Ik heb deze discussie ook gevoerd en nu staat het onomwonden vast dat reincarnatie een bijbels feit is en dat johannes de doper de ziel van elia had
*link verwijderd*
Het was een flinke strijd maar het lukt wel en dan heb je ook wat
Moderator: Moderafo's
17 En hij zal voor Hem heengaan, in den geest en de kracht van Elias, om te bekeren de harten der vaderen tot de kinderen, en de ongehoorzamen tot de voorzichtigheid der rechtvaardigen, om den Heere te bereiden een toegerust volk.
ialink schreef:Je geeft zelf het . Hoe antwoord. Dezelfe hijlige geest en niet dezelfde geest. Hoe zou elia immers zijn geest kunnen overdragen?
Boute stelling. Johannes de doper was God
Rom. 8:11 11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.
1 Kor. 3:16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?
Handelingen 3:22
Want Mozes heeft tot de vaderen gezegd: De Heere, uw God, zal u een Profeet verwekken, uit uw broederen, gelijk mij; Dien zult gij horen, in alles, wat Hij tot u spreken zal.
Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God, verwekken; naar Hem zult gij horen;
uit het midden van u, uit uw broederen, als mij
Volgens mij slaat het 'als mij' op het 'uit het midden van u, uit uw broederen'.
ialink schreef:Ik heb deze discussie ook gevoerd en nu staat het onomwonden vast dat reincarnatie een bijbels feit is en dat johannes de doper de ziel van elia had
http://80.69.92.15/www/forum/viewtopic. ... &start=150
Het was een flinke strijd maar het lukt wel en dan heb je ook wat
10 De leerlingen vroegen hem: ‘Waarom zeggen de schriftgeleerden toch dat Elia eerst moet komen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Elia zou inderdaad komen en alles herstellen. 12 Maar ik zeg jullie dat Elia al gekomen is, ze hebben hem alleen niet herkend, en ze hebben met hem gedaan wat ze wilden. Zo zal ook de Mensenzoon door hun toedoen moeten lijden.’ 13 Toen begrepen de leerlingen dat hij op Johannes de Doper doelde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten