demonen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 mar 2006 11:31

Lalage schreef:Zelfbevrediging kan wel door een demon veroorzaakt worden. Hoeft niet, kan wel. Zoek 's iemand op die er meer verstand van heeft, zou ik zeggen. Of lees het boek van Derek Prince over dit onderwerp.
Ik zie dat eigenlijk als iets puur natuurlijks, veroorzaakt door bepaalde hormonen.. dat komt voor uit je ik, het is hooguit een 'demoon' die jou 'influisterd' dat het allemaal maar normaal, gewoon en niet zondig is.

*ietwat krom omschreven* ik bedoelde, dat het niet de demoon is die je tot de handeling dwingt, maar jou laat relatieveren, de zin hebben in bevrediging wordt door je menselijkheid veroorzaakt niet door Satan.
Laatst gewijzigd door Raido op 20 mar 2006 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2006 11:49

Raido schreef:
Lalage schreef:Zelfbevrediging kan wel door een demon veroorzaakt worden. Hoeft niet, kan wel. Zoek 's iemand op die er meer verstand van heeft, zou ik zeggen. Of lees het boek van Derek Prince over dit onderwerp.
Ik zie dat eigenlijk als iets puur natuurlijks, veroorzaakt door bepaalde hormonen.. dat komt voor uit je ik, het is hooguit een 'demoon' die jou 'influisterd' dat het allemaal maar normaal, gewoon en niet zondig is.

Maar dat een demoon je bevredigd.. mwah nee

Huh? Ik bedoel inderdaad dat een demon je tot die handeling dwingt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 mar 2006 11:54

Hm wat knullig omschreven van mij, heb het gedit

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 23 mar 2006 21:23

Verstuurd Satan dan die demonen of is hij het telkens die jou tot zonde dwingt?
Afbeelding

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 24 mar 2006 23:36

Annemieke86 schreef:Verstuurd Satan dan die demonen of is hij het telkens die jou tot zonde dwingt?

Satan speelt in op onze zwakheden. Ook hij weet meer van ons dan wijzelf. hij weet precies wat onze valkuilen zijn en zal op die gebieden ons bij God vandaan proberen te halen. Daarom kunnen we niet zonder God. De Heilige Geest houdt ons de spiegel voor (hetzij door middel van andere mensen). En die spiegel voelt niet altijd even prettig.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 27 mar 2006 13:41

Iemand het boek gelezen van Rebecca Brown: "He came to set the captives free"?
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 mar 2006 13:44

Annemieke86 schreef:Verstuurd Satan dan die demonen of is hij het telkens die jou tot zonde dwingt?
Satan dwingt niemand tot zonden, dat doe je altijd zelf. Hij stuurt zijn engelen om jou een zogenaamd worstje voor te houden, en jij zult vast wel eens happen.

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 27 mar 2006 15:05

zijn de demonen ook vervallen engelen dan?
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 mar 2006 15:12

JJM schreef:zijn de demonen ook vervallen engelen dan?
Helemaal juist. Satan was een hogere engel en naam een aantal (duizenden) engelen mee tijdens zijn revolutie.

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 27 mar 2006 15:37

Harriette schreef:Iemand het boek gelezen van Rebecca Brown: "He came to set the captives free"?

Ja, ik! Wat vond je ervan? Het is alweer een jaar of drie geleden, maar vond het behoorlijk heftig. Is dit boek ook in het Nederlands vertaald?
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 27 mar 2006 17:52

Kiwi schreef:
Harriette schreef:Iemand het boek gelezen van Rebecca Brown: "He came to set the captives free"?

Ja, ik! Wat vond je ervan? Het is alweer een jaar of drie geleden, maar vond het behoorlijk heftig. Is dit boek ook in het Nederlands vertaald?

Vond het het een heftig boek ja, maar heeft veel duidelijkheid gegeven over de geestelijke strijd, en demonen aan het werk.
Nee helaas is het boek niet in het nederlands vertaald.

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 27 mar 2006 18:17

jullie moeten eens een paar boeken van randy alcorn lezen, (ze zijn in het nederlands) dat zijn hele mooie romans. en ze zijn erg leerzaam.
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 27 mar 2006 18:44

Harriette schreef:
Kiwi schreef:

Vond het het een heftig boek ja, maar heeft veel duidelijkheid gegeven over de geestelijke strijd, en demonen aan het werk.

Mja, of het me nu echt inzicht gegeven heeft... veel van haar claims vind ik ronduit bizar en ook absoluut niet toetsbaar. Ik had af en toe het idee dat ik Frank Peretti aan het lezen was.
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 27 mar 2006 19:09

Kiwi schreef:
Harriette schreef:
Kiwi schreef:

Mja, of het me nu echt inzicht gegeven heeft... veel van haar claims vind ik ronduit bizar en ook absoluut niet toetsbaar. Ik had af en toe het idee dat ik Frank Peretti aan het lezen was.

De teksten díe ze aanhaalt vind ik niet uit z'n verband gerukt ofzo.
Het echte in dit boek vind ik dat het uit ervaring is. Juist omdat er geen kennis of herkenning is van hoe satan werkt, en hoe demonen ingang krijgen en zich manifesteren, hebben ze ook vat op ons.
Daar komt ook bij dat zij in het 2e deel "prepare for war" dingen die ze in het 1e deel schreef, corrigeerd, als zijnde te licht opgevat en er dus in de praktijk de mist mee inging, en er dan nog dieper op ingaat.

Ik heb er in ieder geval wel meer inzicht door gekregen.

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 27 mar 2006 21:09

Harriette schreef:
Kiwi schreef:
Harriette schreef:
Kiwi schreef:

De teksten díe ze aanhaalt vind ik niet uit z'n verband gerukt ofzo.
Het echte in dit boek vind ik dat het uit ervaring is. Juist omdat er geen kennis of herkenning is van hoe satan werkt, en hoe demonen ingang krijgen en zich manifesteren, hebben ze ook vat op ons.
Daar komt ook bij dat zij in het 2e deel "prepare for war" dingen die ze in het 1e deel schreef, corrigeerd, als zijnde te licht opgevat en er dus in de praktijk de mist mee inging, en er dan nog dieper op ingaat.

Ik heb er in ieder geval wel meer inzicht door gekregen.

Maar in hoeverre zijn die ervaringen objectief? Ik heb het boek zelf niet en het is nogmaals drie jaar geleden dat ik het gelezen heb. Maar ik ben om m'n geheugen op te frissen eens gaan 'googelen' n.a.v dat bericht en toen ik deze site zag, schrok ik toch wel een beetje.

Terug naar “Archief”