verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 okt 2005 13:23

Ja idd, over dat DELEN met anderen, je deelt je geliefde toch Altijd met anderen? z'n vrienden, z'n familie.. wat is het verschil tussen (jongen)vrienden en (meisjes)vrienden?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 okt 2005 13:24

Corine schreef:Wat is jaloers, vrouwen zijn gewoon soms wel is bang dat ze de liefste, knapste, tofste, lekkerste, gaafste man van de wereld kwijtraken, of nog erger, moeten delen... Dat is eerder een compliment aan het mannelijk adres!

Mjah, wellicht, maar daarom vind ik jaloezie nog wel een negatieve eigenschap. Ik vind het fijner als zij mij gewoon vertrouwt in de omgang met vriendinnen dan dat ze me op zo'n manier 'complimenteert'.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 13:27

DesertRose schreef:Ja idd, over dat DELEN met anderen, je deelt je geliefde toch Altijd met anderen? z'n vrienden, z'n familie.. wat is het verschil tussen (jongen)vrienden en (meisjes)vrienden?
Voor mij geen, het gaat mij om karakters..

Ik kan me echter wel voorstellen dat mijn vrienden het niet echt fijn zouden vinden als ik met hun om zou gaan als ik ook met mijn vrouwelijke vrienden zou doen (andersom vast ook). Kijk mijn vrienden geef ik geen knuffel, vriendinnen wel (eerder ;-)) maar tegen een aantal vrienden zeg ik rustig voor de gein lieverd, wat ik bij een aantal van mijn vriendinnen niet hoef te proberen..

Zie een vriendschap tussen een jongen en een meisje niet direct als iets seksueels, dat lost erg veel frustratie op (spreekt uit ervaring), ik was ook zo, als een jongen met mijn vriendin omging dan zocht ik daar wat achter, maar zelf ging ik veel met dames om en vond ik het stom om dat zei daar wat achter zou zoeken..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 27 okt 2005 13:31

DesertRose schreef:Ja idd, over dat DELEN met anderen, je deelt je geliefde toch Altijd met anderen? z'n vrienden, z'n familie.. wat is het verschil tussen (jongen)vrienden en (meisjes)vrienden?

Ja, je kan je vrnd/vrndin niet voor jezelf houden. Je moet elkaar in al deze dingen vertrouwen. Als je geen vertrouwen meer hebt stop dan maar gerust met je relatie, want vertrouwen vloeit voort uit houden van.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 okt 2005 14:16

Raido, hoelang duurde het tot je zo bent zoals je bent, sinds je zo was zoals je zei?
:S
:P
snappie?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 14:26

DesertRose schreef:Raido, hoelang duurde het tot je zo bent zoals je bent, sinds je zo was zoals je zei?
:S
:P
snappie?
Ik denk toen ik zelf ging zien dat ik zelf belachelijk bezig was, wel beschermend tegenover haar maar boos zijn als het over jezelf ging. Je moet het echt van je af zetten, dat heeft bij mij minstens een jaar geduurd..

En heel wrang, nu het uit is zie je eigenlijk pas in hoe stom je bezig was, wat voor verwrongen beeld je hebt, als je dat ziet ben je al heel ver onderweg. Vooral aan het begin van een relatie ben je heel erg ongerust, je claimd je vriendin heel erg, en ja als ze dan bijvoorbeeld op zaterdag samen met een jongen naar een kroeg zou gaan zou ik goed pissig zijn..

Maar ik zou nog pissiger zijn als mijn vriendin zou zeggen dat ik niet met een vriendin naar de kroeg mocht. Weet je hoe het komt? Wij jongens kennen jongens, wij wantrouwen ze omdat we eigenlijk allemaal het zelfde zijn, waarom ga je als jongen vaak met meiden om.. ja omdat ze mooi zijn, maar wee je gebeente als iemand jou wantrouwd...

oei!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 okt 2005 14:36

Hm, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Je vertrouwt je vriend(in) toch?
Lijkt me tenminste wel zo handig als je een relatie met diegene hebt. :)

zou je wat gaan vermoeden als je vriend/vriendin regelmatig met dezelfde op stap gaat?

