Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 okt 2005 18:42

Wullimpie schreef:- ze ontkennen de drie-eenheid

ik hoorde laatst dit:
ze zeggen 1+1+1= 1??? neej dat is toch 3... hun stok om mee te slaan

maar:
1x1x1=1!!! :mrgreen: stok om terug te slaan :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

André

Berichtdoor André » 29 okt 2005 20:04

mw schreef:maar:
1x1x1=1!!! :mrgreen: stok om terug te slaan :wink:
Die ken ik al van Herman Finkers, hij test dan de intelligentie van een papegaai. :P

Maar dat je regelmatig bezoek krijgt ligt denk ik aan jezelf, zegmaar de manier waarop je geen/wel een gesprek aangaat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2005 08:57

Marnix schreef:Geen voeten tussen de deur, geen discussies... ik ben er al wel achter dat dat geen zin heeft :)

Nee, ze zullen echt niet naar jou luisteren. Misschien laten ze je heel even uitpraten, maar dat laten ze dan het ene oor ingaan en het andere oor heel snel weer uit.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 30 okt 2005 11:05

Als je met JG's de discussie aan wil gaan, neem iig zelf je eigen Bijbel bij de hand! :)

btw vanavond heeft een van onze kerkleden 2 mormonen uitgenodigd op de jeugdbijbesltudies langs te komen,
waarschijnlijk ook zo'n soort van uitwisselings-voorstel zoals hiervoor al beschreven is.

en Clint met strakke nekken? bedoel je hun mooie zwarte pakken, met zo'n leuk hangertje ?
vergeleken met hun loop ik er echt als een sloeber bij ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 okt 2005 11:30

Jammer dat ik hier zoveel vooroordelen lees. Ik zou zeggen ga eens een keer bij een dienst van hun kijken. Dan zul je zien dat het er erg normaal aan toe gaat. Sterker nog, ik denk dat veel gemeentes er een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik ben het niet eens met hun leer (hoewel er veel goede dingen inzitten zoals het ontkennen van de drie-eenheid) als je ziet hoe er gesjoemeld word met de bijbel in veel kerken om het evangelie lekker aantrekkelijk te maken voor iedereen (ach weet je wat we nemen vrouwen als voorganger dan worden we tenminste niet als ouderwets afgeschilder en weet je wat we huwen ook homo's) dan denk ik dat we nog wel wat van de JG kunnen leren.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 okt 2005 12:04

Rene Z schreef:(ach weet je wat we nemen vrouwen als voorganger dan worden we tenminste niet als ouderwets afgeschilder en weet je wat we huwen ook homo's) dan denk ik dat we nog wel wat van de JG kunnen leren.

Hoezo, is er nog niet genoeg starheid in de wereld?

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 12:39

Ja spacy
Ik bedoelde inderdaad de strakke jakken in combinatie met VVD "nekken"
(sloeberige eindtijdkapsels) zijn daar taboe, minstens een C&A pak liefst iets beters.
Las in een boekje over hun leer het volgende: (hou je vast)

1 Jezus Christus in een "geestelijke" broer van lucifer
2 God de Vader eens een man was zoals ook wij.
3 Wij later ook goden zullen worden die gaan heersen op verschillende planeten (jij mag op de maan Spacy Jawel!)
4 Dat de Christus geboren is nadat de Vader fysieke gemeenschap heeft gehad met Maria
5 God woont op een planeet genaamd Kolob
6 God is niet een God maar drie verschillende
7 Ze de bijbel niet als zijnde geïnspireerd aanvaarden (boek van Mormon wel)
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2005 13:14

Rene Z schreef:Jammer dat ik hier zoveel vooroordelen lees. Ik zou zeggen ga eens een keer bij een dienst van hun kijken. Dan zul je zien dat het er erg normaal aan toe gaat. Sterker nog, ik denk dat veel gemeentes er een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik ben het niet eens met hun leer (hoewel er veel goede dingen inzitten zoals het ontkennen van de drie-eenheid) als je ziet hoe er gesjoemeld word met de bijbel in veel kerken om het evangelie lekker aantrekkelijk te maken voor iedereen (ach weet je wat we nemen vrouwen als voorganger dan worden we tenminste niet als ouderwets afgeschilder en weet je wat we huwen ook homo's) dan denk ik dat we nog wel wat van de JG kunnen leren.

Nou, laten we even eerlijk zijn. De Bijbel is helder over de Heilige Drieëenheid: In het Evangelie naar Johannes zegt Christus heel duidelijk: "De Vader en Ik zijn Eén". En in Genesis al is leesbaar: "De Geest Gods zweefde over de wateren".

Het ontkennen van de Heilige Drieëenheid, de Allerheiligste Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, is een ontkenning van de enige offerande van Christus, die slechts geschieden kon juist doordat Hij zonder zonden was en niet ontvankelijk voor enige zonde. Schepselen kunnen dat niet, dat kan alleen Hij Die leeft en regeert in de eeuwen der eeuwen.

Je bent eenvoudigweg niet christelijk als je Zijn offer ontkent, ja, zelfs miskent.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 13:23

Volkomen mee eens
Een "christen" die Jezus Christus niet erkent als zijnde de Zoon van God en Hem ziet als een kleinere god (wat dat dan ook mag zijn) is in mijn ogen zeker geen christen
Trouwens, wist je dat er daar geen mens aan het avondmaal gaat? Ze zetten wel alles klaar brood/wijn maar...niemand gaat omdat de 144000 uitverkoren al gestorven zijn of zoiets.
Niemand is blijkbaar nog bevoegd om aan te gaan.
Heel eng allemaal
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2005 13:29

Een oud-predikant van ons werd in zijn eigen pastorie een keer bezocht door JG's.

Zij: "Wij komen u de Here Jezus brengen."
Hij: "In de Bijbel staat: de eerste zullen de laatste zijn, de laatsten zullen de eersten zijn; vind u het erg als ik nog even wacht?"

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 13:34

Jaha....das een grappig antwoord.
Maar ehh ik ga nu eerst even naar buiten, want het weer in Gouda is net zo goed als bij jullie een stukje verderop.

Groet

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 30 okt 2005 13:35

Laatst heb ik een half uur aan de deur met een JG gesproken. Het was op zich een fijn en open gesprek, hoewel ik het op een aantal punten radicaal met het oneens was. Bijvoorbeeld: JG vermijden de politiek. En juist als christen vind ik heb je de taak om ook politiek actief te zijn om zo ook via die weg het beste voor de naaste te zoeken.
Verder merkte ik ook veel overeenkomsten! Dat viel me heel erg mee...!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2005 13:36

Clint schreef:Jaha....das een grappig antwoord.
Maar ehh ik ga nu eerst even naar buiten, want het weer in Gouda is net zo goed als bij jullie een stukje verderop.

Groet

Berkenwoude roeleert! ;)
Ik ga zo eens ff met de honden wandelen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 13:37

Ja die teckels van ons lopen al buiten dus dat hoef ik niet meer te doen.

Groet ik ga

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2005 13:41

Poep zeg! Vorige week ZONDAG kwamen die dames ook al weer langs om een bijbel te brengen - alsof ik met 2 SV's, 2 NBG's, een NBV en een OKV al niet genoeg Woorden had...

De colofon doorbladerend kwam ik tot de ontdekking dat hun Nieuwe Wereldvertaling een vertaling uit het... Engels is... Ze doen het dus met een vertaling van een vertaling. Dubieus.

Terug naar “Archief”