Studie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Studie...

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2006 16:25

Wat voor studie doe je?
Ik ben nu zesdejaars student wiskunde, ben sinds zeven weken bezig met mijn afstudeerstage bij het RIVM in Bilthoven, in de richting epidemiologie (hmz lijkt op wat parsifal doet he? Hij studeerde eerder wiskunde, maar ik begon eerder met biologie. Toen raadde hij me het vak epidemiologie aan en dat beviel erg goed...)
Wil je ermee verder?
Dit onderzoek bevalt me best wel goed, ik ben erover aan het nadenken of ik misschien aio wil worden. Maar aangezien ik tot een paar weken geleden dacht dat ik daar niet slim genoeg voor ben, weet ik 't nog niet. Ik wil denk ik wel verder in het epidemiologisch onderzoek, in ieder geval in de mathematische biologie.
Is het mee- of tegengevallen?
De stage bevalt erg goed, eigenlijk precies wat ik ervan verwacht. Als onderzoeker heb je wel af en toe een depri dag, maar de kick als je iets slims hebt bedacht is des te groter :)
Is het wat je verwachtte?
De studie wiskunde en de stage waren wel zoals ik had verwacht, al kon ik ook niet bedenken dat er zoveel soorten wiskunde zijn en dat zoveel mensen zich met epidemiologie bezighouden.

parsifal schreef:*Nee, maar het is wel leuk. Alleen soms erg frustrerend dat je op een idee moet wachten en niet gewoon met doorwerken iets kunt bereiken.

Ik moet toch maar binnenkort 's bij je komen eten om erover door te praten ;)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 feb 2006 17:34

Misschien dom, maar wat is aio?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 feb 2006 17:43

Wat voor studie doe je?

Ik studeer geneeskunde in Leiden

Wil je ermee verder?

Ha, zeker weten! Het is echt superleuk! En het biedt ook zoveel mogelijkheden.

Tot nu toe valt alles alleen maar mee. Het is ontzettend leuk, heel erg afwisselend, je kunt er veel kanten mee uit, leuke medestudenten, leuke stad, veel vrije tijd enz enz :)

Is het wat je ervan verwachtte?

Ja, eigenlijk wel. Ik had alleen verwacht dat ik meer tijd kwijt zou zijn..Ik zit nu na te denken over een studie naast geneeskunde ( dat wordt dan ws. filosofie) maar daar ben ik nog niet helemaal over uit ( omdat ik die studie tijdens mn co-schappen er niet naast kan doen :) Maar tis zeker een aanrader als je nog twijfelt over geneeskunde...!!

Technico

Berichtdoor Technico » 25 feb 2006 22:59

Wullimpie schreef:Misschien dom, maar wat is aio?

Assistent in opleiding

Ik wist het niet cker, maar 1 googlesearch overtuigde me ;)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 feb 2006 23:04

Technico schreef:
Wullimpie schreef:Misschien dom, maar wat is aio?

Assistent in opleiding

Ik wist het niet cker, maar 1 googlesearch overtuigde me ;)

Je moet er maar op komen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2006 08:54

Een aio is een promovendus. Je hebt dan een aanstelling voor vier jaar aan (meestal) een universiteit en je doet wetenschappelijk onderzoek.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 feb 2006 11:19

wat?
mbo verpleegkunde niv4

wil je er mee verder?
met verpleegkunde ga ik zowiezo verder. Als ik de mogelijkheid zou krijgen de opleiding op een betere school aftemaken zou ik het doen. De school is echt knudde.
Maar het vak opzich is erg leuk. Geen moment spijt gehad dat ik dit ben gaan doen..hoe kan het ook na een roeping van God.
Ik ben er nog niet uit of ik hierna nog HBO ga doen.

Is het mee of tegengevallen?
De school is me tegengevallen. De opleiding opzich is meegevallen!! Vaak word ik vol bewondering aangekeken als ik zeg datik verpleegkunde doe. Maar ik doe de opleiding op me slofjes en heb gigantisch veel zin om te gaan werken.

Is het wat je verwachte?
Geen idee...ik had echt geen verwachting toen ik ermee begon. Maar dat kwam ook omdat God heel plostseling mijn toekomstplannen heeft gewijzigd.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2006 18:19

Wat voor studie doe je?
Master Sociaal Recht in Tilburg, kortgeleden overgestapt vanuit Utrecht, in duaal traject: 2,5 dag werken op advocatenkantoor, 1 dag colleges, rest thuis studeren.

Wil je ermee verder?
Nou en of!

