Naar mijn idee staat het gewoon heel duidelijk in de bijbel, maar wie ben ik

Moderator: Moderafo's
bloempie21 schreef:Ik ben het met Essieee eens. Want anders zou het zo zijn, dat als ik een christelijk leven leidt, zo heilig mogelijk enzo, dan zou ik automatisch een kind van God zijn. Dat geloof ik niet.
Je kunt heel veel bezig zijn met Gods Woord en er naar leven, maar dat is niet genoeg. Gods Geest maakt juist dat verschil.
En eigenlijk kun je daar ook juist heel goed Romeinen 8: 9 hierop betrekken:
U laat u leiden door de Geest, want de Geest van God woont in u. Iemand die zich niet laat leiden door de Geest van Christus behoort Christus ook niet toe.
Hier staat niet dat je alleen een christelijk leven kunt leiden als je de Geest hebt, maar wel dat je je alleen door God kunt laten leiden als je de Geest hebt.
Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik probeer te zeggen.
Tijn schreef:
Nee sorry, maar ik snap je niet. Naar mijn mening ontvang je als je de keuze maakt om Jezus als verlosser te aanvaarden de heilige Geest in je leven. En Romeinen 8 vers 9 onderstreept dat juist. De uitlegging van die jij geeft op deze tekst daar ben ik het mee eens. Want als je Jezus niet hebt aangenomen als verlosser, maar wel een heilig leven probeert te leiden, dat dan de heilige Geest waarschijnlijk niet in je woont.
André schreef:Wat daalde eruit de Hemel neer in de gedaante van een duif toen Jezus gedoopt werd?
Zou jij dan geen kind van God zijn geworden toen je gedoopt werd in de naam van de Vader de Zoon en de Heilige Geest?
bloempie21 schreef:Ik moet dus zelf de keuze maken of ik Zijn kind wil zijn of niet. Dit is niet automatisch bepaald door mijn doop.
Idd niet zo'n juiste vraag van mij, Jezus is God's zoon, ook voor zijn doop...........bloempie21 schreef:Nee, Jezus onderging de volwassen doop en ik de kinderdoop.
Ik moet dus zelf de keuze maken of ik Zijn kind wil zijn of niet. Dit is niet automatisch bepaald door mijn doop.
André schreef:Idd niet zo'n juiste vraag van mij, Jezus is God's zoon, ook voor zijn doop...........bloempie21 schreef:Nee, Jezus onderging de volwassen doop en ik de kinderdoop.
Ik moet dus zelf de keuze maken of ik Zijn kind wil zijn of niet. Dit is niet automatisch bepaald door mijn doop.
Ik denk namelijk wel dat je kind van God bent, door je doop hoor je bij de 'kinderen' van Abraham, waar God die wel bekende belofte mee deed.
Pas als je later God de rug toekeert (bewust, eigen verantwoording) dan wordt het een ander verhaal.
Misschien moet ik dit onderbouwen met het doop formulier, maar misschien heb je dat zelf ook tot je beschikking?
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik hier dingen vertel die van geen kant kloppen met de Schrift...........
Wat is het verschil tussen een genade verbond, algemeen verbond en een persoonlijk verbond?martin29 schreef:André schreef:Idd niet zo'n juiste vraag van mij, Jezus is God's zoon, ook voor zijn doop...........bloempie21 schreef:Nee, Jezus onderging de volwassen doop en ik de kinderdoop.
Ik denk namelijk wel dat je kind van God bent, door je doop hoor je bij de 'kinderen' van Abraham, waar God die wel bekende belofte mee deed.
Pas als je later God de rug toekeert (bewust, eigen verantwoording) dan wordt het een ander verhaal.
Misschien moet ik dit onderbouwen met het doop formulier, maar misschien heb je dat zelf ook tot je beschikking?
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik hier dingen vertel die van geen kant kloppen met de Schrift...........
even een hele late reaktie van mijmaar met wat je zegt over de kinderen van abraham ,volgens mij is het dan wel zo dat je deel uit maakt van het genadeverbond maar dat is wel een algemeen verbond en niet een persoonlijk verbond dus niet een "persoonlijk verbond" tussen jouw en God .
ik bedoel het is niet zo dat als je gedoopt bent automatisch wedergeboren ben .
en zoals jij het schrijft misschien lees ik het verkeerd ,komt het wle over dat je automatisch bekeerd ben tot het moment dat je God de rug toekeerd
als je het anders bedoeld hoor ik het graag.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten