Wat vind jij van een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 nov 2005 17:37

Heheheh :D maar dat zijn niet de basis-uitgangspunten van een relatie, toch? :P
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 nov 2005 17:40

hehe 8)
Nee, of course not..máár, het irriteert me mateloos dat mensen veel te rooskleurig over een relatie denken, net als trouwen..één grote illusie. een week getrouwd en ze d**deren met een rap tempo van de roze wolk af :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 nov 2005 20:50

Logisch toch dat ze hier alleen de positieve dingen schrijven?
De vraag is waarom mensen een relatie aangaan,
lijkt me stug dat iemand dan zegt: 'om de ruzie'.

Aragorn

Re: Wat vind jij van een relatie?

Berichtdoor Aragorn » 18 nov 2005 03:30

george_12 schreef:wat vind jij nou eigenlijk van een relatie? ja, leuk of fijn natuurlijk. Maar denk nu eens: ''Warom wil ik eigenlijk nu een relatie :?: ''

Ik zou voorstellen om eerst maar eens te vragen: "wil ik überhaupt wel een relatie?"

Nou, dat wil je toch niet als je daar even over na denkt? 8)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 nov 2005 03:37

Smurffie schreef:hehe 8)
Nee, of course not..máár, het irriteert me mateloos dat mensen veel te rooskleurig over een relatie denken, net als trouwen..één grote illusie. een week getrouwd en ze d**deren met een rap tempo van de roze wolk af :mrgreen:

Valt mee hoor ZUS! Geef toe, het leven én het huwelijk gaat heus niet over rozen, maar het leven zonder huwelijk ook niet. Dus dat is wat mij betreft om het even.

Is het leven zonder relatie één roze wolk dan? Tis maar net waar je voor kiest,en hoe het loopt in je leven :wink:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 23 nov 2005 21:36

Corine schreef:Valt mee hoor ZUS! Geef toe, het leven én het huwelijk gaat heus niet over rozen, maar het leven zonder huwelijk ook niet. Dus dat is wat mij betreft om het even.

Is het leven zonder relatie één roze wolk dan? Tis maar net waar je voor kiest,en hoe het loopt in je leven :wink:
Het leven gaat zeker niet over rozen, het leven kan zo leuk zijn als je het zelf in kan vullen. Jouw wegen zijn echter bij God bekend, ga daarom niet achteover leunen en denken: Het komt wel! Nee, maak er wat van! Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede! :D
Afbeelding

wave
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wave » 25 nov 2005 17:29

Corine schreef:

Valt mee hoor ZUS! Geef toe, het leven én het huwelijk gaat heus niet over rozen, maar het leven zonder huwelijk ook niet. Dus dat is wat mij betreft om het even.

@smurffie: n relatie is niet een en al rozengeur en maneschijn hoor... :mrgreen: zeker niet...maar tis wel fijn om n relatie te hebben! En je bent heus niet altijd lief voor elkaar, ruzie hoort er ook bij!! Maar ruzie is idd geen reden om n relatie te beginnen....
Goed, hangt denk ik ook n beetje van je persoontje af...Sommige mensen zweven echt op n roze wolk, anderen blijven nog redelijk met beide benen op de grond... :)

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 28 nov 2005 09:59

tja wat is er leuk aan een relatie? Ik hoop dat ik er nog een keer achter kom

paulio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor paulio » 30 nov 2005 09:16

nou ja un relatie s nie altyd wat al dat sgyden en zo er s al heel wat verdriet van gkome

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 nov 2005 09:40

paulio schreef:nou ja un relatie s nie altyd wat al dat sgyden en zo er s al heel wat verdriet van gkome
:shock: Doe joe kom from russia?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 30 nov 2005 09:56

Raido schreef:
paulio schreef:nou ja un relatie s nie altyd wat al dat sgyden en zo er s al heel wat verdriet van gkome
:shock: Doe joe kom from russia?

Dat noemt men in deze tijd SMS of MSN-taal..

@annemieke, je hebt helemaal gelijk!

@smurffie, soms is het idd wel eens nodig om flink ruzie te maken ja... Maarre liefde en houden van is meestal minder frustrerend als je voor doet komen mn dierbaarste zus.. Enne tja, je moet wel even de juiste persoon tegenkomen en dr zijn er bij die eerst een paar keer flink hun hoofdje stoten. Ik noem geen namen smurf.. Maar goed, ook voor jou is er hoop en doe er maar een beetje je best voor want ik heb wel zin in een feestje... :mrgreen:

@aragorn, doe eens niet zo. Dat jij nou al dan niet gefrustreerd vrijgezel wenst te blijven wil nog niet zeggen dat iedereen dat maar wilt.. Dan zou het snel leeg worden op de wereld. (als je tenminste uit gaat van het feit dat je toch enigsinds een relatie nodig hebt om een kindje te krijgen..)

@gershwin, ben wel benieuw wat jouw ideeën zijn over de basisuitgangspunten van een relatie :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 nov 2005 10:08

Corine schreef:@aragorn, doe eens niet zo. Dat jij nou al dan niet gefrustreerd vrijgezel wenst te blijven wil nog niet zeggen dat iedereen dat maar wilt.. Dan zou het snel leeg worden op de wereld. (als je tenminste uit gaat van het feit dat je toch enigsinds een relatie nodig hebt om een kindje te krijgen..)

Ach, ik heb geen problemen met een lege wereld en dan nog heb je idd niet perse een relatie nodig om kindjes te krijgen. :)

Maar, ik héb zelfs een relatie, alleen denk ik nog wel dat het goed is er niet automatisch vanuit te gaan dat dat is wat je wilt en erover na te denken of het je waard is om je vrijgezel-zijn op te geven voor die persoon.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 nov 2005 11:13

@smurffie, soms is het idd wel eens nodig om flink ruzie te maken ja... Maarre liefde en houden van is meestal minder frustrerend als je voor doet komen mn dierbaarste zus.. Enne tja, je moet wel even de juiste persoon tegenkomen en dr zijn er bij die eerst een paar keer flink hun hoofdje stoten. Ik noem geen namen smurf.. Maar goed, ook voor jou is er hoop en doe er maar een beetje je best voor want ik heb wel zin in een feestje... Mr. Green

Dierbaarste zus? Je hébt er maar één mutsie 8) En dat feestje kun je voorlopig wel vergeten :P
Wat je al zegt, je moet de juiste persoon tegen komen idd. Kom ik die niet tegen, dan mis ik niets ook :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 dec 2005 13:39

En hierbij voeg ik toe: Zelfs het oordeel van de God van Calvijn is niet zo hard als het oordeel dat getrouwde mensen soms over elkaar vellen. 8)

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 01 dec 2005 14:35

Smurffie schreef:

Ben ik het opzich wel mee eens Smurffie. Maar dan hebben die mensen naar mijn idee toch wel een veel te korte verkeringstijd gehad, of hebben ze hun kop in het zand gestoken, want als het goed is leer je elkanders goede en vooral slechte kanten dan ook wel kennen en ben je niet al te verbaasd als je huwelijk niet alleen roze is. Wat gewoon flauwekul is, want het hele leven is niet alleen geweldig, dus ook een huwelijk niet.

Wel is het volgens mij zo dat je elkaar in een goede relatie steunt en daardoor juist in de moeilijke tijden veel aan elkaar kan hebben, maar dan moet de relatie wel goed zijn.

Veel mensen denken naar mijn idee te makkelijk over een huwelijk en denken: "ach, het zal dan wel beter gaan als in de verkeringstijd".

Terug naar “Archief”