een paar overdenkingen over de" drieeenheid . "
De" drie- een heid" is een uitvinding de geest van beperkte mensenkinderen om de Godheid proberen te verwoorden , dat zal nooit lukken , omdat wij mensen daar te beperkt voor zijn .
net als blinden die allemaal een ander deel van een olifant betasten en bevoelen en dan moeten uitleggen wat een olifant is.
Wij kennen slechts ten dele en zullen het moeten hebben van de Heilige Geschriften om Hem te leren kennen.
YHWH eloheinu adonai achad
YHWH our God(s) is one Lord
Vader in de Hemel
Zoon als de Engel van het aangezicht - van het Verbond de Memra Logos figuur
Heilige Geest zie onderstaande bijbelgedeeltes
YHWH de Eeuwige laat zich op verschillende manieren kennen .
Al deze manefestaties kom je door de hele Tenach tegen, en steeds wordt Hij genoemd met een naam die bij een bepaalde gebeurtenis past.
Zie bijv de manefestatie van de engel van Gods aangezicht
De Engel van Het Verbond .
http://www.blueletterbible.org/tmp_dir/ ... -9303.html
Stel er komt een man zijn huis binnen daar zitten zijn vrouw , zijn neef , zijn zoon , zijn buurman en nog iemand .ze zullen hem allemaal anders noemen:
echtgenoot, oom , papa, buurman, de slager.
Toch kwam er maar een persoon het huis binnen.
quote:
Perhaps we could best express it in the words of Dr. Henry Heydt: "In Romans 1:20 Paul uses the creation of the kosmos as demonstrating this Godhead (theiotes). The universe ... is an absolute tri-unity of space, time, and matter. Each of these in turn is an absolute tri-unity. Space consists of length, breadth, and depth or height; time is future, present, and past; matter is energy, motion, and phenomena. Here we have not merely an illustration of three in one - as in the case of light, heat, and ultraviolet rays of the sunbeam, or the manifestation of H2O as liquid, ice, and steam - but an absolute triunity composed of three absolute triunities."
misschien ook interressant
http://www.jesusplusnothing.com/messiah/messiah.htm
http://www.jesusplusnothing.com/messiah ... 20of%20God
leven als christen.
de uitleg van Joh 1 over de LOGOS is wat er al in vroeger tijd van de MEMRA (ArameeS ) gezegd wordt in de Jewish encyclopedia.
MEMRA=LOGOS = in Yeshua vlees geworden !
http://www.jewishencyclopedia.com/view. ... 9&letter=M
serenity zegt;"
Mijn uitleg:
Gods Geest (geloof), het water (doop, bekering) en het bloed (afwassing/vergeving van zonden.
Om deze 3 dingen gaat het in het geloof, want je moet je bekeren van je zonden zodat je vergeving krijgt en dan zal Gods Geest je helpen
Waar die "Vader, Woord en Geest" dan ineens vandaan komt? "
Gods Geest is veel meer dan " Geloof " ---
Het is een Kracht!! Hij staat op Zichzelf als Goddelijk en komt van de YHWH en is toch een met de YHWH deze Spirit heeft grote kracht , staat boven tijd en materie.
een paar Bijbel teksten:
Spirit of God -Gods Geest - Heilige Geest
Job 33:4 The Spirit of God hath made me, and the breath of the Almighty hath given me life.
Isa 48:16 Come ye near unto me, hear ye this; I have not spoken in secret from the beginning; from the time that it was, there [am] I: and now the Lord GOD, and his Spirit, hath sent me.
Mic 3:8 But truly I am full of power by the spirit of the LORD, and of judgment, and of might, to declare unto Jacob his transgression, and to Israel his sin.
Zec 4:6 Then he answered and spake unto me, saying, This [is] the word of the LORD unto Zerubbabel, saying, Not by might, nor by power, but by my spirit, saith the LORD of hosts.
Eze 11:24 Afterwards the spirit took me up, and brought me in a vision by the Spirit of God into Chaldea, to them of the captivity. So the vision that I had seen went up from me.
Eph 4:30 And grieve not the holy Spirit of God, whereby ye are sealed unto the day of redemption.
We believe that there is One living and true God who eternally exists in three distinct persons: the Father, the Son and the Holy Spirit, equal in power nad glory
We believe in Jesus Christ, God's one and only Son, conceived by the Holy Spirit, both true God and true man.
AMEN