Getuigen is buigen..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 27 jun 2006 19:15

Raido schreef:
Over welk gedeelte van het verlossende werk van Jezus heb je geen zekerheid
Geen, alleen komt er geen papiertje uit de Hemel vallen waarop staat 'Raido, je zonden zijn vergeven' zeker weten doe je dus nooit, slechts uit geloof. En ik ken genoeg mensen die het wel 100% zeker weten, die het schijnbaar op een brief je hebben gekregen of een stemmetje hebben gehoord 'alzo zegt de Heere HEERE'... ik niet. (ik verwacht dat overigens ook niet van God).

Maar Jezus werd mens, niet de Vader, Jezus hing aan het kruis, niet de Vader, Jezus ging door de dood heen, niet de Vader, Jezus is onze voorspraak, niet de Vader...
Ik had het niet over de Vader maar over God en Jezus werd geen mens, God de Zoon (Het Woord) werd mens en die droeg de naam 'Jezus'. Jezus is later met ziel en lichaam opgenomen ;)

Ik snap gewoon niet hoe je dan geen "Jesus-freak" kan zijn... als ik het lees voelt het net of je net zo goed moslim had kunnen zijn.
Ik doelde op het Jezus-hier en Jezus-daar gedoe wat je soms hebt. Dat heb ik niet. Ik weet dat Jezus stief, ik geloof dat. Geleid door de Geest over de weg die Jezus kwam ik tot de Vader, en ik geloof dat Hij mijn zonden vergaf omdat dat Zijn belofte is..

Verlangen lijkt mij toch heel bijbels. Hoe ga je dan om met het verlangen naar omgang met God, het verlangen je Heer te dienen, het verlangen rein te leven, e.d.?
Die meeste verlangens die je nu noemt zijn die die verlangens wat het boedhisme bedoeld. Het maakt onderscheid in drie dingen: verlangen naar bestaan (was ik maar zoals ...) , verlangen naar niet bestaan (was maar niet zoals ik nu was..) en zintuigelijk verlangen (verlangen naar sensueel genot). Als je op die manier bijvoorbeeld verlangt naar seks en je krijgt dat niet dan lijd je daar onder. Het gaat dus om het focussen op bepaalde dingen met een hoge verlangensfactor waardoor als je het niet hebt, je lijd. Daarom is het dus beter om niet op die manier te verlangen.

Ook bang dat het tegen zal vallen en op lijden uit zal draaien?
Jij hebt toch ook dat je verlangt naar de Hemel en daardoor heel erg ziet dat het leven hier zo intens rot is? Ik wel, daarom focus ik niet extreem op de Hemel... dan lijd je minder van het leven hier op aarde :)

Ik heb geen Jezussyndroom blijkbaar, Jezus is ononbeerlijk voor mijn relatie met God net als de Vader en de Geest. Zonder Vader geen Zoon, zonder Zoon geen Geest, zonder Geest geen Vader en viceversa. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dit staat in Phl. 2: 8 En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de dood des kruises. 9 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, 10 opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, 11 en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!
Zie ook 1 Cor. 15 vanaf vers 24. Spreekt voor zichzelf wie we moeten aanbidden!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 27 jun 2006 19:16

foutje, sorry!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jun 2006 19:19

Wat wil je zeggen? Ik zeg dat ik geen Jezus-syndroom heb ik hype niet over Jezus, Jezus is een onderdeel van God, van JHWH. Hij heeft een grote plaats, in mijn leven als Navolger en als Middelaar..

Maar je brengt het alsof ik Odin aanbid.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 28 jun 2006 08:33

Raido schreef:Wat wil je zeggen? Ik zeg dat ik geen Jezus-syndroom heb ik hype niet over Jezus, Jezus is een onderdeel van God, van JHWH. Hij heeft een grote plaats, in mijn leven als Navolger en als Middelaar..

Maar je brengt het alsof ik Odin aanbid.

Je hoeft geen Jezus syndroom te hebben, maar zoals jij het zegt klinkt het alsof Jezus de tweede plaats heeft. Door het offer dat Jezus voor ons gebracht heeft, heeft Jezus nu alle macht in hemel en op aarde. Dat is nogal wat! Dat is de reden waarom Zijn navolgers Jezus-freaks zijn.
Ps. 18: 30 Want met U loop ik door een bende, en met mijn God spring ik over een muur.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 jun 2006 09:22

In mijn hele getuigenis staat nergens iets over Jezus, en toch lijkt mij duidelijk dat ik zonder Jezus niets ben. Moet ik Hem dan overal expliciet bij halen en dingen herhalen die iedereen al schrijft, geloofd en onderschrijfd die zichzelf christen noemt? Volgeling van Christus?

Als je volgeling bent, betekend dat nou eenmaal dat Jezus belangrijk voor je is. Daar hoef je geen Jesus-freak voor te zijn, ik ben een gelovige, een christen, een volgeling, Paulus was ook geen Jesus-freak, Jezus was voor hem de Weg naar God en daar was hij Hem dankbaar voor, net als ik.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 28 jun 2006 09:34

Raido schreef:In mijn hele getuigenis staat nergens iets over Jezus, en toch lijkt mij duidelijk dat ik zonder Jezus niets ben. Moet ik Hem dan overal expliciet bij halen en dingen herhalen die iedereen al schrijft, geloofd en onderschrijfd die zichzelf christen noemt? Volgeling van Christus?

Als je volgeling bent, betekend dat nou eenmaal dat Jezus belangrijk voor je is. Daar hoef je geen Jesus-freak voor te zijn, ik ben een gelovige, een christen, een volgeling, Paulus was ook geen Jesus-freak, Jezus was voor hem de Weg naar God en daar was hij Hem dankbaar voor, net als ik.

Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over!
Ps. 18: 30 Want met U loop ik door een bende, en met mijn God spring ik over een muur.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 jun 2006 09:40

Juist, van God :)

Terug naar “Archief”