Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 11 feb 2006 14:27

Ik weet dat het een moeilijk punt is betreffende seks voor het huwelijk in die zin dat het moeilijk is om er weerstand aan te bieden. Maar het is jammer als je deze schat niet kon meenemen de gezegende relatie met God binnen, wat in mijn ogen een ingezegend huwelijk is.

Maar waar het allemaal om begonnen was is de vraag of seks voor het huwelijk ook degenererend werkt (wellicht onbewust) omdat je partner je toch maar zo ver gekregen heeft (met de billen bloot dus)
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

André

Berichtdoor André » 11 feb 2006 14:33

En zie wat een ellende hierdoor gekomen is..
Mm, even dr van uitgaand dat jij waarde hecht aan de bijbel als Gods Woord, ik geloof dat de zondeval (ook) over 'heidenen' is gespoeld.
Dus ik denk niet dat het iets te maken heeft met het overnemen van 'christelijke gewoontes'.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 11 feb 2006 14:43

Die opmerking was ook niet echt serieus bedoeld.

Ik denk dat het zeker invloed hebt in je relatie met diegene waarmee je uiteindelijk trouwd.
De bijbel zegt: die twee zullen tot één vlees zijn. Ik denk dat bij elke sexuele relatie je hebt en die later om wat voor reden dan ook verbroken word je een deel van diegene met je mee draagt.

V.B als ik een boterham met pindakaas heb en één met jam en die leg ik op elkaar dan zit op beide boterhammen een beetje van het andere beleg. Als ik op 1 van die boterhammen een boterham met pasta doe en later 1 met honing dan word het een smeerboel. Want van elk beleg zit een beetje op die boterham. Ik weet zeker dat niemand het in zijn hoofd haalt om die boterham nog op te eten.
Maar we gaan wel met gemak een relatie aan met iemand die al zoveel sexuele relaties heeft gehad.

Misschien wat een beroerd voorbeeld maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel..
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 11 feb 2006 14:53

Een heel goed voorbeeld lijkt mij hoor. Ik begrijp je volkomen.
Een relatie hebben en met iemand naar bed gaan neemt een deel weg van jezelf. Als je dat verschillende keren doet, zal het me niets verbazen dat je je identiteit kwijt raakt. en meer
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 11 feb 2006 14:57

heb hier ooit eens diverse studie avonden over gevolgt bij Teun Stortebeker van De Hoop. Een centrum die mensen helpt met problemen. Hij krijgt het resultaat van sex voor het huwelijk dagelijks in zijn centrum.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 11 feb 2006 15:04

Wie heet er nu strortebeker? Wat een gekke naam is dat!
Maar goed daar kan die man ook niets aan doen. Waar had je het ook weer over oh ja over de resultaten van seks voor het huwelijk (geslachtsziekten, zwangerschap, abortus, frustratie, teleurgestelde ouders etc) Wie sprak er ook al weer over dat het geen bijbelse zaak was om seks voor het huwelijk te bewaren omdat het nergens stond?
Het is zo gek dat men zich daar gaarne achter verschuilen wil. Alsof er tussen de regels niets over staat :!:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 11 feb 2006 15:22

staat trouwens al in Genesis als je goed leest.
Genesis 2:24;
Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen (trouwen), en zij zullen tot één vlees zijn(gemeenschap).

Eerst trouwen, daarna gemeenschap

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 11 feb 2006 15:27

Ja maar dat aanhangen wordt dan gezien in ruimere mate. Bedoel wat is aanhangen (dat heeft met het wellen van biest te maken toch :lol:)
Maar ik zie het ook zo hoor. Ik denk dat er bij gemeenschap zoveel meer gebeurd dan enkel vleselijk voor ogen te zien is. Er vindt een versmelting plaats ook op geestelijk vlak.
Daar komt nog bij dat een meisje (vrouw) zich moet openstellen en de man de (noem het) aanvallende partij is.
Wist je dat hier een prachtig beeld in is van Christus?

Zal het morgen of maandag op mijn log zetten. Over het voorhangsel (maagdenvlies) Jaha dit is niet zomaar iets mensen. Onze God is zoveel groter dan we kunnen bedenken.
Laatst gewijzigd door peter77 op 11 feb 2006 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 11 feb 2006 15:31

ben benieuwd....
zal het dan eens gaan lezen...

C. T. STUDD

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 17:39

Je schreef: Trouwen heeft een inhoud die je er zelf aan geeft.
Zou het niet iets meer zijn dan dat?
Zou de zegen van God, waar je zelf over sprak en die je zelf graag zou willen zoals je al schreef, niet meer zijn dan een woord van de predikant enkel?

