De wetten van de 'ware' christen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 aug 2006 22:40

In een knallende ruzie met iemand heb ik aangegeven geen christen meer genoemd willen worden. Ik wil niet meer vergeleken worden met bepaalde hypocryte mensen. Mensen die zeggen christen te zijn, en ondertussen teveel uitspoken. Ik kan het gewoonweg niet meer. Regels? Wetten? Ware gelovige? Je kunt mn rug op. Die woorden hebben voor mij geen meerwaarde meer.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 aug 2006 09:46

Ofwel je defintie van christen is : 'hypocriete donders die ja zeggen en nee doen', ik denk dat het beter is om andersom te redeneren; zoals Jezus deed. Wie hypocriet is, is geen christen...

Maar.. join het Raidoïsme, Messiasbelijdend Heidendom gaat het helemaal worden ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 07 aug 2006 09:48

Raido schreef:Maar.. join het Raidoïsme, Messiasbelijdend Heidendom gaat het helemaal worden ;)

:mrgreen:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 07 aug 2006 11:29

Raido schreef:Ofwel je defintie van christen is : 'hypocriete donders die ja zeggen en nee doen', ik denk dat het beter is om andersom te redeneren; zoals Jezus deed. Wie hypocriet is, is geen christen...

Maar.. join het Raidoïsme, Messiasbelijdend Heidendom gaat het helemaal worden ;)
Maar die noemen zich christen en bepalen toch grotendeels het beeld van christenen in de buitenwereld.

:mrgreen: Waar kan ik mij inschrijven?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 aug 2006 14:25

Dat moet ik nog even bedenken hoor, laat ik nou eerst maar eens een theologie opzetten voordat je lid wordt ;) Het voordeel van Messiasbelijdend Heidendom is dat je niet direct jezelf conformeerd met de groep mensen die zich christen noemt.

Voor mij is dat vaak de reden dat ik mij messiasbelijdend heiden noem :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 25 sep 2006 22:17

tegenwoordig geloof ik dat ik behoor bij de gemeente die Zijn Lichaam is.
heb je ook geen papieren voor nodig. al die kerken met voorschriften. bij de een mag je wel binnenkomen maar.....bij de andere moet je weer aan voorwaarden voldoen.
Bij de gemeente die Zijn Lichaam is is alleen geloof vereist. en Oja, je moet wel waardig wandelen want anders kun je de prijs nog missen ook. dus jaag ik daarnaar net als Paulus, niet om mijn behoud. dat ligt gelukkig verankerd in Christus en door de verzegeling van de Heilige Geest. maar wel om de loopbaan te volbrengen. omdat ik zou moge komen tot de uitopstanding die uit de doden is.
wat mensen er allemaal bijmaken en bedenken laat ik tegenwoordig ver achter me. sterker nog, ik probeer het te vergeten en strek mij uit naar het geen voor mij ligt.
Dit is een heerlijke vrijheid in Christus.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 26 sep 2006 08:22

Waar / hoe is die gemeente zichtbaar? Of spreek je in abstracte zin?

Scape

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 27 sep 2006 21:55

scape schreef:Waar / hoe is die gemeente zichtbaar? Of spreek je in abstracte zin?

Scape

de Gemeente die zijn Lichaam is waar Christus het Hoofd van is is verborgen met Christus in God. deze Gemeente zien we niet, die is boven. in Christus.

mn stukje was en bedoeld met een ondertoon maar ook serieus bedoeld.
Als gelovige geloof ik dat ik tot zijn Lichaam mag behoren. en dat is geen aardse gemeente met een aards voorganger. maar het is een Hemelse gemeente met Hem als Enige als Hoofd.
wel lekker overzichtig. 1 Gemeente en 1 Hoofd. tegenwoordig wordt je geen wijs meer uit al die kerken stromingen en kringen en genootschappen.
tis dus en serieus en met een knipoog naar voorgaande stukjes erboven.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Terug naar “Archief”