Paranormaal zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 okt 2005 11:53

Jannoek schreef:Ik heb overigens verder ook geen flauw idee hoe je met zulke mensen om moet gaan.

gewoon, net zoals je met anderen om gaat, lijkt mij dan weer.

Do unto others... was het toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 okt 2005 12:09

Ja, maar er is toch een bepaalde scheve situatie lijkt me. Als iemand jou helemaal doorziet terwijl dat andersom niet zo is.. 'normaal' gesproken zijn dat soort dingen wederzijds, in een vriendschap ofzo. Niet met iemand die je zomaar tegenkomt.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 okt 2005 13:32

Aragorn schreef:Ja, maar er is toch een bepaalde scheve situatie lijkt me. Als iemand jou helemaal doorziet terwijl dat andersom niet zo is.. 'normaal' gesproken zijn dat soort dingen wederzijds, in een vriendschap ofzo. Niet met iemand die je zomaar tegenkomt.

Sommige mensen die ik tegenkom kunnen heel goed koken, anderen lopen de marathon, weer anderen weten alles van het migratiegedrag van de doodshoofdrups en wéér anderen zien aura's. ik zie niet waarom ik die laatste groep ineens anders zou moeten behandelen; okee, ik kan me voorstellen dat het een beetje vreemd is, maar daar kunnen die paranormalen ook niks aan doen, toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 okt 2005 13:37

Nee, dat is er in principe ook niet, maar er is wel een verschil omdat het zien van aura's jouw relatie met die persoon (of andersom) direct beïnvloedt (en dat geldt toch veel minder voor het goed kunnen koken). Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet hoe je moet reageren als iemand waar je verder weinig bijzonders mee hebt er blijk van geeft jouw gemoedstoestand perfect aan te voelen en te weten hoe je in elkaar zit.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 10 okt 2005 14:54

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 okt 2005 12:03

In de middeleeuwen riep men dan vaak de naam van Jezus Christus (of een willekeurige beschermheilige aan) dat hielp dan ook blijkbaar..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2005 16:00

Ik ken wel iemand die paranormaal begaafd is. Ze kan bijvoorbeeld aura's zien, als ze zich erop concentreert. Maar er gebeurde ook het volgende: We waren op zomerkamp en we hadden een tweedaagse hike (wandeltocht). Op een gegeven moment klampte ze zich aan mij vast, ze was heel angstig en ze dacht dat het misschien aan de plek lag waar we waren, dus ze wilde er weg. Maar het angstige gevoel bleef, ze wist dat er iets heel ergs zou gaan gebeuren. Op onze overnachtingsplek aangekomen waren wat jongens van onze groep op hoge rotsen aan het klimmen en dat vond ze heel eng, omdat ze er vanaf zouden kunnen vallen en ze wist dat er iets zou gebeuren. De leiding vond het onzin en probeerde haar een beetje gerust te stellen. Die avond besloten we om 's nachts terug te lopen (dus eigenlijk de tweede dag alvast te lopen). Toen we bijna terug waren gingen een paar van onze jongens nog een kroeg in en de rest liep door. We wachtten bij een kampvuur op hen en ze kwamen maar niet terug. Om 4 uur 's nachts ofzo werd onze leiding opgebeld, ze moesten naar het ziekenhuis. Er was een ongeluk gebeurd met de jongens, ze hadden een lift gekregen van een 17-jarige Belg die nogal wat had gedronken (wat zij niet hadden gezien). Hij reed te hard en ze zijn tegen een boom geknald. Een van de jongens heeft het niet overleefd, een andere heeft nog wekenlang in het ziekenhuis gelegen.
Het meisje dat wist dat er iets ergs zou gaan gebeuren, vertelde me later ook een keer dat ze op dat moment iemand zag die net was overleden.

Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die de "gave" hebben dat ze dingen voelen aankomen en/of meer inzicht hebben in de geestelijke wereld. Ik denk dat je het niet bewust moet opzoeken, omdat de bijbel er voor waarschuwt. Maar als je zomaar iets ziet, dan kan je er nix aan doen en dan vind ik het lastig om te zeggen hoe je ermee om moet gaan, zoals het meisje waarover ik vertelde.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 11 okt 2005 19:27

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 11 okt 2005 20:40

hoe wou je dan een paranormale gave ontwikkelen?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 11 okt 2005 21:04

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 okt 2005 11:14

Jerryman schreef:
amigo schreef:hoe wou je dan een paranormale gave ontwikkelen?

Signalen opvangen, die bewust interpreteren met je talenten die je hebt om ze te interpreteren.. Je doet dat vaak beter als je er meer ervaring mee krijgt, dus oefent.

Hmm, ik zou het wel lastig vinden als je weet/aanvoelt dat iemand een ongeluk gaat krijgen of als je weet dat je iemands pijn kan verlichten om dan niks te doen "omdat het van Satan af komt" of wat het christelijke bezwaar ertegen dan ook is.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 12 okt 2005 17:46

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 12 okt 2005 18:32

nou ik voel dus zeer duidelijk van te voren aankomen dat er wat ga gebeuren en dat is niet altijd even leuk.
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 okt 2005 18:54

Jerryman schreef: De een zal sterker signalen kunnen negeren dan de ander. :roll:

Ik zou sommige signalen niet eens wíllen negeren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 okt 2005 21:55

Ja, dat vind ik ook lastig.. enerzijds heb ik totaal geen zin om me in al dat soort dingen te verdiepen en blijf ik er het liefst ver van, maar anderzijds is het kennelijk wel een gedeelte van de realiteit en die wil ik ook weer niet ontkennen.

Terug naar “Archief”