Nachtvoeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 28 jun 2006 21:18

uit de fles drinken of niet, een kind kan niet vroeg genoeg leren om regelmaat op te bouwen. Het kind laten drinken wanneer hij/zij dat wil (dus wanneer ie komt) is mijns inziens niet goed. Met de "structuren" meegaan en je daar aan houden. Het kind went er als het goed is vanzelf aan.
Hoe vroeger je begint met onregelmatigheid en het kind geven wat ie wil als ie daar om vraagt, hoe meer ellende je kan krijgen later. Geen structuur, geen regelmaat. Dat is al te vaak fout gegaan.
what the soul hides, blood tells

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jun 2006 21:24

*Annet* schreef:
Memmem schreef:Onze jongste wou ook geen fles, hij moest zich maar aan mij aanpassen. Dus was ik laat thuis hij laat de voeding. Soms was het ook een goed excuus om ergens vroeg weg te kunnen. Ik moet de jongste nog voeden.

en dan de vader of een oppassende buurvrouw met een schreeuwend kind laten zitten???

We hadden het geluk dat hij verder vrij makkelijk was. En ja, soms had mijn man een huilend kind. Ik probeerde dat wel te voorkomen door voor ik weg ging te voeden en meestal kom ik wel op tijd thuis.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jun 2006 21:26

Serenity schreef:uit de fles drinken of niet, een kind kan niet vroeg genoeg leren om regelmaat op te bouwen. Het kind laten drinken wanneer hij/zij dat wil (dus wanneer ie komt) is mijns inziens niet goed. Met de "structuren" meegaan en je daar aan houden. Het kind went er als het goed is vanzelf aan.
Hoe vroeger je begint met onregelmatigheid en het kind geven wat ie wil als ie daar om vraagt, hoe meer ellende je kan krijgen later. Geen structuur, geen regelmaat. Dat is al te vaak fout gegaan.

Daarom heb ik ook altijd op schama gevoed. Maar dat geeft niet altijd de rust en regelmaat die je voor ogen hebt. Ook moet je flexibel om kunnen gaan met een schema. Dus de ene keer wat sneller voeden een andere keer wat later.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 jun 2006 21:36

*Annet* schreef:
en dan de vader of een oppassende buurvrouw met een schreeuwend kind laten zitten???

Of jij nu met een schreeuwend kind zit of de vader, wat maakt dat uit? Zo heb je ook vaders die het kind direct aan de moeder geven als het gaat huilen. Een vader moet net zo goed zijn kind leren troosten. :roll:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2006 21:40

Drinkt je kind dan ook niet bij een ander van de fles? Dat hoor je nl ook wel eens dat hij het van een ander wel pikt.

Heb je al aventflessen en spenen geprobeerd? Proberen vol te houden en anders eerst even honger laten lijden?

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 21:52

*knip* dubbelpost
Laatst gewijzigd door André op 28 jun 2006 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2006 21:54

@ Marina: Ik heb de voeding bij me, dus dan kan ik haar gelijk wat geven als het nodig is. Gisteravond was ik bijv. ook weg en had haar mee. Na een half uur wilde ze al eten, ze komt juist 's avonds heel onregelmatig.
Verder kan mijn man de kinderen ook heel goed troosten hoor!

@ Pol: ben nu met Avent fles+speen bezig maar maakt niets uit. Juist als ze honger heeft wil ze helemaal geen fles. Geef haar nu een tijdje na de voeding fles in de mond om er wat aan te wennen. Dat wil ze wel. Er druppelt dan wat melk uit en hoop het op die manier voor elkaar te krijgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 21:55

pol schreef:Drinkt je kind dan ook niet bij een ander van de fles? Dat hoor je nl ook wel eens dat hij het van een ander wel pikt.

Heb je al aventflessen en spenen geprobeerd? Proberen vol te houden en anders eerst even honger laten lijden?
Je kind niet in de bv houding leggen, maar bijvoorbeeld half zittend met haar/zijn rug naar je toe zodat ze je niet kan zien, of zoals hierboven staat probeer eens iemand anders.
Je man ofzo :P
*Denkt ff een tig jaren terug, borstvoeding in een fles hielp bij sommige kids ook geloof ik.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2006 21:57

Serenity schreef:uit de fles drinken of niet, een kind kan niet vroeg genoeg leren om regelmaat op te bouwen. Het kind laten drinken wanneer hij/zij dat wil (dus wanneer ie komt) is mijns inziens niet goed. Met de "structuren" meegaan en je daar aan houden. Het kind went er als het goed is vanzelf aan.

Ik heb 4 kinderen en heb het bij alle vier op dezelfde manier gedaan. En er is in mijn gezin echt wel orde en structuur. Als ik trek in iets heb pak ik dat toch ook? Als mijn kind honger heeft kan hij/zij dat op geen andere manier kenbaar maken als door te huilen toch? Ik moet zelf nog altijd op de klok kijken om te weten of het al etenstijd is. Voor het 12 uur is heb ik al trek en ga dan gerust eerder eten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2006 22:02

precies annet dat vind ik ook! ik eet ook als ik honger heb! waarom milan dan niet.. milan is gewoon niet in een schema te proppen.. flessen worden bijv vaak om de 4 uur gegeven,.. milan dronk af en toe dagen om de 6 uur omdat hij eerder gewoon geen zin had.. en dan moet ik zeker hem wel elke 4 uur voeden omdat dat nu eenmaal het schema is

