Moderator: Moderafo's
Jerryman schreef:Jazeker zijn veel dingen terug te brengen naar de zondeval. Dan blijkt pas hoe verkeerd bepaalde dingen kunnen zijn. Moeten spelbeelden op de PC ook niet steeds realistischer worden wil het aangenaam blijven om te blijven spelen? Waar ligt het punt van verzadiging?
Even terugkomend op die WO II spellen:
Waarom zouden wij lust moeten vinden in het nabootsen van het vermoorden van mensen?Gij zult niet doodslaan, dat geldt toch zeker niet alleen voor de ECHTE daad, maar ook voor de gedachte?
Waarom zouden wij de WO II moeten nabootsen? Wat voor positieve invloed heeft dat (ook in geestelijke zin)?
Ik blijf altijd bij alles maar afvragen: wat is het doel? Is dat het Doel?
Jerryman schreef:Even terugkomend op die WO II spellen:
Waarom zouden wij lust moeten vinden in het nabootsen van het vermoorden van mensen?Gij zult niet doodslaan, dat geldt toch zeker niet alleen voor de ECHTE daad, maar ook voor de gedachte?
Het spijt me maar ik zie een groot verschil tussen iemand werkelijk vermoorden, een mens van vlees en bloed, dan pixels op een scherm.
Of dat ook een overtreding is van het gebod ''gij zult niet doden''. --> volgens mij verwijst dat naar mensen van vlees en bloed. net zo goed het denken eraan. het is mens tov mens. In een spel heb je niemand voor je met een ziel.
Ja, daar heb je gelijk in.. Maar is de intentie niet je eigen IK? Je moet zelf zo hoog mogelijk scoren.. je eigen imago staat op het spel. Er zelf beter van worden. Is dat ook vaak niet juist hetgene waar het om draait in een echte moord? Je eigen IK? Is dan de strekking niet hetzelfde, ook al is er geen ziel bij betrokken?
Jerryman schreef:Het hoeft niet per definitie verkeerd te zijn. Maar wat voor spel doen wij en met wat voor doel spelen wij het spel? In wat voor leefwereld kom je terecht? Ik heb ook veel spellen gedaan in het recente verleden die gerelateerd waren aan moord en doodslag (Battlefield 1942, Medal of Honor etc). Nu ik er de laatste tijd serieuzer over na ga denken stel ik mijzelf wel eens de vraag : Zijn schietspellen (moord & doodslag) ook geen gevolg van de zondeval? Maken wij dan geen lust van iets waarvan God ten diepste heel erg verdriet heeft?
Ik blijf altijd bij alles maar afvragen: wat is het doel? Is dat het Doel?
Ik heb nog nooit iemand vermoord, of dood geschoten.. wat is je punt?Voetballen en school zijn een heel ander verhaal. Ontspanning vinden in het doodschieten van is nog wel heel iets anders tog? Niet iedere vorm van ontspanning is Bijbels verantwoord..
Big Mac schreef:Jerryman schreef:Ik blijf altijd bij alles maar afvragen: wat is het doel? Is dat het Doel?
Als je dat blijft doen, dan kom je nergens meer en kun je niks meer doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten