Stukjes op bruiloft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2006 10:51

Vind ze dat wel leuk dan?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2006 10:54

ze is al gewaarschuwd en zelf heeft ze er bij mijn anere zussne en broer er zelf hard aan mee gedaan, dus ja... ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 mar 2006 11:25

Bijzonder respectloos lijkt mij. Ze wordt er nog even lekker tussen genomen? Waarom dan? Wat is dan zo belangrijk om nog even wat vuiligheid van vroeger te spuien? Waarom moet dat zonodig de publiciteit halen? Ben je bang dat het bruidspaar elkaar niet goed genoeg kent? Of is het meer van: nu kunnen we dit lekker roepen, want ze zijn toch al getrouwd?
Ik weet in ieder geval wel een ding: bij mij niets van dat soort fratsen, en de eerste die het durft te flikken, die krijgt van mij de volle lading! (ben al druk bezig met verzamelen van bijzonder pijnlijke momenten uit het leven van de gasten, die ik dan, zonder hinder van enig fatsoen eruit gooi. Heb al een leuk stukje over de trieste echtscheiding van iemand op de plank liggen :mrgreen: )
Dat heb ik dus nooit begrepen. Kijk, dat je een speech houdt of een ontroerend gedicht wil voordragen, daar kan ik dan nog inkomen. Maar al die andere fratsen, is dat ter leering ende vermaeck zijnde van de gasten zelf? En vraag je zoiets dan ook niet van tevoren aan het bruidspaar, of wordt het gewoon uitgevoerd, omdat jullie het leuk vinden? En bij stukjes(gruwelijk woord, de traumas van bijbelclubgeknutsel komen weer naar boven), waar ligt de grens? Wat jij leuk vind uit iemands verleden, zou best eens pijnlijk kunnen zijn. Zomaar wat vragen hoor, maar je ziet, ik vind het iets dat ik nog nooit heb kunnen begrijpen. ?:|
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2006 11:44

Nah Katlheen, het kan best leuk zijn hoor, zo'n toneelstukje. Als je iemand maar niet te erg in de zeik zet.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2006 11:49

respectloos?

je kan ook iemand er tussen nemen terwijl je respect hebt voor die persoon.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 17 mar 2006 12:10

De feestavond van mijn bruiloft was 1 aaneenschakeling van stukjes. Ik heb me rot gelachen!

Maar ik kan me voorstellen dat gedichten van grootmoeders enzo uitermate saai kunnen zijn.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 mar 2006 12:19

Ja, maar waarom wil je iemand er dan even tussen nemen op zijn/haar bruiloft? Waarom juist dan? Groter publiek? Kom je dan weg met je "stukje"....?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 mar 2006 12:56

Stukjes kunnen echt wel toevoegen hoor! Toen onze vriendin trouwde in november hebben een vriendin en ik zelf een stukje in elkaar gezet: een foto-powerpoint-presentatie. Met foto's van onze vriendschap die al jarenlang duurt. En bij elke foto een opmerking, verhaaltje of vraag voor het bruidspaar of publiek. We hoorden van de familie van de bruidegom dat zij het erg leuk hadden gevonden, omdat ze zo de bruid nog niet kenden. En er was veel aandacht, dus blijkbaar hadden we het goed gedaan. :wink:

Ik vind niet dat je iemand er tussen moet nemen, expres. Alsof dat leuk is op een bruiloft. Maar je kunt wel plagerige dingen doen, als je weet dat het bruidspaar er tegen kan. Vuiligheid rondstrooien op een bruiloft lijkt me niet de bedoeling, dat is echt gemeen en respectloos. Als je iemand goed kent, kun je ook inschatten wat je wel en niet kunt vertellen. En houd ook altijd in de gaten wat jezelf zou willen horen als jij de bruid of bruidegom was.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2006 13:41

Katlheen schreef:Ja, maar waarom wil je iemand er dan even tussen nemen op zijn/haar bruiloft? Waarom juist dan? Groter publiek? Kom je dan weg met je "stukje"....?

ze doet het zelf dus ook!!!

