Kheb hier gelukkig geen last van. Lijkt me wel vet vervelend als je dat steeds hebt. Ik denk dat je sowieso sneller bloost als je onzeker bent, en onzekerheid is iets wat in je karakter zit. Maar dat betekent niet dat je er niet (gedeeltelijk) overheen kan komen!!! Vroeger toen ik een nog kleiner meisjes was (

), was ik vreselijk onzeker, durfde ook nooit wat te zeggen. Op een gegeven moment was ik het gewoon zat en ben er wat aan gaan doen. Bidden helpt natuurlijk altijd!! Ik denk dat satan het hartstikke leuk vind als jij je onzeker of naar ofzo voelt. Dus ik denk dat als je bid het wel een heel stuk kan helpen toch? Daarbij moet je, zoals al eerder gezegd is, het niet gaan proberen te negeren want dan word het juist erger. Dat merk je met heel veel dingen. Ik heb ook een keer van een onderzoek gehoord dat ze mensen verboden om aan ijsbeertjes te denken. Achteraf bleek dat wat ze ook dachten er iedere keer een ijsbeer voorbij kwam huppelen. Ik denk dus dat als jij steeds tegen jezelf zegt; niet blozen niet blozen niet blozen, dat je juist veel erger gaat blozen. Bijv. ook als je tegen jezelf gaat zeggen; niet denken dat ik niet moet blozen ofzo. Dan denk je het juist. Klinkt een beetje vaagjes. Ik denk dat je het beste gewoon voor jezelf kan erkennen; Oké ik bloos nu, maar het is niet erg! Ik ben geen minder persoon omdat ik bloos. Ik ben niet ineens lelijk omdat ik bloos. Ik ben gewoon iemand die snel bloost en dan hoort bij mij! Dat maakt me net weer even anders dan anderen en dat maakt me leuk!
Ik merk bij mezelf ook vaak met verschillende dingen dat ik mezelf een veel te belangrijke plaats geef in het leven van anderen. Als ik bijvoorbeeld van mening ben dat ik een vreselijke bad-hairday heb 's morgens vroeg en ik moet er de hele dag mee rondlopen dan voel ik me de hele dag verschrikkelijk onzeker en heb ik het idee dat iedereen het ziet en iedereen naar me zit te staren. Terwijl als bijvoorbeeld een vriendin van mij die ook vrij onzeker is een keer verontschuldigend tegen mij zegt dat dr haar voor geen meter zit, valt het me dan pas op! Meestal zien de mensen die kleine details nieteens!