Is het mee- of tegengevallen? Is het wat je verwachtte?
Werkdruk e.d. is zoals ik het verwachtte, geen mee- of tegenvallers dus. De combinatie leren/werken is echt ontzettend gaaf, 'k ben dan ook superblij dat ik voor dat duale traject gekozen heb. Enig nadeel is dat ik m'n communicatiekundestudie nu op een laag pitje moet zetten omdat het qua tijdsplanning niet te combineren is.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2006 11:51

Wat voor studie doe je?
Sociale Geografie en Planologie, Universiteit Utrecht, 2e jaar

Wil je er mee verder?
Absoluut! Welke kant ik er mee op wil weet ik nog niet, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor. Ik ga in elk geval een track van stadsgeografie maken, zodat ik in elk geval die master kan gaan volgen. Daarnaast wil ik in m'n 3e jaar wat fysische vakken meepikken, omdat ik er ook over denk om de educatie & communicatie master te gaan doen.
En eigenlijk, heel eigenlijk, wil ik ook nog een minor Nederlandse taal gaan doen. Maar denk niet dat dat helemaal bij in m'n bachelor gaat passen ;). Wie weet daarna nog!

Is het mee- of tegengevallen? Is het wat je verwachtte?
Grotendeels meegevallen, al zitten er bepaalde dingen bij die ik echt niet leuk vind, zoals statistiek :). Maar goed, daar ontkom je niet aan. De vakinhoudelijke stuff vind ik allemaal echt super. :)
't Komt wel zo'n beetje overeen met m'n verwachtingen ja.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 mar 2006 12:05

Pfff, wat een studies allemaal :shock:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 mar 2006 12:12

Wat voor studie doe je?
Creatieve Therapie Beeldend, nu vierdejaars, afstuderend. (HBO)
Wil je ermee verder?
Ik wil afstuderen en therapeut worden. Maar of dat lukt, geen idee, er zijn weinig banen.
Meegevallen. Het is een superleuke studie, past helemaal bij mij. De combinatie beeldende vorming en psychologie is heel boeiend. Ik heb het erg naar mn zin (gehad). De stage was heel verreikend en ik heb zin in een baan als Creatief Therapeut Beeldend.
Is het wat je verwachtte?
Ja, maar het is nog veel sterker geworden dan mijn oorspronkelijke idee over deze studie.. Ik ben nog enthousiaster en ik raad deze studie aan voor mensen die graag creatief bezig zijn, maar ook met mensen willen werken. De psyche van mensen willen ontdekken en ook mensen willen behandelen.

Zo, weer een studie erbij ;)

Overweldigt het je, Maaikje?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2006 13:10

Jannoek schreef:En eigenlijk, heel eigenlijk, wil ik ook nog een minor Nederlandse taal gaan doen. Maar denk niet dat dat helemaal bij in m'n bachelor gaat passen ;). Wie weet daarna nog!

Ach, ik heb bij mij bestuurskundebachelor ook een minor filosofie gedaan.. :)

Oh, laat ik dan gelijk het hele plaatje maar invullen:

Wat voor studie doe je?
Bachelor Bestuurs- en Organisatiewetenschap in Utrecht. Het is een soort verbreding van hardcore bestuurskunde en de vakken varieren van politieke filosofie en staats- en bestuursrecht tot organisatietheorieën en psychologie.
Wil je ermee verder?
Ik ben nu 4ejaars en hoop binnen niet al te lange tijd mijn bachelor te halen, dus daar ga ik nog wel even mee verder. :P Ik ga echter hoogstwaarschijnlijk geen master bij deze opleiding volgen omdat ik het B&O-gedoe wel een beetje gezien heb ondertussen. Vorig jaar heb ik in Engeland een half jaar politicologie gestudeerd en dat beviel me zo goed dat ik mijn master ook richting politicologie/internationale betrekkingen zoek.
Ik doe het nog steeds, dus in die zin valt het mee. :wink: Ik had echter niet zo heel uitgebreide verwachtingen aan het begin van de opleiding en dat is ook erg moeilijk inschatten als je net van het VWO komt. Ik heb er toen ondermeer voor gekozen omdat het zo breed is, en dat is ook wel goed geweest want aan het begin dacht ik dat ik de organisatiekant het leukst zou vinden, terwijl ik nu helemaal aan de andere kant van het spectrum beland ben. :)
Bij zo'n brede opleiding zijn er ook altijd wel leukere en minder leuke dingen. Het sociale geneuzel en de futiele deelopdrachten zijn niet mijn favoriete dingen, maar andere vakken zijn wel weer erg interessant.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 02 mar 2006 15:41

Zo mega wat een opleidingen!!! :lol: Zitten er hier ook nog mensen met MBO anders voel ik me zo´n eenling! :lol:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 mar 2006 16:14

Vonkie schreef:Zo mega wat een opleidingen!!! :lol: Zitten er hier ook nog mensen met MBO anders voel ik me zo´n eenling! :lol:

ja hoor, genoeg :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2006 16:41

Dan moeten ze die er wel bijzetten he.. dus go Vonkie! :)

Terug naar “Archief”