Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 mar 2006 12:32

Dippie schreef:
Teh Smiem schreef:Simpel, je doet niet wat je uitsluitend bij je vriend(in) doet... lijkt mij.

Idd!!!

:lol: Gaap

Loenatiek
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Loenatiek » 30 mar 2006 13:11

Een tijdje geleden dacht ik echt dat ik een heel ouderwetse kijk had op zaken, omdat mijn vriendin constant knuffelde met alles en iedereen, en ik dat niet echt kick vond. Ik heb dat verder nooit gezegd, maar voelde me er niet makkelijk bij en dat merkte ze best wel.
Ik dacht "kom op....het is alleen knuffelen...meer niet...." maar ik ben eignelijk zelf iemand die als zij erbij was, TOTAAL niet close met meisjes omging, zelfs al waren het vriendinnen van me, ik paste altijd op dat ik op de bank niet te dicht tegen ze aanzat, niet met ze knuffelde als ze erbij was, niet meer aandacht gaf als mn vriendin etc etc...
Die ex deed dat niet, en flikte het zelfs om met totaal onbekenden te dansen en knuffelen en dezelfde avond vreemd te gaan, en daarna nog weken daarover te liegen, en bij een verjaardag van haar me compleet te negeren en met alles en iedereen te knuffelen, behalve mij. Voor mijn gevoel was ze eigenlijk alweer vreemdgegaan (die eerste keer vreemdgaan was zeg maar ermm..echt slapen bij iemand zeg maar, niet "min of meer vreemdgaan")...Terwijl ze toen eigenlijk niets ECHT verkeerds had gedaan, voelde het wel zo...
Ik denk dat het dus eigenlijk het beste is...om niet teveel te knuffelen, misschien met goede vrienden, of vriendinnen...maar zeker niet teveel, en het moet voor de vriend of vriendin ook heel duidelijk blijven, dat hij/zijzelf op de eerste plek blijft staan, en dat kan denk ik best lastig zijn als je teveel knuffeld of danst of iets dergelijks...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 mar 2006 13:27

Hij/zij heeft toch niet voor niets voor jou gekozen? Ik heb geen relatie maar ik zou er echt geen moeite mee hebben als ze met een andere jongen wat gaat drinken of diegene een knuffel geeft of wat ook, dat zou ik zelfs niet meer dan normaal vinden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2006 13:36

AikonGirl schreef:Ik heb nu al een aantal maanden met m'n vriend,
en ik ging wel eens wat eten bij een vriend van me.

Mijn vriend vond en vindt dat vreselijk,
wat moest ik nou bij andere jongens doen? Hij begreep dat totaal niet.
En ik begreep echt niet waarom hij nou zo fel tegen was.
Mocht ik geen vrienden hebben?

Nuja, ik vond m'n vriend dus maar onzin kletsen,
en ging vorige week weer gezellig met een vriend uit.
Nu kwam het er die avond op neer, dat 'die vriend' interesse in me had.

Hm. Ik wist dat, toen ik rond de 16 was, jongens inderdaad alleen daarom met me om wilden gaan.
Maar ik dacht dat dat wel veranderd zou zijn, zeker nu 'k een vaste vriend heb.
Niet dus.

Ik geef m'n vriend nu dus volkomen gelijk,
en heb besloten helemaal maar niet meer met anderen af te spreken.

Het is natuurlijk wel een beetje overdreven om op basis van één ervaring zo'n conclusie te trekken.
Ik heb naast mijn vriendin vrij veel contact met andere meisjes, en daar zie ik geen enkel probleem in. Als een daarvan verliefd op mij zou worden is dat haar eigen probleem, ik heb dat dan niet uitgelokt en bovendien weet ze van tevoren dat ik 'bezet' ben. Lichamelijk beperkt de omgang zich tot af en toe een hug, behalve bij meschianza want die houdt ervan natte kusjes te geven. 8)

Ik vind het ook een beetje eng (in de dubbele zin des woords) om alleen maar op je eigen vriend(in) te focussen, dat zou ik wel als een enorme verarming van m'n sociale leven ervaren. Bovendien zou ik ook mijn vriendin hier niet in willen beperken.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 mar 2006 15:23

Aragorn schreef:Het is natuurlijk wel een beetje overdreven om op basis van één ervaring zo'n conclusie te trekken.

Ach ja, het was ook wel erg makkelijk om die conclusie te trekken,
aangezien ik toch geen andere vrienden heb. :clown:

Maar ik heb gewoon nog nooit een jongen ontmoet,
die gewoon vrienden met me wilde zijn, zonder bijbedoelingen.
Zo ontzettend vaak meegemaakt, dat ze altijd meer wilden.
En wilde ik dat niet? Oh, dan ook maar geen vriendschap.

Nu dacht ik eindelijk eens een echte vriendschap te hebben.
Maar nee hoor, Mannen zijn allemaal hetzelfde.

