Het grote Koor-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 05 apr 2006 21:34

Dreamster..

ik dacht dat jullie op 22 april ook iets hadden? Ik had al half en half afgesproken met een vriendin.
Oja.. wij hebben 13 april uitvoering in Barneveld. Is óók geweldig! :mrgreen:
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 06 apr 2006 08:55

Hoi

Wij hebben Vrijdag avond een uitvoering en een live-cd opnam met ons koor in de augustijnenkerk in Dordt. Gister de generale gehad! Kheb er wel heel veel zin in.

enne volgende week woensdag weer ene uitvoering en ergens achter in april ook nog een x-tje, we krijgen het nog druk!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 06 apr 2006 18:27

bloob schreef:Dreamster..

ik dacht dat jullie op 22 april ook iets hadden? Ik had al half en half afgesproken met een vriendin.
Oja.. wij hebben 13 april uitvoering in Barneveld. Is óók geweldig! :mrgreen:

Oh, maar dan kom je op 22 april naar Apeldoorn, oranjeconcert! :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 apr 2006 14:12

Ik houd niet zo van koren, maar als ik dan naar koren luister het liefst naar een koor zoals het Holland Boys Choir... :-)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2006 14:15

kurtyo schreef:Ik houd niet zo van koren, maar als ik dan naar koren luister het liefst naar een koor zoals het Holland Boys Choir... :-)
Bendictine Monks of St'Pauls en The Mormon Tabernacle Choir zijn ook vet :)

*en hardkoor natuurlijk* 8)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 07 apr 2006 14:16

kurtyo schreef:Ik houd niet zo van koren, maar als ik dan naar koren luister het liefst naar een koor zoals het Holland Boys Choir... :-)

Dat gekweel van een stelletje minderjarige castrates?

Ik had je hoger ingeschat, kurtyo.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 apr 2006 14:18

Ach, ik houd gewoon niet zo van koren. Bovendien vind ik het inderdaad mooi. Als ik naar klassiek luister, dan het liefs instrumentaal. Verder is het HBC een professioneel koor - en dat zegt niet alles inderdaad, maar in dit geval vind ik je toch iets te geringschattend reageren over een koor met zoveel kwaliteit.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 apr 2006 14:27

ik ben groot fan van: urker visserskoor Cresendo! :lol: ( www.urkervisserskoor.nl )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 07 apr 2006 14:29

kurtyo schreef:Ach, ik houd gewoon niet zo van koren. Bovendien vind ik het inderdaad mooi. Als ik naar klassiek luister, dan het liefs instrumentaal. Verder is het HBC een professioneel koor - en dat zegt niet alles inderdaad, maar in dit geval vind ik je toch iets te geringschattend reageren over een koor met zoveel kwaliteit.

Om eerlijk te zijn mag ook ik graag luisteren naar de knaapjes uit Elburg. Het koor heeft zich in de afgelopen tien jaar duidelijk ontwikkeld en het kan zich aardig meten met soortgelijke koren uit bijv. Engeland.

Mijn opmerking was dan ook een weinigje doorspekt van sarcasme, omdat ik bij jou toch wel wat andere genres in m'n hoofd heb... :wink:

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 apr 2006 14:33

Als ik al koren beluister, moet het wel een goed koor zijn (maar het is bij mij met de meeste muziek zo dat het 'goed' moet zijn :roll: behalve als ik me wil ontspannen met laag-niveau-muziek)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 07 apr 2006 14:35

Het Urker jongemannenkoor Soli Deo Gloria is ook goed. En dat meen ik. Die jongens hebben stémmen...

Ik bedoel, dat ik over het algemeen geen liefhebber ben van koormuziek, betekent niet dat ik doof ben voor kwaliteit... 8)

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 apr 2006 14:36

:wink:
Casae Sentum Quoque Habent

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 apr 2006 14:42

Othello schreef:
kurtyo schreef:Ach, ik houd gewoon niet zo van koren. Bovendien vind ik het inderdaad mooi. Als ik naar klassiek luister, dan het liefs instrumentaal. Verder is het HBC een professioneel koor - en dat zegt niet alles inderdaad, maar in dit geval vind ik je toch iets te geringschattend reageren over een koor met zoveel kwaliteit.

Om eerlijk te zijn mag ook ik graag luisteren naar de knaapjes uit Elburg. Het koor heeft zich in de afgelopen tien jaar duidelijk ontwikkeld en het kan zich aardig meten met soortgelijke koren uit bijv. Engeland.

Mijn opmerking was dan ook een weinigje doorspekt van sarcasme, omdat ik bij jou toch wel wat andere genres in m'n hoofd heb... :wink:

Ik ben muzikaal breed onderlegd. ;)

thoissoldier
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Mannenkoor

Berichtdoor thoissoldier » 09 apr 2006 00:03

Heej,

ik zing bij mannenkoor DAVID uit LISSE.
de dirigent is Frans Cornet die ook bij 3 andere koren dirigeert in deze streek.
ik zong eerst in de Bariton partij (1e bas) daarna ben ik naar de bassen gegaan en ik zing nu bij de 1e tenoren.
ik ben dus zegmaar multi inzetbaar.

wij zingen veel stukken die door frans zelf geschreven zijn en over't algemeen nederlandse stukken.

doeiii

BarVoda
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Vroeger heette ik BarVoda

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 apr 2006 01:04

Hé, BarVoda, als dat niet de zoon van is... welkom :)

@ Kurt: Holland Boys Choir, mwaaaaah... als je klassiek en koor luistert, heb ik wel een paar betere namen voor je. Voor echte kwaliteit 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”