S-je schreef:Tijdens m'n 4e semester van m'n opleiding heb ik ook heel erg last van m'n rechterpols (muis) en schouders gehad. In dat semesters moest ik veel (computer)tekenen. Was echt zeer pijnlijk. Zeker als ik ook nog eens heel de avond op orkest viool moest spelen... sjonge...
Na dat semesters volgde de zomervakantie, dus kon ik goed uitrusten.
Tijdens m'n eerste stage (half jaar tekenen bij architectenburo) had ik er nog wel last van, maar wel minder dan toen het zo stresserig was voor school.
Het blijft een zwakke plek en ik moet nog wel oppassen met m'n houding, al valt het de laatste tijd erg mee.
Ik hoor ook vaak dat mensen met een ontwerp opleiding (architectuur of IO ofzo) last van RSI krijgen. Die zijn 'gewoon' om onder stress nog ontwerpen te maken. Met een computer kan dat funest zijn.
Ik heb er zelf een tijdje last van gehad toen ik tijdens een bepaald project op school op een gare werkplek moest werken.
Nu voel ik een enkele keer wat als ik een week heel intensief op de computer werk. Verder werk ik continu op de computer zonder problemen, gelukkig.
Bij sommige bedrijven waar ik kom gebruiken zo ook WorkSpace. Ik vind het wel een goed programma. Die mini pauzes zijn echt wel handig.
Alleen vervelend dat 'ie na 8 uur vind dat je helemaal niks meer mag doen. Het kost dan even moeite het programma zover te krijgen dat je gewoon verder wil