Serenity schreef:uit de fles drinken of niet, een kind kan niet vroeg genoeg leren om regelmaat op te bouwen. Het kind laten drinken wanneer hij/zij dat wil (dus wanneer ie komt) is mijns inziens niet goed. Met de "structuren" meegaan en je daar aan houden. Het kind went er als het goed is vanzelf aan.
Hoe vroeger je begint met onregelmatigheid en het kind geven wat ie wil als ie daar om vraagt, hoe meer ellende je kan krijgen later. Geen structuur, geen regelmaat. Dat is al te vaak fout gegaan.
In grote lijnen ben ik het met je eens.. Een kleine opmerking daarentegen is dat niet ieder kind hetzelfde is en er wel kinderen zijn die wat langer behoefte hebben aan een nachtvoeding. Maar met een half jaar zou dat toch over moeten gaan en ja, dan moet je wel eens even oordopjes indoen.. (ow wat een rótmoeder...)
Zelf eten wanneer je honger hebt is mogelijk, maar ik ben toch gewend driemaal daags te eten om ongeveer dezelfde tijden. Een kind kun je daar ook aan laten wennen. Maar je hoeft inderdaad niet te krampachtig te zijn daarin.
Boudin heeft 8 maanden geen fles gepakt. Alles geprobeerd.. Een ander laten doen, borstvoeding in fles, laten huilen, andere spenen, niet op schoot, maar in maxicosi etc. etc..
De reden dat hij na die 8 maanden ineens wel de fles pakte? Joost mag het weten.. Ik was toen twee maanden zwanger, de enige reden die ik kan bedenken was dat het niet meer smaakte.. Weet ik het. Ik weet één ding: Bij de volgende gaan we het anders doen..
(ben wat keer de kerk uit gesmst: kom maar naar huis, tis weer n drama..)