Wat is jouw taak in Gods koninkrijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 14:36

is iemand er ook van overtuigt dat hij /zij een extra gave van God heeft gekregen? dan denk bjivoorbeeld aan het rijtje herder, leraar, pastoraat, jongerenwerk, evangelisatie, psychiatrische patienten, daklozen, gemeenteopbouw , muziek in de gemeente etc.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 22 mar 2003 19:24

Hoe zit het dan met mij???

Vroeger heb ik kinderevangelisatie gedaan, deed ik mee met folderverspreiding. K heb een paar keer asielzoekeravonden bezocht!!! niemand keek naar me om daar (k leek zelf wel een asielzoekster)!!!

Hoe zit dat? Heeft God hier ook een bedoeling mee of ligt het echt aan me zelf?

Soms weet ik echt niet meer of ik het wel goed doe in de ogen van God.

Afz.
Anna

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 19:42

vond je het leuk om te doen, anna?????

Meestal zijn de gaven die God je heeft gegeven ook de dingen in het levne die je leuk vindt en die je goed afgaan.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 22 mar 2003 19:48

In het begin wel, maar toen ik overgplaatst werd niet meer.....

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 mar 2003 20:04

Tja, God heeft met ons allemaal een speciale bedoeling, we hebben allemaal een persoonlijke taak, dat geloof ik wel.

Maar ik weet het niet. Ik snap vaak niet wat ik hier op aarde doe, en ik weet ook niet echt wat God nou met mij voor heeft. Klinkt misschien raar, maar ja, ik voel me vaak gewoon erg verloren, en dan moet ik wel heel hard zoeken naar het doel waarvoor God me op aarde gezet heeft.

Ik vind mezelf altijd zo egoistisch, ik probeer wel altijd naar anderen te luisteren, en ze te helpen, maar ja, ik weet niet echt waar mn talenten liggen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 20:07

misschien moet je dan stil zijn en wachten tot God het antwoord geeft?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 mar 2003 20:11

tja, ik ben niet zo heel geduldig :?

Maar hoe geeft Hij antwoord?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 20:34

spreek heer, want u knecht hoort.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Wat is jouw taak in Gods koninkrijk?

Berichtdoor Maranatha » 23 mar 2003 00:07

TheKeimpe schreef:Wat is jouw taak in Gods koninkrijk?

1 Petrus 2:15 Want zo is het de wil van God, dat gij door goed te doen de mond snoert aan de onwetendheid van de onverstandige mensen,

Mijn taak is te doen naar de wil van God. Hierboven vindt je, die wil. Door goed te doen. Hoe kun je weten wat goed doen inhoudt. Simpel door te luistern en te zitten aan de voeten van Yeshua, zijn lessen aannemen en die te praktiseren.

Al die verschillende taken, die ik hierboven heb gelezen, ja dat is goed, maar Yeshua wees de druk bezig zijnde Martha terecht, maar prees Maria die luisterde, naar Zijn woorden.

Zoek eerst het koninkrijk, leer te verstaan het verschil tussen goed en kwaad, want dat maakt je sterk. Het geeft ook veel meer voldoening en rust dan al dat zwoegen. Want het zwoegen is gegeven aan de volkeren om hen af te matten. Maar de heiligen moeten zich op God richten.
Dit is ons doel en waar wij naar streven, De karakter eigenschappen te ontplooien, die Yeshua ook had.

Mattheus 6:33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 23 mar 2003 00:33

Met wat anna zegt, daar had ik het ook een tijdlang wel moeilijk mee... wat wil God nou dat ik doe? Paar keer voor gebeden... niet echt heel hard ofzo, maar gek genoeg heb ik wel het idee dat God antwoordt...

Ik ben erachter gekomen dat ik goed ben in artikelen schrijven, en zit nu te denken hoe ik die gave kan gebruiken in Gods koninkrijk. Misschien schrijven voor een Christelijk blad, of moet het juist in een niet-christelijk medium zijn? Ik hoop dat er iets op mijn pad komt waarin ik mijn gave kwijt kan. Voorlopig probeer ik mijn kennis op te bouwen (over de bijbel voornamelijk, waarvoor dank aan de verschillende mensen hier), zolang ik verder nog niks concreets heb om te doen. Ik hoop dat ik, door hier mijn zegje te doen, jullie (of jou, als lezer) ook van wat kennis kan voorzien. Daar zou ik me erg door gevleid voelen... *hihi*
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joris

Berichtdoor joris » 23 mar 2003 13:13

edge kijk eens op www.agape.nl onder vacatures

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 23 mar 2003 18:29

Denk dat je gewoon je leventje moet leiden en dan wordt je vanzelf wel duidelijk wat voor bedoelingen God met je heeft. Ernaar opzoek gaan heeft geen zin, Gods wegen zijn immers ondoorgrondelijk.

joris

Berichtdoor joris » 24 mar 2003 16:55

zijn Gods wegen ondoorgrondelijkj? hoezo?

Chloë

Berichtdoor Chloë » 24 mar 2003 17:02

Wij begrijpen Gods wegen niet altijd, of wel?!

joris

Berichtdoor joris » 24 mar 2003 17:07

nee? vaak heel logisch: oorzaak-gevolg volgensmij.

Terug naar “Archief”