kinderen zou krijgen. Heel af en toe spring ik bij met werken. Wat ik heel graag zou willen en wat hopelijk na de vakantie vaste vorm krijgt is om vrijwilligerswerk te gaan doen voor een paar uurtjes.
Ik dacht altijd dat dat thuis zitten niks voor mij was, maar ik vind het heerlijk. De hele dag met mijn mannetje :) en gewoon alles in een normaal (tot langzaam :wink: ) tempo kan doen. Ook probeer ik zo wat extra tijd te maken voor wat kerkwerk.

Wat misschien bij mij meespeelt is ook wel dat ik niet over een vertrouwde oppas beschik, mijn moeder zou met liefde op willen passen, maar 175 km is wat dat betreft niet overbrugbaar.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 27 jul 2006 20:31

Gerdien B. schreef:Voor mij was de aanloop naar verkering en eigenlijk de verkeringstijd tot nu toe persoonlijk al een ommekeer.
Juist omdat ik angsten moest overwinnen vanuit het verleden. Dingen die ik als een berg tussen ons in zag staan bleken helemaal niet zo groot te zijn.
Daarbij hebben we heel sterk Gods leiding ervaren daar in. Anders weet ik niet of het me ook daad werkelijk gelukt was allemaal.

Als ( :wink: ) we trouwen is er een kans dat we in het huis gaan wonen waar hij nu woont. Ik heb geen idee hoe dat zal zijn. Al wil ik wel voor die tijd probereen daar werk te vinden. Zie het niet zitten om ergens opnieuw te beginnen zonder dat je iets om handen hebt (buiten het huishouden om dan :mrgreen: )

Zo he wat een veranderingen allemaal van jullie :| mijn vriend en ik hebben nog langere gesprekken dan normaal. We kunnen uren achter msn zitten en praten over wat er allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren. Het is zo onwerkelijk allemaal! Straks ga je naar de makelaar enzo.. brrr :? :D We hebben wel besloten al heb ik een baan en ik kan een huis krijgen dat ik eerst alleen ga wonen en we dan ons gaan verloven en trouwen.

@Gerdien: enige reden waarom je bij hem in komt te wonen? Willen jullie niet "overnieuw" beginnen door samen een huis te kopen?
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jul 2006 21:01

Annemieke86 schreef:Zo he wat een veranderingen allemaal van jullie :| mijn vriend en ik hebben nog langere gesprekken dan normaal. We kunnen uren achter msn zitten en praten over wat er allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren. Het is zo onwerkelijk allemaal! Straks ga je naar de makelaar enzo.. brrr :? :D We hebben wel besloten al heb ik een baan en ik kan een huis krijgen dat ik eerst alleen ga wonen en we dan ons gaan verloven en trouwen.

@Gerdien: enige reden waarom je bij hem in komt te wonen? Willen jullie niet "overnieuw" beginnen door samen een huis te kopen?

Lange gesprekken kunnen wij ook hebben. Echt een hele avond over geloof praten e.d. Volgens mij raken wij nooit en te nimmer uitgepraat :mrgreen:

Hij kan dan waarschijnlijk het huis overnemen.
Al denk ik wel dat het er ook aan ligt waar hij en ik tegen die tijd werk hebben.
Opzich zou ik wel ergens samen een neiuw bvestaan op willen richten, maar hij heeft in het dorp goedee vrienden van hem wonen en heeft er heel wat jaren gesleten. Oftewel... is verknocht aan zijn dorp en moeilijk er vandaan te krijgen. :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 jul 2006 21:21

Gerdien B. schreef: Oftewel... is verknocht aan zijn dorp en moeilijk er vandaan te krijgen. :wink:

Nominatie voor Understatement van het Jaar! :mrgreen:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 28 jul 2006 22:14

Het is dan ook een erg leuk gezellig en knus dorp :D en ik kan er over meepraten :wink:

Annemieke: bedoel je met dit onderwerp alleen grote veranderingen zoals trouwen, ergens wonen enzo?

Ik vond het zelf een grote verandering om te verhuizen, vroeger als kind, maar ook toen ik op mn 20e op mezelf ging wonen. Dat is erg wennen. Maar daardoor vind ik nog een keer verhuizen niet meer zo'n probleem, ik heb zo'n beetje overal vrienden zitten. Je hoeft niet elke dag met elkaar op te trekken, er zijn meer mogelijkheden tot 'onderhouding' van contact.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 06 aug 2006 10:12

mystery schreef:Het is dan ook een erg leuk gezellig en knus dorp :D en ik kan er over meepraten :wink:

Annemieke: bedoel je met dit onderwerp alleen grote veranderingen zoals trouwen, ergens wonen enzo?
Nee, gewoon alle grote ommekeren in je leven!
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 aug 2006 14:16

Opti behoort tot het culturele erfgoed van Berkenwoude, die kan daar niet weg 8)

André

Berichtdoor André » 06 aug 2006 14:58

rafaell schreef:Opti behoort tot het culturele erfgoed van Berkenwoude, die kan daar niet weg 8)
Met of zonder historische waarde? ;/

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2006 15:27

rafaell schreef:Opti behoort tot het culturele erfgoed van Berkenwoude, die kan daar niet weg 8)

alles kan, als je maar wilt :wink:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 aug 2006 20:46

Nou de reden dat ik er eigenlijk over begon is dat ik zometeen een grote uitdaging sta te wachten: Ik verlaat het mooie dorpje Sliedrecht na 20 jaar voor een nieuw leven in Maarssen. Ik heb daar werk gevonden en hoop dus ook een huis te vinden. Wel spannend dus allemaal !!!! :D
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 aug 2006 14:45

Mijn grote ommekeer gaat beginnen in januari volgend jaar, als ik definitief in Roemenie hoop te gaan wonen. Nu ben ik daar voor een jaar, maar m.i.v. volgend jaar heb ik een vaste baan en ga ik hier voorlopig wonen.
Het scheelt dat ik al aardig ingeburgerd ben in het land, maar er zal zeker heel wat op me afkomen. Maar voor alle veranderingen geldt dat God dezelfde blijft. "Maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput."

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 aug 2006 12:50

Saskia schreef:Mijn grote ommekeer gaat beginnen in januari volgend jaar, als ik definitief in Roemenie hoop te gaan wonen. Nu ben ik daar voor een jaar, maar m.i.v. volgend jaar heb ik een vaste baan en ga ik hier voorlopig wonen.
Het scheelt dat ik al aardig ingeburgerd ben in het land, maar er zal zeker heel wat op me afkomen. Maar voor alle veranderingen geldt dat God dezelfde blijft. "Maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput."
Goeiendagschotel :shock: veel succes met alles !!!!! :)
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 aug 2006 13:48

He, fijn dat je daar een baan hebt gevonden!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”