Blozen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 mar 2006 18:40

ik wordt zo 23 maar ik bloos nog net zo snel en hard dan toen ik 13, 26 of 18 was!!

PPM slikt verjongingspillen van 13 naar 26 en terug naar 18?? :lol:

ik heb er ook last van, maar weet je wat soms wel eens helpt. als je nu bv bezig bent met vegen denk dan aan het vegen terwijl je praat en niet dat je praat tegen iemand. het schijnt dat het dan niet zo snel gaat.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mar 2006 18:43

johannes1 schreef:
ik wordt zo 23 maar ik bloos nog net zo snel en hard dan toen ik 13, 26 of 18 was!!

PPM slikt verjongingspillen van 13 naar 26 en terug naar 18?? :lol:

snorry joh1!!!

Ze zeiden ook is tegen mij, heel diep zuchten, dan moet het bloed naar de longen!!!

dat werkt ook niet meer :cry: :oops: :oops: :oops:

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 20 mar 2006 22:34

het is om te :oops: dit onderwerp :mrgreen:

effe serieus het is lastig het komt juist als je een leuk gesprek hebt zonder een bijbedoeling en dan breekt spontaniteit! :oops:

maar geen getreur probeer je zelf te zijn! ehm en als je het echt niet meer weet! bid dan of je erover heen mag komen of er mee mag leren leven!

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 21 mar 2006 21:49

paprikameisje2 schreef:ik denk dat het te maken heeft met je als persoon!!! onzekerheid ed.

Precies das de wortel! Eigenlijk weet ik precies hoe het komt bij mij (ik heb er al hele bespiegelingen aan gewijd :D ) maar ja t probleem is niet hoe kom je ertoe maar hoe kom je eraf? tsja dan moet de wortel aangepakt worden, maar hoe?
en waarom hebben alleen sommige onzekere mensen het en niet alle??
:?: :?: :?:

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 22 mar 2006 10:45

Tip: Als je ineens erg rood wordt, kun je het beste iets van 'hè, ik word er helemaal rood van' ofzo zeggen. Dan hoef je sowieso al niet meer van anderen te horen dat je rood wordt, en het is ook niet meer iets om flauw over te doen. En dan is het ook heel niet erg (meer).

Moet je btw pas doen als je echt zon enorme roodheid voelt omhoog stijgen, niet bij 't eerste blosje... :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2006 13:48

ik zeg dat ook altijd: de vlammen slaan me ff uit!!!

maar jah.. in een proffesioneel gesprek kan je dat niet zeggen... dat vind ik nog wel moeilijk!!!

maar jah.. k denk dat er een keer een tijd gaat komen dat ik er geen last meer van heb...

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 mar 2006 17:18

Charlotte schreef:
paprikameisje2 schreef:ik denk dat het te maken heeft met je als persoon!!! onzekerheid ed.

Precies das de wortel! Eigenlijk weet ik precies hoe het komt bij mij (ik heb er al hele bespiegelingen aan gewijd :D ) maar ja t probleem is niet hoe kom je ertoe maar hoe kom je eraf? tsja dan moet de wortel aangepakt worden, maar hoe?
en waarom hebben alleen sommige onzekere mensen het en niet alle??
:?: :?: :?:

niet alle mensen zijn gelijk charlotte! ook al kunnen veeel mensen onzeker zijn kunnen velen daarvan mischien voorkomen te blozen!
toch ben jij niet minder!

sterker nog in denk dat iedereen wel last heeft van blozen! bij een flater of een verkeerde opmerking of als er iets verrassends gebeurt!
dat punt dus dat je gaat blozen ligt bij jou en andere dus wat eerder voor het grijpen! dus een struikelblok! :wink:

zelf overkomt het me ook vaak als ik iets zeg maar het komt niet over!
dan denk ik zelf maar vaak gewoon doorgaan en niet alteveel piekeren! leg het nog eens uit!

mischien kun je ook nagaan op welk moment het gebeurt, is dat vaak het zelfde ! kun je daar dan iets aan doen :?: :arrow: :idea:

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 22 mar 2006 17:30

paprikameisje2 schreef:maar jah.. k denk dat er een keer een tijd gaat komen dat ik er geen last meer van heb...

mjah.... dat hoop ik ook! of ik het denk.....? ik hoop het iig heel hard!

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 22 mar 2006 17:37

Mondriaan schreef:mischien kun je ook nagaan op welk moment het gebeurt, is dat vaak het zelfde ! kun je daar dan iets aan doen :?: :arrow: :idea:

ja das vaak wel t zelfde en das ook wel logisch natuurlijk.
ik vermijd die momenten gewoon zoveel mogelijk maar dat kan niet altijd.
Weet je ik heb eigenlijk bedacht dat het zo'n ramp nog niet is. Stotteren bijvoorbeeld lijkt me veel erger. Ik ben blij dat ik daar geen last van heb!
Alleen soms als ik graag wat wil vragen of zeggen en het niet durf uit angst rood te worden is het wel balen.....
Maar goed trouwens dat ik jullie allemaal niet zie want anders..... :oops: :oops: :oops: :D :D

