Maar met gemeenschap heb ik nog geen problemen, omdat we dat nog niet hebben

Moderator: Moderafo's
Wat mij persoonlijk wel moeilijk lijkt in het begin is om aan te duiden wat je wel fijn en niet fijn vind... omdat het totaal nieuw voor je is.Lalage schreef:Och, uiteindelijk zeg ik er wel wat van hoorGelukkig geniet ik meestal heel erg van knuffelen, woei ik ben een knuffelbeest
Raido schreef:Wat mij persoonlijk wel moeilijk lijkt in het begin is om aan te duiden wat je wel fijn en niet fijn vind... omdat het totaal nieuw voor je is.Lalage schreef:Och, uiteindelijk zeg ik er wel wat van hoorGelukkig geniet ik meestal heel erg van knuffelen, woei ik ben een knuffelbeest
Roechama schreef:We zijn allebei zonder ervaring - het vrijen blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Wat zouden we volgens u / jou moeten doen om te leren vrijen? Wie heeft er goede (christelijk-medische) literatuurtips? Ik vind het eigenlijk de taak van de man om zich daar in te verdiepen, maar hij heeft een drukke baan... Ik heb wel enkele boekjes tijdens de verkeringstijd gelezen, maar die gingen in het algemeen over hoe elkaar te dienen, over het christelijk huwelijk.
Ik vraag om literatuurtips om het gesprek niet al te concreet te hoeven voeren. Of hoeft die omzichtigheid niet?
Raido schreef:Wat mij persoonlijk wel moeilijk lijkt in het begin is om aan te duiden wat je wel fijn en niet fijn vind... omdat het totaal nieuw voor je is.Lalage schreef:Och, uiteindelijk zeg ik er wel wat van hoorGelukkig geniet ik meestal heel erg van knuffelen, woei ik ben een knuffelbeest
Raido schreef:Goede reactie javaca, kort gezegt is het gewoon: seks moet je doen uit liefde niet uit de zin om seks te hebben (telt mee, natuurlijk).
Markie schreef:Lijkt mij een beetje raar om er boekjes over te moeten gaan lezen...
Zoiets kom je toch samen achter? Je gaat gewoon dingen proberen, vraagt wat zij/hij fijn vind en wat niet en houdt daar rekening mee.
Lijkt me leuker dan samen in bed van die standaard dingen uit een boekje gaan proberen. Dan komt het ook zo plichtmatig over lijkt me.
Nee, ik redt het zonder boekjes ook wel. Zeker als je al 4 jaar verkering hebt gehad.
Raido schreef:Goede reactie javaca, kort gezegt is het gewoon: seks moet je doen uit liefde niet uit de zin om seks te hebben (telt mee, natuurlijk).
Aragorn schreef:Raido schreef:Goede reactie javaca, kort gezegt is het gewoon: seks moet je doen uit liefde niet uit de zin om seks te hebben (telt mee, natuurlijk).
Dus als je zin in seks hebt doe je het niet als op dat moment liefde niet je eerste drijfveer is ofzo? Je begint ergens toch mee omdat je er zin in hebt? En ja, dan kan je natuurlijk besluiten dat alleen te doen met iemand waar je van houdt..![]()
Je creeert zo wel een beetje een valse tegenstelling.
Als ik zin in seks heb om het zin in seks hebben en ik dus gewoon seks wil hebben met iemand (maakt niet uit met wie) dan zou ik dat inderdaad niet doen.Dus als je zin in seks hebt doe je het niet als op dat moment liefde niet je eerste drijfveer is ofzo?
Zoals ik al zei, liefde is de basis, zonder liefde geen seks, maar zonder zin ook geen seks.Je begint ergens toch mee omdat je er zin in hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten