Hoe kan je het nou leuk vinden, om met iemand anders dan degene waarmee je je verdere leven wilt en/of gaat delen, sex te hebben gehad?
Dat is zéér moeilijk uit te leggen, maar het kan. Pas had ik een gesprek met iemand, die nu al weer een tijdje een relatie heeft, maar daarvoor ook al een serieuze relatie heeft gehad. Diegene is ontzettend gelukkig nu, maar vraagt zich af of het wel eerlijk is om vroeger met het heden te vergelijken. Of het nu beter is? En of je soms geen goede herinneringen kan hebben aan een vorige relatie? Ook op lichamelijk gebied. Eigenlijk vroegen we ons dat beide af en tenslotte zijn we tot de conclusie gekomen dat je wel degelijk goede herinneringen kan hebben. Die persoon had dus geen spijt. Ik ook niet, en ik geloof, (hoewel het enige verschil is dat diegene nu een serieuze relatie heeft en ik niet), dat ik er er ook never spijt van zal gaan krijgen.
Maar goed, dat ligt vooral aan je overtuiging. Als jij gelooft dat je moet wachten met seks hebben tot in je huwelijk, omdat je voelt dat God dat zo wil, dan moet je het zeker doen. Ik ben alleen bang dat veel mensen spijt hebben vanwege schuldgevoelens tegenover God, ipv dat ze oprécht spijt hebben tegenover hun partner..Oftewel; Ze hebben eigenlijk geen spijt van de daad in een vorige relatie opzich.
(ps; 'diegene' en ik hebben geen relatie gehad met elkaar, voor de duidelijkheid)