Ik vind het dus niet leuk, ik hoor links en rechts al wel genoeg wat de plannen zijn. Leuk is dus anders, ik wil het eigenlijk niet, maar jah... maak ze dat maar eens wijs

en ontroerende stukjes horen tussen vier muren,dat hoeft niet de hele ganse gemeente te zien!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2006 14:45

mystery schreef:Stukjes kunnen echt wel toevoegen hoor! Toen onze vriendin trouwde in november hebben een vriendin en ik zelf een stukje in elkaar gezet: een foto-powerpoint-presentatie. Met foto's van onze vriendschap die al jarenlang duurt. En bij elke foto een opmerking, verhaaltje of vraag voor het bruidspaar of publiek. We hoorden van de familie van de bruidegom dat zij het erg leuk hadden gevonden, omdat ze zo de bruid nog niet kenden. En er was veel aandacht, dus blijkbaar hadden we het goed gedaan. :wink:

Inderdaad, dat soort dingen kunnen ook best leuk zijn en dat gaat ook echt ergens over. Maar vaak is het ook zo dat men maar iets verzint omdat er toch een stukje gedaan zal moeten worden en dan wordt het een trieste opeenhoping van clichematige flauwe grapjes die je niet op je bruiloft wil hebben.

Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee van Kathleen om je van tevoren te wapenen tegen dat soort dingen door precies hetzelfde soort stukjes voor te bereiden. :)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 mar 2006 14:47

Aragorn schreef:
mystery schreef:Stukjes kunnen echt wel toevoegen hoor! Toen onze vriendin trouwde in november hebben een vriendin en ik zelf een stukje in elkaar gezet: een foto-powerpoint-presentatie. Met foto's van onze vriendschap die al jarenlang duurt. En bij elke foto een opmerking, verhaaltje of vraag voor het bruidspaar of publiek. We hoorden van de familie van de bruidegom dat zij het erg leuk hadden gevonden, omdat ze zo de bruid nog niet kenden. En er was veel aandacht, dus blijkbaar hadden we het goed gedaan. :wink:

Inderdaad, dat soort dingen kunnen ook best leuk zijn en dat gaat ook echt ergens over. Maar vaak is het ook zo dat men maar iets verzint omdat er toch een stukje gedaan zal moeten worden en dan wordt het een trieste opeenhoping van clichematige flauwe grapjes die je niet op je bruiloft wil hebben.

Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee van Kathleen om je van tevoren te wapenen tegen dat soort dingen door precies hetzelfde soort stukjes voor te bereiden. :)

Dan moet je tegen de ceremoniemeester(es) zeggen dat je geen clichématige stukjes op je bruiloft wilt, maar stukjes die echt iets vertellen.
Ik zou niet te bang zijn hoor, volgens mij loopt het echt wel los. Of maak ik dan te weinig rare dingen op bruiloften mee :wink: ?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2006 15:49

Het ligt er natuurlijk wel aan bij wie je het doet.
Het stel waar ik zo een bruiloft van heb, zijn heel lief en rustig enzo, daar zal het best wat gematigder zijn.

maar ik trek ook gewoon in het dagelijks leven tegen iedereen mn scheur open, dus zullen ze dat op mijn bruiloft ook echt wel doen, en als ik dr dan niet tegen kan??
Dan is het mn eigen stomme schuld, moet ik mn klep maar eens houden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 17 mar 2006 16:43

Katlheen schreef:Ja, maar waarom wil je iemand er dan even tussen nemen op zijn/haar bruiloft? Waarom juist dan? Groter publiek? Kom je dan weg met je "stukje"....?
Misschien omdat ik het ook bij hen deed toen zij gingen trouwen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2006 10:33

Gisteren een bruiloft gehad met maar 1 stukje. En de was echt gaaf :D
En precies de bruidegom ten voeten uit.
Maar verder niks.
En ik moet eerlijk zeggen: voor de gasten is er niks aan. Je zit een beetje aan hetzelfde tafeltje, dezelfde mensen...

Gelukkig waren er ongelooflijk veel mensen die ik kende en ik al superlang niet had gesproken, dan is het gaaf, maar als je niemand kent...bleeeeh, dan zijn stukjes heerlijk tussendoor!
Wel hadden ze muzikanten, een met viool en een met accordeon. En dat was suuupervet, die gingen langs alle tafeltjes. Echt een mooi compromis!

Maar als je zelfs geen muzikanten hebt zijn stukjes echt gaaf voor de gasten iig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 20 mar 2006 19:08

een goed gemaakt stukje maakt de avond compleet. In Staphorst is er niet vaak muziek op een bruiloft en dan moet je het wel van de stukjes hebben. Die zijn meestal ook van een goede kwaliteit... Iedereen kan er om lachen!

Terug naar “Archief”