Blijkbaar hebben ze gewoon een goede band met elkaar. Mooi juist toch.
Pas als hij liever/vaker uitgaat met haar dan met mij, zou ik redelijk jaloers worden. :)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 okt 2005 14:37

Ligt eraan waar ze naartoe gaat denk ik.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 okt 2005 14:38

Weet je hoe het komt? Wij..

en wrom zouden meisjes dat vinden?

Voor de volgende reacties, zou je willen vertellen OF je en HOELANG je een relatie hebt?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 okt 2005 14:41

Is Dippie flink aan het daten met een andere jongen ofzo? :clown:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 okt 2005 14:45

nee, en graag geen persoonlijke reacties meer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 okt 2005 14:46

Raido schreef:Ik denk toen ik zelf ging zien dat ik zelf belachelijk bezig was, wel beschermend tegenover haar maar boos zijn als het over jezelf ging. Je moet het echt van je af zetten, dat heeft bij mij minstens een jaar geduurd..

Ik heb dat eigenlijk nooit zo gehad..

Maar ik zou nog pissiger zijn als mijn vriendin zou zeggen dat ik niet met een vriendin naar de kroeg mocht. Weet je hoe het komt? Wij jongens kennen jongens, wij wantrouwen ze omdat we eigenlijk allemaal het zelfde zijn, waarom ga je als jongen vaak met meiden om.. ja omdat ze mooi zijn, maar wee je gebeente als iemand jou wantrouwd...

We zijn helemaal niet allemaal hetzelfde! Hou eens even op met het kweken en bevestigen van vooroordelen aangaande het mannelijk gedeelte vd wereldbevolking, wil je.. :)

Ik ga meestal niet met meiden om omdat ze mooi zijn igg.

@DesertRose: ik heb geen zin om hier uitgebreid over mijn relaties te vertellen, maar neem maar even aan dat ik er genoeg ervaring mee heb.

En wil je voortaan ook iets minder hard schreeuwen?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 14:48

DesertRose schreef:
Weet je hoe het komt? Wij..

en wrom zouden meisjes dat vinden?

Voor de volgende reacties, zou je willen vertellen OF je en HOELANG je een relatie hebt?

1. Geen relatie meer (sinds 3 weken :cry: )
2. Anderhalf jaar.

Je andere vraag begrijp ik niet helemaal.. Waarom zouden meisjes 'dat' vinden? wat bedoel je met 'dat'?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 okt 2005 14:54

@Raido
Jij gaat met meiden om, omdat ze mooi zijn?
En dan ook nog zeggen dat alle jongens zo zijn?

Mag ik zeggen dat ik dat behoorlijk triest vind? :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 15:03

AikonGirl schreef:@Raido
Jij gaat met meiden om, omdat ze mooi zijn?
En dan ook nog zeggen dat alle jongens zo zijn?

Mag ik zeggen dat ik je triest vind? :)
Jaoh... gemiddeld genomen als je wat jonger bent (zeg maar tussen de 14 en de 18/19) ga je vooral om met meiden omdat je dat leuk/mooi etc vind.

Ik ben echt tot mijn 17e gewoon bang geweest om met meiden om te gaan, dat is gelukkig over (deels), dat is gewoon best moeilijk. Ik vind dat voor mijzelf ook gewoon erg moeilijk omdat ik graag naar de dames kijk waar ik mee omga, en ik die ook gewoon echt erg mooi vind (ik ga niet daarom met ze om). dat is soms best frustrerend..

Ik denk inderdaad dat de gemiddelde visie van een jongen op een vriendschap tussen jongen/meisje anders is dan die van het gemiddelde meisje.

Terug naar “Archief”