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 mar 2006 17:44

Charlotte schreef:
Mondriaan schreef:mischien kun je ook nagaan op welk moment het gebeurt, is dat vaak het zelfde ! kun je daar dan iets aan doen :?: :arrow: :idea:

ja das vaak wel t zelfde en das ook wel logisch natuurlijk.
ik vermijd die momenten gewoon zoveel mogelijk maar dat kan niet altijd.
Weet je ik heb eigenlijk bedacht dat het zo'n ramp nog niet is. Stotteren bijvoorbeeld lijkt me veel erger. Ik ben blij dat ik daar geen last van heb!
Alleen soms als ik graag wat wil vragen of zeggen en het niet durf uit angst rood te worden is het wel balen.....
Maar goed trouwens dat ik jullie allemaal niet zie want anders..... :oops: :oops: :oops: :D :D

hihi we gaan geen grapjes maken hier!

juist door stotteren kan ik blozen :mrgreen: als ik niet uit mijn woorden kom of ik moet errug boos zijn dan niet!
mede door dat dat 1 onderdeel is waar ik mee om moet leren gaan en de training die ik heb gehad is het blozen ook minder! d:)b

maar het is wel zo door dat je leert kijken dat er mensen zijn met ergere zaken als je zelf dat je beter kan leren omgaan met je eigen

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 22 mar 2006 18:25

Blozen...tja..... Nonno bloost niet snel
Maar bij leuke Tjechen wel.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 24 mar 2006 23:34

:D :lol: :lol:
dat is misschien de enige keer dat blozen een functie heeft??

Mathester
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mathester » 25 mar 2006 17:07

Kheb hier gelukkig geen last van. Lijkt me wel vet vervelend als je dat steeds hebt. Ik denk dat je sowieso sneller bloost als je onzeker bent, en onzekerheid is iets wat in je karakter zit. Maar dat betekent niet dat je er niet (gedeeltelijk) overheen kan komen!!! Vroeger toen ik een nog kleiner meisjes was ( :mrgreen: ), was ik vreselijk onzeker, durfde ook nooit wat te zeggen. Op een gegeven moment was ik het gewoon zat en ben er wat aan gaan doen. Bidden helpt natuurlijk altijd!! Ik denk dat satan het hartstikke leuk vind als jij je onzeker of naar ofzo voelt. Dus ik denk dat als je bid het wel een heel stuk kan helpen toch? Daarbij moet je, zoals al eerder gezegd is, het niet gaan proberen te negeren want dan word het juist erger. Dat merk je met heel veel dingen. Ik heb ook een keer van een onderzoek gehoord dat ze mensen verboden om aan ijsbeertjes te denken. Achteraf bleek dat wat ze ook dachten er iedere keer een ijsbeer voorbij kwam huppelen. Ik denk dus dat als jij steeds tegen jezelf zegt; niet blozen niet blozen niet blozen, dat je juist veel erger gaat blozen. Bijv. ook als je tegen jezelf gaat zeggen; niet denken dat ik niet moet blozen ofzo. Dan denk je het juist. Klinkt een beetje vaagjes. Ik denk dat je het beste gewoon voor jezelf kan erkennen; Oké ik bloos nu, maar het is niet erg! Ik ben geen minder persoon omdat ik bloos. Ik ben niet ineens lelijk omdat ik bloos. Ik ben gewoon iemand die snel bloost en dan hoort bij mij! Dat maakt me net weer even anders dan anderen en dat maakt me leuk!

Ik merk bij mezelf ook vaak met verschillende dingen dat ik mezelf een veel te belangrijke plaats geef in het leven van anderen. Als ik bijvoorbeeld van mening ben dat ik een vreselijke bad-hairday heb 's morgens vroeg en ik moet er de hele dag mee rondlopen dan voel ik me de hele dag verschrikkelijk onzeker en heb ik het idee dat iedereen het ziet en iedereen naar me zit te staren. Terwijl als bijvoorbeeld een vriendin van mij die ook vrij onzeker is een keer verontschuldigend tegen mij zegt dat dr haar voor geen meter zit, valt het me dan pas op! Meestal zien de mensen die kleine details nieteens!
My guilt consumes
Lost the will in me
Wasting away before you
Hold me closer please

marc05
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marc05 » 26 mar 2006 11:02

Blijf maar blozen hoor, wees er blij om en trots op! Ik vind het altijd leuk en een teken dat ik niet met een robot praat maar een mens die diepere gevoelens heeft dan veel andere mensen. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Wees er blij mee, want je associeert blozen nu ook met een vervelend gevoel (ook omdat er een taboe over is) en juist dat gevoel hoeft er niet te zijn!

Marc

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 28 mar 2006 16:27

marc05 schreef:Ik vind het altijd leuk en een teken dat ik niet met een robot praat maar een mens die diepere gevoelens heeft dan veel andere mensen. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Waarom zouden blozende mensen diepere gevoelens hebben dan andere mensen? Ik zou juist eerder denken dat ze ongezondere gevoelens hebben!

Terug naar “Archief”