Zou het niet ook de Geest des Here zijn die een huwelijk "die" inhoud geeft welke het nodig heeft om een leven lang stand te houden.

Zeggen dat de mens zijn huwelijk inhoud geeft en God vergeten te noemen maar wel zelf een zegen over jullie toekomstige huwelijk vragen, klink wel erg dubbel vind je niet?
Als het dan enkel door de mens bepaald wordt waarom dan nog de zegen van God.

Ik heb het hier over hoe er in het algemeen tegen het huwelijk aangekeken wordt.
Als ik in m'n omgeving kijk zie ik mensen die er weinig waarde aan toekennen. Voor hen heeft het weinig meerwaarde. Daarom zei ik: Trouwen heeft een inhoud die je er zelf aan geeft.
Misschien is het duidelijker als ik zeg: Trouwen heeft de waarde die je er aan toekent. Als je niet in God gelooft heeft trouwen waarschijnlijk minder inhoud dan wanneer je wel gelooft.

Dat "Drievoudig snoer" heb je niet wanneer je niet gelooft. Dan heeft trouwen een stuk minder (of geen) inhoud.
Het is idd God die inhoud aan je huwelijk geeft.

Het "Tot één vlees zijn" is volgens mij veel ruimer dan alleen seksuele gemeenschap. Dat is een onderdeel van een relatie.

Een huwelijksrelatie is te vergelijken met een diamant. Maar géén gewone. Deze diamant bestond eerst uit twee losse. Toch zijn ze bij elkaar gekomen en vormen ze één hele. In de menselijke realiteit is het niet mogelijk om van twee losse diamanten één te maken, je zal altijd een lijn blijven zien, ookal passen ze perfect op elkaar. De enige die deze twee stukken wèl naadloos kan laten sluiten is God.
Hiervoor moeten de twee ruwe diamanten wel voorbewerkt worden. Aan alle kanten wordt er geslepen. Door de Slijper (God). Diamant wordt met diamant geslepen. Je leert door andere mensen om je heen. Toch is er maar één waar je bij hoort. De Slijper slijpt beide diamanten tot ze perfect passen, en voegt ze samen.
Na het samenvoegen is het slijpen nog niet klaar. De facetten worden bijgeslepen en geperfectioneerd.
Maar om een diamant te kunnen zien, is er licht nodig. Jezus zei Ik ben het licht der wereld. Als dat licht op de diamant schijnt reflecteert deze dat naar alle richtingen om zich heen. Ook zul je nooit alle facetten in één oogopslag kunnen zien, altijd zit er iig één aan de andere kant. Alleen wanneer je in de diamant zit zie je alle facetten tegelijk, en oneindig in elkaar gereflecteerd.
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 17:48

Ja maar dat aanhangen wordt dan gezien in ruimere mate. Bedoel wat is aanhangen (dat heeft met het wellen van biest te maken toch :lol:)
Maar ik zie het ook zo hoor. Ik denk dat er bij gemeenschap zoveel meer gebeurd dan enkel vleselijk voor ogen te zien is. Er vindt een versmelting plaats ook op geestelijk vlak.

Er vind een versmelting plaats op elk vlak.

In nieuwere vertalingen staat:

Willibrord:
Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één zijn.

Groot Nieuws:
24 Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, zij zullen één zijn.

NBV:
24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Man en vrouw worden één. Een volmaakte eenheid, samengevoegd door de Here.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2006 23:44

peter77:
Een heel goed voorbeeld lijkt mij hoor. Ik begrijp je volkomen.
Een relatie hebben en met iemand naar bed gaan neemt een deel weg van jezelf. Als je dat verschillende keren doet, zal het me niets verbazen dat je je identiteit kwijt raakt. en meer

Hoe kom je erbij dat dat een deel van jezelf wegneemt? Ik heb werkelijkwaar geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen..

Wel is het zo dat je jezelf aan de ander 'geeft', dus je stelt je open voor de ander en geeft jezelf -in ieder geval letterlijk, en in een goede relatie ook figuurlijk- bloot. Maar niemand kan een deel van je identiteit 'stelen' lijkt me..

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 12 feb 2006 10:53

Kom er later even op terug maar ik zit even te prutsen met mijn Web-log

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2006 11:24

k ben misschien wel een seikert, maar miss. verstandig om de titel te veranderen in: geslachtgemeenschap voor het huwelijk.

Wat sexualiteit heb je zowieso voor je huwelijk. :wink:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 12 feb 2006 12:54

Ze mogen het van mij veranderen hoor. Want als je zoenen etc ook onder de noemer seks wil plaatsen (wat het zeker kan zijn) is het misschien duidelijker :)

Terug naar “Archief”