Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 21:42

Ach man bekijk het allemaal niet zo zwart/wit. Ik weet bijna zeker als jij gaat trouwen en je ziet je aanstaande prachtig in een mooie jurk, dan pink jij een traantje (of meerdere).
Waarom? ja omdat ik van mijn vriendin hou ja, maar ik zie echt geen verschil in jurken, het is wit, lang, engelachtig... ik vind het ook wel mooi enzo... maar gewoon, kippenvel gevoel
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 okt 2005 22:04

hmm.. goed... mijn ideale bruiloft (soms heb ik rare gedachtenspinsels)

10.00u opgehaald
10.30 gemeentehuis (zal wel niet gaan gebeuren)(alleen met naaste familie en vrienden, niet met ooms en tantes enzo)
dan fotoreportage
dan een gezamlijke maaltijd met gezamelijk ouders/broers/zussen en hun kinderen (dus niet met ooms en tantes en vrienden enzo)
dan om een uur of 3 in de middag de kerkdienst (die moet centraal staan die dag)... ik weet ook al welke tekst, en bepaalde psalmen die ik wil laten zingen. Daarna rustig napraten
dan een receptie met aansluitend bruiloft
en dan lekker vroeg naar huis die avond samen met mn mannetje, lekker alleen zijn :wink:

kwil natuurlijk wel een mooie jurk, een ouderwetse auto, kwil trouwen inhet oude gemeentehuis van Urk, en ons eigen kerkgebouw (dus niet zoals velen in het oude kerkje). receptie en bruiloft in de Koningshof :wink:
En dan nog een wens: mn tweelingzus moet de hele dag bij me zijn. En zij krijgt ook haar droomjurk!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 07:42

We kunnen natuurlijk eens gezellig discussieren over het feit dan een jonge de jurk pas op de trouwdag te zien krijgt, terwijl het meisje wel mee moet om het pak uit te zoeken.. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 okt 2005 08:23

Hehe, dat is ook zo'n debiel gebruik ja. :D Alsof alle vrouwen voldoende smaak hebben om het dan maar aan hen over te kunnen laten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 08:48

Aragorn schreef:Hehe, dat is ook zo'n debiel gebruik ja. :D Alsof alle vrouwen voldoende smaak hebben om het dan maar aan hen over te kunnen laten.
Nee, maar de dames vinden het juist zo mooi om een jurk uit te zoeken die heel mooi is en die je dan voor het eerst ziet, en dan de reactie van de jongen te zien.. en dat is nou juist wat ik zo eng vind, straks vind ik hem niet mooi :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 okt 2005 08:52

Hehe idd, zou grappig zijn. :mrgreen: Het lijkt mij veel leuker om samen iets moois uit te zoeken, ipv dit soort rare gewoontes (áls je dan toch zonodig moet trouwen.. :P ).

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 26 okt 2005 09:05

Ik heb de jurk van mijn vrouw vooraf 'per ongeluk' mogen aanschouwen. Wij liepen er op een bruidsbeurs (mannen, dat is een onvermijdelijk noodlot in de voorbereidingstijd :shock:) bijna letterlijk tegen aan, en toen kon mijn toenmalige vriendin natuurlijk haar mond niet houden. :D

Eerlijkgezegd was ik op de trouwdag al weer vergeten hoe 'ie er ook al weer uitzag, maar dat terzijde. Ik was uiteraard wèl falikant tegen een hoed. Trouwen doe je met een sluier.

Mijn trouwpak heb ik, geheel tegen de heerschende tradities in, samen met mijn vrouw gekocht.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 26 okt 2005 09:15

Ik heb zelf een bijna ideale trouwdag meegemaakt. Ik werd alleen gek van die bruidsmeisjes. Zij die willen zien hoe de dag eruit zag kunnen bij mij onder het genot van een kopje thee (met honing) de videoband komen bewonderen. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 okt 2005 09:21

Kom maar kijken als het zover is. Het gemeentehuisgedoe vind ik saai, dus wie weet doen we dat op maandagochtend gratis. Tenzij er een andere ludieke optie is.
Voor de rest wordt het ook vooral niet standaard, omdat we daar niet van houden en we hebben ook geen geld...

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 okt 2005 09:37

Pieter schreef:Ik was uiteraard wèl falikant tegen een hoed. Trouwen doe je met een sluier.

waarom?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 okt 2005 09:38

Belachelijk dat de dame in kwestie mee moet om het pak uit te zoeken. Alsof ik geen smaak heb. Als ze dat wil, kan ze de bruiloft ook wel vergeten.
Ik zit te denken aan een of andere exotische locatie in het buitenland. Maar beetje lastig als je toch familie en vrienden om je heen wilt hebben. Hoewel, het is mijn dag....dus trouw ik wel ergens anders. Doen we wel een feestje als we terug zijn... :mrgreen:

Maar goed, persoonlijk denk ik er toch over om bijvoorbeeld een schotse rok aan te doen. Zij in een rok, dan ik ook... :mrgreen:
En verder party tot diep in de nacht, niks niet op tijd naar huis met mijn verse vrouw, want we hebben waarschijnlijk toch al samen gewoond, dus "het" is ook al lang gebeurd.... :mrgreen: (volgens de meeste anti-samen wonen mensen)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 okt 2005 09:53

Ach, ook als je 's ochtends vroeg pas thuiskomt kun je 'het' nog doen hoor. :)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 okt 2005 09:58

ha ha ha...dat klopt....(maar ik zeg lekker niet of ik dat uit ervaring weet... :mrgreen: )

Trouwens, ik zou na het gemeentehuis, of oh help, als dat circus in de kerk er ook nog bij moet ( je moet maar net een schoonmoeder treffen die bijzonder overredend is), dan zou ik even een time out nemen. Zo van, "over 2 uur begint de receptie, wij gaan naar de hotel kamer om het huwelijk te consumeren, tenslotte hebben we de vergunning zojuist getekend...." Even stangen.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 09:59

Jannoek schreef:
Pieter schreef:Ik was uiteraard wèl falikant tegen een hoed. Trouwen doe je met een sluier.

waarom?
dat HOORT zo.. ach joh, als een jongen met een idee komt dan hoort het niet..

Ik wil in een jacquet trouwen, met een hoge hoed :)

aldo bulten
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aldo bulten » 26 okt 2005 10:00

griebels kathleen!

en dat noem je dan nog genieten?

ik wens je veel succes.[/quote]

Terug naar “Archief”