Jaja, ik weet het, ik generaliseer.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2006 15:26

Dan ben jij gewoon heel aantrekkelijk AikonGirl ;p (en ikke nie)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2006 15:37

Hahha, ik heb ontzettend veel superlieve en gave vrienden (gehad) hoor. En oja, ik weet van een enkeling dat ze me wel iets meer dan leuk vonden, maar juist doordat ik zo ontzettend open ingesteld ben, en zij daardoor vaak ook wat meer, konden we er zo gaaf over praten en zijn de vriendschappen gewoon blijven bestaan hoor, al kost zo'n vriendschap dan gewoon even wat meer moeite!

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken, de enige mannelijke vriend mijn eigen vriend....puuuhh.... :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mar 2006 15:54

Op het lichamelijke vlak hebben mijn vrouw (ook toen we nog niet getrouwd waren) en ik nooit "problemen" met anderen gehad, omdat we allebei een vreselijke hekel aan lichamelijk contact met anderen hebben. Zelfs een schouderklopje voel ik een halfuur later nog branden... (Enige uitzondering hierop was een huisgenote van me, die mocht me op mijn verjaardag nog wel eens omhelzen...)

Wat praten en diepgaand contact betreft: ik trok toch al niet heel veel op met meisjes, dus dat scheelde weer. Idem voor mijn vrouw en jongens. Wat ik op den duur wel gedaan heb is het intensieve mailcontact met een RW-meisje beëindigen. Dat was behoorlijk vertrouwelijk soms, en dat vond ik zelf niet echt goed voelen (en mijn vrouw ook niet.) Ze pikte dit overigens heel sympathiek op.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 10:56

AikonGirl schreef:
Aragorn schreef:Het is natuurlijk wel een beetje overdreven om op basis van één ervaring zo'n conclusie te trekken.

Ach ja, het was ook wel erg makkelijk om die conclusie te trekken,
aangezien ik toch geen andere vrienden heb. :clown:

Maar ik heb gewoon nog nooit een jongen ontmoet,
die gewoon vrienden met me wilde zijn, zonder bijbedoelingen.
Zo ontzettend vaak meegemaakt, dat ze altijd meer wilden.
En wilde ik dat niet? Oh, dan ook maar geen vriendschap.

Nu dacht ik eindelijk eens een echte vriendschap te hebben.
Maar nee hoor, Mannen zijn allemaal hetzelfde.

Jaja, ik weet het, ik generaliseer.

Dat is ook wel erg irritant natuurlijk en ik zal ook niet zeggen dat zulke jongens een uitzondering zijn. Maar het kan toch anders. :) Enfin, dat weet je zelf ook wel waarschijnlijk.

Wat betreft intensieve 'emotionele' contacten zoals TK hierboven beschrijft ben ik overigens wel een beetje op m'n hoede. Je moet dan inderdaad uitkijken dat je niet vertrouwelijker en meer met diegene praat dan met je eigen vriend(in). Maar als je vriend(in) er maar vanaf mag en kan weten is er geen probleem lijkt me.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 31 mar 2006 18:08

Ik heb er zelf eerlijk gezegd best veel moeite mee als mijn vriend vertrouwelijk praat met een ander meisje.
Dan lijkt het wel of tegen haar meer wil zeggen dan tegen mij! Gelukkig doet hij dit niet stiekem, ik weet ervan, maar toch...
Misschien ben ik erg snel jaloers, maar ik vind het wel belangrijk dat je voor elkaar kiest en andere jongens en meiden een beetje op afstand houdt.

jnien

Berichtdoor jnien » 31 mar 2006 20:23

Er kan veel, als je er samen over praat en als je elkaar vertrouwt... dat is wel heel belangrijk denk ik!!!

jnien

Berichtdoor jnien » 31 mar 2006 20:24

Teh Smiem schreef:Als je er naar elkaar toe maar duidelijk over bent...

mee eens dus...

die opmerkinge van jou zijn kort maar krachtig :P

Ard35
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ard35 » 31 mar 2006 20:28

Ik ben al 7 jaar getrouwd en misschien ligt het dan wat anders maar als ik weet dat er dingen zijn waar mijn vrouw een hekel aan heeft doe ik die dus niet.
Lichamelijk is denk ik iets wat we toen we jong waren niet zo makkelijk deden als de jeugd nu.
Maar ik denk als je iets doet en je weet dat als je het tegen je vriend of vriendin vertelt dat hij of zij er moeite mee hebt je het beter niet kan doen.

Aan de andere kant moet je veel praten om te weten waar de ander een hekel aan heeft en waaraan niet.
Since I met Him I can see

jnien

Berichtdoor jnien » 31 mar 2006 20:33

Dat bedoel ik; elkaar vertellen wat je wilt; durven zeggen wat jouw grenzen zijn.. (mm..kheb er verdr geen verstand van hoor)

Is het echt zo erg.. die 'generatiekloof'
eigenlijk kan ik me dat amper voorstellen..
Dat het toen anders was dan nu..

vaag :wink: :roll:

Ard35
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ard35 » 31 mar 2006 20:35

jnien schreef:Is het echt zo erg.. die 'generatiekloof'
eigenlijk kan ik me dat amper voorstellen..
Dat het toen anders was dan nu..

vaag :wink: :roll:

ik zeg niet dat het erg is... en elke kloof is te overbruggen hoor :roll:
Since I met Him I can see

Terug naar “Archief”