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jun 2006 22:19

trijntjejohanna schreef:precies annet dat vind ik ook! ik eet ook als ik honger heb! waarom milan dan niet.. milan is gewoon niet in een schema te proppen.. flessen worden bijv vaak om de 4 uur gegeven,.. milan dronk af en toe dagen om de 6 uur omdat hij eerder gewoon geen zin had.. en dan moet ik zeker hem wel elke 4 uur voeden omdat dat nu eenmaal het schema is

Mwah, ik denk niet dat ik zal zeggen: ik heb honger dus ik ga eten.
Als kind heb ik toch echt moeten leren dat we gaan eten als papa thuis is, en dat was meestal half zes, bij wijze van. Eerder kreeg ik geen eten. Al riep ik nog zo hard dat ik honger had. Ik weet niet precies het verschil met baby's, maar lijkt mij nogal onlogisch dat als een baby huilt je meteen eten moet geven.
Een peuter geef je ook niet eten op het moment dat hij het wil, een kleuter niet, een schoolkind niet.

Maargoed, ik heb geen kids, en mijn mams had kids die na 2 weken al doorsliepen van half elf tot zeven ofzo, dus misschien zit ik onzin uit te kramen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 28 jun 2006 22:19

In grote lijnen ben ik het met je eens.. Een kleine opmerking daarentegen is dat niet ieder kind hetzelfde is en er wel kinderen zijn die wat langer behoefte hebben aan een nachtvoeding. Maar met een half jaar zou dat toch over moeten gaan en ja, dan moet je wel eens even oordopjes indoen.. (ow wat een rótmoeder...)

Zelf eten wanneer je honger hebt is mogelijk, maar ik ben toch gewend driemaal daags te eten om ongeveer dezelfde tijden. Een kind kun je daar ook aan laten wennen. Maar je hoeft inderdaad niet te krampachtig te zijn daarin.

Boudin heeft 8 maanden geen fles gepakt. Alles geprobeerd.. Een ander laten doen, borstvoeding in fles, laten huilen, andere spenen, niet op schoot, maar in maxicosi etc. etc..
De reden dat hij na die 8 maanden ineens wel de fles pakte? Joost mag het weten.. Ik was toen twee maanden zwanger, de enige reden die ik kan bedenken was dat het niet meer smaakte.. Weet ik het. Ik weet één ding: Bij de volgende gaan we het anders doen..
(ben wat keer de kerk uit gesmst: kom maar naar huis, tis weer n drama..) :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jun 2006 10:20

Mijn kind wou de borst niet pakken ,wat resulteerd in afkolven hed dat dan ook een week of 14-15 gedaan. Over het algemeen eet en drinkt Christiaan wel op gezette tijden. Die kwamen er hier vanzelf in, maar soms huilt hij zo onbedaarlijk en wil hij niks dan heeft hij trek. En krijgt hij dus te eten. We kunnen hier wel zeggen dat we op vaste tijden eten, maar als je weet dat je om zes uur eet en om half 5 heb je trek, neem je dan niks tussendoor? Ik wel.
En hoe moet ik mijn baby dan aan het verstand peuteren dat we gaan eten als papa komt? (en das bij ons elke dag verschillend). Er wordt hier geschreven dat als je je kind geeft waar hij om vraagt je daar later veel ellende mee krijgt. Mijn kind vraagt over het algemeen nergens om, is een hele lieve rustige baby en huilt echt praktisch nooit. Zodra hij huilt weet ik dan ook dat er daadwerkelijk wat aan de hand is (normaal gesproken huilt hij niet voor een voeding).
Ik moest trouwens denken aan een liedje (van Elly en Rikkert?): Als je De Vader vraagt om een brood, geeft Hij je zeker nooit een steen. Ik denk dat dat bij ons 'aardse' ouders ook zo moet zijn. Dan doel ik wel op eten en dus niet op snoepgoed en speelgoed etc :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jun 2006 13:53

Ik denk dat Serenity opzich dingen zegt die waar zijn. Maar volgens mij geld dat niet voor zulke kleine kinderen. Die hebben gewoon eten en aandacht nodig, en dat moet je dan ook geven lijkt me. Als kinderen groter zijn kun je hen wel leren dat ze soms moeten wachten, of dat ze soms dingen helemaal niet krijgen.
Daarnaast, eten is een levensbehoefte. En hoe oud een kind ook is en hoe vervelend het zich ook gedraagd... mijn standpunt is dat je het kind nooit het eten af mag nemen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jun 2006 14:31

Om trouwens op de topicvraag terug te komen...
Christiaan sliep binnen drie weken al door, maar had nog wel af en toe een weekje dat hij midden in de nacht kwam (ik denk dat dat zo'n 4 weken voorgekomen is tot nu toe). Ik gaf hem dan geen voeding, geen schone broek (als hij gepoept had wel). Ik gaf hem zijn speen, zijn knuffelkonijn en zong een liedje voor hem.
Volgens mij, moet je als je echt van de nachtvoeding af wilt gewoon niks geven. Anders blijven ze komen en blijft dat hun ritme. Ik ken iemand die gaf haar kindje om half 8 de laatste fles. ging om +/- half 9 naar bed, maar kwam tussen half 5 en 5 voor de volgende voeding. Zij moest gewoon de 'nachtvoeding' naar voren schuiven, tussen 11 en half 12. en dat gaat prima, ze slaapt nu tot half 8 's ochtends. Als ze een maand of 6 zijn gaat vanzelf de late voeding er wel weer af.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”