Berichtdoor Lalage » 11 okt 2005 16:00
Ik ken wel iemand die paranormaal begaafd is. Ze kan bijvoorbeeld aura's zien, als ze zich erop concentreert. Maar er gebeurde ook het volgende: We waren op zomerkamp en we hadden een tweedaagse hike (wandeltocht). Op een gegeven moment klampte ze zich aan mij vast, ze was heel angstig en ze dacht dat het misschien aan de plek lag waar we waren, dus ze wilde er weg. Maar het angstige gevoel bleef, ze wist dat er iets heel ergs zou gaan gebeuren. Op onze overnachtingsplek aangekomen waren wat jongens van onze groep op hoge rotsen aan het klimmen en dat vond ze heel eng, omdat ze er vanaf zouden kunnen vallen en ze wist dat er iets zou gebeuren. De leiding vond het onzin en probeerde haar een beetje gerust te stellen. Die avond besloten we om 's nachts terug te lopen (dus eigenlijk de tweede dag alvast te lopen). Toen we bijna terug waren gingen een paar van onze jongens nog een kroeg in en de rest liep door. We wachtten bij een kampvuur op hen en ze kwamen maar niet terug. Om 4 uur 's nachts ofzo werd onze leiding opgebeld, ze moesten naar het ziekenhuis. Er was een ongeluk gebeurd met de jongens, ze hadden een lift gekregen van een 17-jarige Belg die nogal wat had gedronken (wat zij niet hadden gezien). Hij reed te hard en ze zijn tegen een boom geknald. Een van de jongens heeft het niet overleefd, een andere heeft nog wekenlang in het ziekenhuis gelegen.
Het meisje dat wist dat er iets ergs zou gaan gebeuren, vertelde me later ook een keer dat ze op dat moment iemand zag die net was overleden.
Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die de "gave" hebben dat ze dingen voelen aankomen en/of meer inzicht hebben in de geestelijke wereld. Ik denk dat je het niet bewust moet opzoeken, omdat de bijbel er voor waarschuwt. Maar als je zomaar iets ziet, dan kan je er nix aan doen en dan vind ik het lastig om te zeggen hoe je ermee om moet gaan, zoals het meisje waarover ik vertelde.